#1
|
||||
|
||||
Monteren schroefset achterkant
Ik ben bezig om een schroefset op mijn Golf 1 te monteren, maar ik loop tegen een probleem aan bij de achterkant.
De onderkant is geen probleem, maar de bovenkant laat niet los. Ik dacht dat ik er gewoon een ratel op kon zetten, maar het geheel "geeft mee", alsof het in rubber is gegoten. Als ik er een beetje kracht op zet komen er onheilspellende geluiden van de veren af. Hoe krijg ik de bovenkant van de achterveerpoten los? Jullie hulp wordt als altijd weer hooglijk gewaardeerd.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#2
|
||||
|
||||
eerst de bovenkant loshalen gaat meestal makkelijker.
dus onderkant weer vast zetten, wiel er weer op en dan in de auto gaan zitten en boven losmaken. dan komt de druk van de moer af en gaat ie als het goed is makkelijker los.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
||||
|
||||
Inspuiten met "Rost-Off" en een tijd later nog eens proberen? De zuigerstang kun je toch ook tegen houden met een tang aan de bovenkant en dan de moer met een ringsleutel losdraaien. Zo heb ik het tot nu toe bij al mijn Vw's gedaan tenminste.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
OK, dat ga ik nu proberen! Dank voor de snelle reactie
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#5
|
||||
|
||||
Wereldtip van Berendd! Geen enkel probleem om ze los te draaien! Vanaf nu (hopelijk) geen problemen aan de achterkant...
De voorkant wordt een ander probleem (sommige mensen geven je gelijk een nieuw probleem als je hun probleem oplost...). De anderkant van de veerpoten voor zitten serieus vast. Ze zijn ingespoten met tectyl, en als ik als mijn kracht gebruik (in combinatie met twee poten in de wielkast) geven ze geen millimeter mee, ik denk dat mijn ratel nog eerder kapot gaat. Kruipolie zal waarschijnlijk geen zin hebben met de tectyl er op. Ook hier een wereldtip voor?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#6
|
||||
|
||||
ook voor op dezelfde manier te werk gaan met de bovenkant eerst. achter draait de demper zelf bijna nooit mee, maar voor wel. je kan m tegenhouden met een inbus.
onder de tectiel eraf borstelen met een staalborstel, en dan ff weken in de wd-40/kruip oid. vervolgens een groot moment erop, en als je ratel het niet houdt moet je volgende keer een betere kopen (oftewel niet forceren anders heb je niks meer). als ie dan niet loskomt een paar tikken geven terwijl je de spanning erop houd. sla op de boutkop en zet je ratel op de andere kant, sla niet op de schroefdraad! pak een stalen hamer, kan je de beste tikken mee geven. succes.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#7
|
||||
|
||||
De achterkant is nu volledig gemonteerd , ga een volgende keer verder met de voorkant. Zal ondertussen wel staalborstel/kruipolie doen, kan het lekker inweken. Ik hou jullie op de hoogte!
Het gaat overigens om een set van FK (Highsport), die zou nog wat comfort moeten geven volgens een andere thread. Ik ben benieuwd!
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#8
|
||||
|
||||
Een ratel is niet gemaakt om zoveel kracht over te brengen, wil je em slopen dat moet je em vooral zo gebruiken. Voor dat soort klussen (lange pijp als moment) altijd een wringijzer gebruiken (metalen arm met 1/2" aansluiting eraan)
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
||||
|
||||
is idd beter, maar een goeie ratel kan wel wat hebben. forceren moet je m natuurlijk nooit.
en alles kan kapot natuurlijk.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
wel eens een ratel uit elkaar gehad? Al je kracht komt op een tandje van nog geen 1mm2 te staan... |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb bij mijn Golfjuh de bouten van de originele voordempers moeten doorslijpen....maargoed zit nu wel een schroefset onder
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb al hele rare dingen gedaan met mijn ratels en nog nooit iets kapot gemaakt .. je moet gewoon goede spullen kopen :p
Schroefset montage bij mijn Golf1 ging vrij simpel (1e keer dat ik het deed). |
#13
|
|||
|
|||
over de voorkant he, dan hoef je bovenin alleen die middelste bout los te draaien he, en vervolgens de oude set eronder uit en de nieuwe eronder toch? verder niks ofwel? (ja alles vastdraaien...)
|
#14
|
||||
|
||||
Dat klopt, maar die middelste bout is de schroefdraad op je schokdemper. En die draait soms net zo hard mee met je moer. Dus moet je een imbussleutel er op zetten. Dat nou juist de reden van dat gat daar boven in.
|
#15
|
||||
|
||||
Doe eerst de voorkant, dat is altijd meer werk. Dan valt de achterkant mee!
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, oude dop nemen, daar slijp je de helft van weg, in t midden, dussen 6 kant en 1/2 bevestiging, daar kun je dan je inbus doorheen steken. Het officiele VW gereedschap is namelijk zo'n aangepaste dop
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#17
|
||||
|
||||
@Arnus71: Ik moest eerst de achterkant doen, om moed te verzamelen voor de voorkant. Maar dat is nu gelukt, ik ben er vandaag mee naar mijn werk gereden, en ik ben nog heelhuids aangekomen ook.... :biggrin:
Voor de voorzijde verwacht ik boven geen problemen, omdat ik de veerpoten er met domlagers en al uithaal. Op de set die er in gaat zitten die al gemonteerd, dus dat mag geen probleem opleveren. (sprak hij nu optimistisch)
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#18
|
||||
|
||||
wel een beetje optimistisch, maar das niet erg.
op zich wel goed te doen.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#19
|
||||
|
||||
Voor sommige dingen heb ik 2 meter stalen buis te liggen.
Die past dan om mijn wringstaaf. Maar ik moet soms mijn staafje onder de pers leggen.... Maar wat dood is overwint niet zeg ik..... |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
of gewoon een ringsleutel lukt 99% ook hoor met een imbus er door hoef juh ook geen doppuh te slopuh
__________________
op zoek naar golf 1 met kleine achterlichten auto hoeft niet mooi te zijn uiterlijk onbelangrijk diesel geen probleem |