#1
|
|||
|
|||
Afstelgegevens contactpunten golf 1 gti 1.6 EG 1978
Hallo iedereen
Ik ben mijn ontsteking geheel aan het vernieuwen. Het enige wat ik niet kan vinden zijn de afstelgegevens van de contactpunten. kan iemand me hiermee verderhelpen? Alvast bedankt hiervoor mvg Philippe |
#2
|
|||
|
|||
Misschien kan Speedcentre Geldermalsen je verder helpen deze hebben heel veel kennis in huis wat betreft het afstellen van EG en DX gti motoren. Ik wil zelf dit voorjaar met mijn 77er gti daarheen om hem compleet af te laten stellen. Ik heb je Youtube-filmpje gezien van je 78er gti erg leuk! Pics zijn hier ook welkom hoor.
|
#3
|
||||
|
||||
Ik denk 0,4mm .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#4
|
|||
|
|||
Kontaktpunten kan je ook zelf doen
Gewoon zorgen dat de puntjes tegen elkaar aan zitten en niet scheef maar recht |
#5
|
|||
|
|||
|
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is de ontsteking perfect afgesteld. Ik heb echter een probleem waardoor ik alles aan het vernieuwen ben geslagen. Ik ben niet zeker of ik hiervoor een nieuw topic dien te starten... Mijn wagen begon echter te stotteren, vooral nadat ik een scherpe bocht had genomen. Echt fluctueren in toeren en niet meer goed reageren op de gaspedaal. Hij bleef enkel aan door gas te geven als ie wou stilvallen. Nu heb ik de brandstofpomp vervangen (Bosch 0 580 464 126) en de ontsteking nagekeken, ook nieuwe o-ringen en houders aan de verstuivers gestoken. Alsook de benzinetank langs binnen volledig leeg gezogen (deze zag er vrij goed uit) Nu draaide hij perfect als ik deze werken had gedaan. TOT ik twee straten ver was om te proefrijden (en de motor dus warmer werd) en hij terug stilviel, toen ik direct erna startte had hij zijn problemen weer. Ik duwde hem terug naar de garage en daar liep ie terug ok...tot ie weer warmer werd en dan stotterde en stilviel. Zou het kunnen dat de warmloopregelaar kapot is? Dat hij niet aangeeft dat de motor warm is zodat er extra brandstof blijft ingespoten worden? Als je gas geeft terwijl hij wil uitvallen en je jaagt hem in toeren dan ploft ie in de uitlaat, dus dan neem ik aan dat ie een te rijk mengsel heeft.
|
#7
|
||||
|
||||
Is je tankvulhals niet lek waardoor er water en ander rommel in de tank is gekomen?
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#8
|
|||
|
|||
De tank is helemaal leeggezogen langs binnenuit en deze zag er nog goed uit. Had eerder een roestbak verwacht maar deze was nog helemaal gaaf. De brandstoffilter in de tank was niet vuil.
|
#9
|
|||
|
|||
Condensator en contactpunten vervangen, alles opnieuw afgesteld. Nu loopt ie perfect. Ik denk dat de bobine soms teveel wattage geeft en dan de boel op de duur kapot gaat. Nieuwe bobine gekocht en dan is de hele ontsteking nieuw ;-)
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Thx is gemaakt nu. Hele ontsteking vernieuwd en alles op punt gezet, co afgesteld, stationair perfect. De hele mikmak. Ik post binnenkort nog eens foto's. Vergeet je niet te abonneren op mijn youtube-kanaal e ;-) |
#11
|
|||
|
|||
WEL....Het probleem is nu echt gevonden. MEn heeft ooit de voorschakelweerstand eruit geflikkerd waardoor de contactpunten 12V krijgen en te snel inbranden en hij slecht gaat lopen...Waar zou ik dit nog kunnen vinden....?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Doorgaans is dat de groene draad, en die heeft zelf weerstand als het goed is. Althans, normaal is dat zogenaamd weerstandsdraad, toch? Weerstand die voorgeschreven is is volgens mij 0,9 ohm oid, staat ook op je bobine. Bij mij stond er toen op de draad 'resistive' op de isolatie...
__________________
Golf MK1 |
#13
|
||||
|
||||
Voorzover ik dat uit verschillende schema's kan opmaken had de Golf in 1978 nog een losse weerstand, maar echt duidelijk wordt het niet. Kan het zijn dat er bij een eerdere ombouw of reparatie iets (foutief?) gewijzigd is?
|