#1
|
|||
|
|||
carterontluchtingslang lek?
Beste vw'ers,
Ik heb een vraagje: Mijn golf 4 1.6 sr start af en toe slecht. Nu lijkt de carterontluchtingslang lek te zijn. Zit tape om maar komt vettigheid uit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Staat er bijvoorbeeld vacuum op deze slang? Alvast bedankt! Grt lars |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb inmiddels een theorie:
De carterontluchtingsslang zit op de luchttoevoerslang... na de lmm. Stel: via het lek in de carterontluchtingsslang wordt lucht aangezogen die niet door de lmm wordt gemeten... kan er dan een teveel aan lucht de motor in gaan? Zodat er dus relatief te weinig brandstof is tijdens t starten? |
#3
|
|||
|
|||
Das vrij ver gezocht.
Heb op t werk bosjes autos gehad met lekkende carterontluchtingen, maar nog nooit een startprobleem daar naartoe kunnen herleiden. Vw's zijn iig erg gevoelig voor temperatuursensors die onjuiste waarden geven, gasklephuizen die vervuild zijn, en vacuumlekkages.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#4
|
|||
|
|||
Het bleek een verstopt brandstoffilter te zijn. Dus hij loopt weer als een zonnetje! Tnx voor je relpy
|
#5
|
|||
|
|||
Nou... dat was van korte duur. De volgende dag wilde hij weer niet starten. Ben dus nog op zoek naar de oorzaak.
Motor start wel, maar slaat pas aan na 4 a 5 seconden starten. Daarna loopt ie redelijk, maar niet met vol vermogen. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt precies...hij trekt dan gewoon valse lucht, waardoor hij voor geen meter loopt. Ik heb het met mijn Polootje gehad na het vervangen van de koppakking; ik was vergeten de carterontluchting aan te sluiten, waardoor het torretje dus valse lucht trok via een piefje zo dik als je pink. Ik kreeg hem niet eens stationair draaiend.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
Heb de auto inmiddels laten uitlezen en heb 2 foutcodes.
2 Faults Found: 00668 - Supply Voltage Terminal 30 36-00 - Open Circuit 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal Readiness: N/A Eerste betreft relais j317. Ik neem aan dat het vervangen van dit relais vrij eenvoudig is? Weet alleen niet waar ze zitten . Iemand? Tweede betreft hallsensor. Nu weet ik niet of ik voor het vervangen van de hallsensor de distributieriem moet loshalen bij mijn motorblok 1.6 sr akl '99. Bij sommige modellen zit ie wel onder de beschermingskap van de distributieriem, maar hoeft deze er niet af. Vandaag even bekijken. |
#8
|
||||
|
||||
slang al vervangen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
Nee nog niet vervangen maar is tijdelijk luchtdicht gerepareerd. Nu een nokkenassensor zien te scoren. Voor de zekerheid: dit is toch de juiste? Golf 4 1.6 sr akl. Met deze hallsensor:
06A905161B https://boelm.nl/hall-voeler-06a905161b.html Of van bosch: 0 232 101 031 https://www.dutchcarparts.nl/37203-...101+031_-_bosch Voorkeur voor bosch? Alvast bedankt voor de reactie. |
#10
|
|||
|
|||
Volgens mij is de code voor de G40 niet relevant. De motor loopt niet en dan ziet het MRA geen signaal van de nokkenassensor. Is het een intermittent storing of is het een static storing? Voordat je geld hieraan gaat uitgeven eerst onderzoeken of de juiste signalen aanwezig zijn! 12 volt of 5 volt aan de voeding kant en een massa natuurlijk, dan met een tester of nog beter een scoop op de signaal draad meten of er tijdens starten een bloksignaal komt. Het is een Hall-voeler dus een ja-nee signaal. Is er geen signaal maar wel voeding en massa dan is de sensor defekt. (of het stuk ijzer wat het signaal moet genereren.)
__________________
'86 Coupe Quattro "Suzie" '00 Bora V5 "Deborah" |
#11
|
|||
|
|||
Heb scoop erop gehad en wel voeding en massa maar geen signaal. Sensor vervangen en hij start al weer zodra je naar em kijkt :p
|
#12
|
|||
|
|||
Kijk dat zijn goede berichten. Eerst meten dan het juiste vervangen.
__________________
'86 Coupe Quattro "Suzie" '00 Bora V5 "Deborah" |