#1
|
|||
|
|||
Bout van poulie gaat er niet vanaf
VW GOLF I CABRIO 1.8 GLI
Gisteren probeerde ik de bout van mn poulie af te draaien, maar toen kwam het probleem. Die bout zit gruwelijk goed vast en als ik eraan draai met wagen in de versnelling, draait hij evengoed rond. Behalve in z'n 5. Mijn vraag is hoe krijg ik die bout los en moet ik dan de motor op een of andere manier blokkeren? Ik neem verder aan dat het geen linkse schroefdraad is ofzo. Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
welke poulie?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
|||
|
|||
ow sorry haha ook handig om te weten, het gaat om de krukaspoelie.
|
#4
|
||||
|
||||
2e persoon voet op de rem. Of een blokkerset gebruiken.
Of een luchtsleutel gebruiken, maar soms is 1,5m pijp nodig. Lukt dit niet, vergeet niet dat je er ook weer 1tje vast moet zetten. Wel een nieuwe bout gebruiken!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#5
|
||||
|
||||
En wat wil je aan de auto doen? Is de keerring erachter lek?
Want de poelie alleen kan eraf door de 4 imbusboutjes los te halen. De grote bout houdt alleen het krukasrondsel vast. Haal je m wel los, het is een rekbout dus idd altyd een nieuwe gebruiken. |
#6
|
|||
|
|||
Er moet een nieuwe distributieriem op en de kap die over de riem heen zit kan er alleen vanaf als ik alles eraf haal. Het onderste deel in ieder geval.
|
#7
|
||||
|
||||
Dat had ik wel gedacht.
Zoals eerder aangegeven alleen de 4 imbusboutjes loshalen en dan kan je poelie er zo af. |
#8
|
|||
|
|||
Thanks 👍🏼 ik ga ermee aan de slag
|
#9
|
|||
|
|||
Zou natuurlijk ook niet erg handig zijn als je het krukas 'tandwiel' moet verwijderen om de distributieriem te kunnen monteren
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Oh, die auto's zijn er zat hoor waarbij dat moet. En dan ook nog zonder spie.... Maar de Duitse auto's zitten vaak wat logischer inelkaar gelukkig |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Vooral die met distributie tussen motor en bak |