#1
|
||||
|
||||
injectoren verwijderen
Hallo, ik ben bezig met de motor uit mijn golf I gti te halen, maar ik krijg die verdomde injectoren er maar niet uit. Heeft iemand hier mss een tip om de klus te klaren? Ik dacht dat ze er trouwens gewoon konden worden uitgetrokken?
Alvast bedankt. Last edited by Roundup : 29-08-2005 at 18:05. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
beetje inspuiten met kruipolie, en dan trek je ze er zo uit of anders een soort hevel systeem maken, kun je wat meer kracht mee zetten
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#3
|
||||
|
||||
je kunt ze er zo uittrekken maar gaat wel moeilijk
omdat ze in dikke o pingen zitten ik heb ze eruit getrokken met een verstuivertrekker maar het kan ook met een waterpomptang |
#4
|
||||
|
||||
Gewoon hard trekken :biggrin:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Nou dat zou ik toch niet echt willen zeggen.... Afgelopen zaterdag nog injectoren van een 16v er geprobeerd uit te halen, na 19 jaar zitten deze echt wel zo vast dat je ze er echt NIET "zo" uit krijgt. Zelfs 1 leiding doorgeknipt omdat de injector er gewoon NIET uit ging. Hans, spring ff bij
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
||||
|
||||
eerst effe een beetje proberen te draaien misschien? Trekken is de oplossing maar soms zitten ze wel heel erg vast. Er is speciaal gereedschap te krijgen maar dit is zoals gewoonlijk weer eens extreem duur.
Probeer een soort hevel te maken zodat je meer kracht kunt zetten. Is het een 8v of een 16v? Overigens zijn de rubbers aan de dure kant. Eenmaal los moet je ze vervangen. Ik betaalde 5 euro per stuk voor de grote en iets van 1,80 voor de kleine. gr |
#7
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reply's he. Morgen is wa harder aan sleuren dan. Het is een 8V. De motor wordt onder het schooljaar gereviseerd dus de rubbers enzo moeten toch vervangen worden.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik bedoel er mee te zeggen dat het met kruipolie en een beetje hard trekwerk de injectoren er zo uit waren bij mij, kan dus bij iedereen verschillend wezen, zoals bij jou dus, daarom gaf ik ook nog aan om met een soort hevelsysteem te werken
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#9
|
||||
|
||||
Dat zou idd kunnen, maar dat hielp ook niet Uiteindelijk 3 eruit gekregen met veel pijn en moeite, 4e maar doorgeknipt
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ging dus onder het motto: Inspuiten met kruipolie ff wachten met je volle gewicht er aan gaan hangen en je afzetten op het voorfront en................ er nog niet uitkrijgen....... T*ring wat zaten die dingen vast, maar ja, autootje stond ook al een dik jaar stil. En dat scheelt ook
__________________
|
#11
|
|||
|
|||
Zo te horen heb ik dan wel geluk gehad met die injectoren van mij. Die gingen er zo uit naar een klein beetje trekken. :biggrin:
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#12
|
||||
|
||||
draaien jullie de leidingen er wel af of niet wandt ik las net iets over leiding door knippen dat begreep ik niet helemaal die van mij gingen er zo uit met een verstuivertrekker
|
#13
|
||||
|
||||
Marco en ik hebben de leiding doorgeknipt omdat het een sloper is
dus dan maakt het niet uit als je dat doet
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
Als de injectoren een beetje kunnen bewegen, betekend dit dan dat de O-ringen versleten zijn?
En zo ja, welke gevolgen heeft dat?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#15
|
||||
|
||||
hoeft niet perse, maar is meestal wel het geval.
Als ze lekken gaat de motor slechter stationair lopen vanwege het aanzuigen van valse lucht
__________________
|
#16
|
|||
|
|||
Is dat niet te testen, door (ik noem maar wat) remmenreiniger langs de injectoren te spuiten terwijl de motor stationair loopt? Als de motor dan wat harder gaat draaien is er sprake van lekkage...?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
anders moet je toch iets van een hefboompje maken met een grote schroevedraaier of iets van die aard en dan laten scharnieren op de kop en trekken en wippen :biggrin:
|
#18
|
||||
|
||||
Remmenreiniger kan. startpilot is de beste oplossing
__________________
|
#19
|
|||
|
|||
Ik heb net 2 van de 4 O-ringen vervangen bij mijn 1600 EG. Liep ook (vooral koud) slecht stationair. Die andere 2 krijg ik met geen mogelijkheid los, zo vast zitten ze. Terwijl die eerste 2 met lichtjes aantrekken zo loskwamen.
Ingespoten met kruipolie en morgen maar es weer proberen Hij loopt nu in ieder geval al beter stationair :biggrin: |