#1
|
|||
|
|||
1600 8v motor met snelle nokkenas, Webers etc.
Complete motor VW 1600 8v van een kameraad. Gebouwd voor de cross.
- 1600 onderblok. - Mechanische 8v kop (vlakke EG kop), bewerkt en met grote kleppen etc. - Dubbele 45 DCOE webers (inclusief kelken etc.) - Onderblok is geheel nieuw opgebouwd en gevlakt voor maximale compressie. - Kop is nagekeken. Klepspeling gecontroleerd. - Webers zijn gereviseerd en recent nagekeken. - Nokkenas 290 gr. + verstelbaar tandwiel (distributie nieuw) - Eventueel compleet met alle aanbouwdelen, bewerkte inlaat, uitlaat (heb evt ook nog een nieuwe inlaat liggen). - Eventueel met ontsteking en ontstekingscomputer. Kortom complete motor, waar nog geen cross mee gereden is! Motor moet afgesteld worden. Voor de rest is het inbouwen en rijden. Richtprijs €1250,- Voor meer info neem contact op.
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' Last edited by asjemenoudje : 15-06-2015 at 12:23. |
#2
|
|||
|
|||
Een goed en realistisch bod is welkom!!
Bij vragen; niet twijfelen, stel ze gerust!
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#3
|
|||
|
|||
Hoeveel Pk zit er in de motor? Is er ook goed mee te rijden op de openbareweg?
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Het vermogen is niet gemeten van deze motor maar zal afhankelijk van de afstelling tussen de 140-150pk zitten. Deze motor is niet heel geschikt voor dagelijks verkeer; de nokkenas in deze motor is ongeveer het maximale wat nog geschikt is voor de openbare weg. Ideaal voor stoplichtsprintjes bijvoorbeeld!
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Heb nu een 1.5 JB motor kan ik de kabelboom hiervan gebruiken? En welke problemen kan ik nog meer tegenkomen bij het omwisselen van de JB voor jou EG blok? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij is de kabelboom van de JB ook gewoon te gebruiken voor de EG, want het hoeft alleen de ontsteking te regelen. Verder is het wel aan te raden bij het inbouwen van deze EG met de Webers om een brandstofpomp met een hogere opbrengst aan te schaffen; google maar eens voor een pomp (Bijv.: Facet pomp). Daarnaast zul je, voor een goede/maximale motorafstelling op de testbank moeten met de auto (of met alleen de motor naar een motortestbank). Hier zal de (voor)ontsteking, en de sproeierbezetting van de Webers moeten worden geoptimaliseerd.
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#7
|
|||
|
|||
Up!
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#8
|
|||
|
|||
Up!!!! Nu 1000 euro, alles compleet!!!
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#9
|
|||
|
|||
Zie pb.
|