#1
|
|||
|
|||
Wat is een goede basis auto voor project?
Vroeger sleutelde ik vaak aan mijn eigen golfjes. Tegenwoordig heb ik een Golf VI en daar mankeert eigenlijk zelden wat aan dus sleutel ik ook niet meer zoveel.
Daarom lijkt het mij leuk om nieuw project te starten puur voor de hobby. Dat project mag van mij gerust een aantal jaren duren. Het lijkt me vooral leuk om wat meer ervaring te krijgen met dingen die ik nog nooit gedaan hebt zoals lassen e.d. Ik ben daarom aan het kijken om een Golf 2 te kopen van voor 1988 (i.v.m. oldtimer regeling). Ik zou in eerste instantie me niet bekommeren om het uiterlijk maar als eerste willen zorgen dat de basis in orde is. Dus eventueel verroeste delen vervangen, daarna schokdempers, remmen, velgen banden aanpakken. Het uiterlijk vind ik in het begin niet belangrijk als de auto technisch maar in orde is. Uiteindelijk zou ik waarschijnlijk een snellere motor erin willen zetten wellicht een 1.8 20vt. Als dat allemaal in orde is zal ik misschien toch het uiterlijk willen verbeteren, wat waarschijnlijk op compleet strippen en spuiten uitkomt. Ik ben eigenlijk van plan om een Golf 2 te kopen die nog APK heeft en het liefst zo min mogelijk roest. Ik vind het leuk om de auto stap voor stap te verbeteren. Ik wil liever niet de auto helemaal strippen, ben bang dat het project dan strand. Het lijkt me leuker om hem steeds rijdend te houden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van de auto? Ik wil een bezine 2 deurs met weinig roest. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Als ik het goed heb is een 1.6 - 1.8 iets makkelijker omdat de motorsteunen dan al goed zitten, maar ik denk dat ik beter een 1.3 kan pakken met minder roest dan een 1.6 met meer werk? Nu zijn de 1.3 vaak wel wat kaler uitgevoerd qua bekleding en opties maar ik neem aan dat dat verder niks uitmaakt? Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een compleet interieur zal vervangen als ik in die fase kom. Nog tips waar ik op moet letten bij het vinden van een goede basis? |
#2
|
||||
|
||||
In de golf 2 maakt de motorinhoud niet uit voor de positie van de steun. Dat is al goed.
Voor de hoeveelheid werk zou ik gewoon een nette kiezen. Er zit altijd werk aan. Het is erg vervelend als je een auto "met werk" pakt en vervolgens tot je nek in het werk zit waar je niet op hoopte. Met een gti heb je al betere remmen, sportstoeltjes en stabilisatorstangen in het onderstel. Dit alles is ook in een golf 1.3 te schroeven.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 10-01-2016 at 23:00. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Die 1.3 laat je staan en je wacht gewoon af tot je een mooie basis gevonden hebt |
#4
|
|||
|
|||
Heb een MK2 1.6 automaat staan waar nu een weber carburateur opzit! Originele pierburg carburateur is aanwezig! Bij interesse even PB naar me doen! Gaat niet voor een hoofdprijs
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is inderdaad ook een optie. Alhoewel ik er momenteel niet heel veel te koop vind staan. Er zijn natuurlijk wel zaken zoals een schuifdak wat origineel erg mooi is en naderhand lastiger in te bouwen is. Ik wil me ook nog gaan verdiepen in de details van het ombouwen naar een 20vt. Is het handig om een Golf 2 met injectie te pakken of kom ik met de 20vt sowieso de brandstofpomp e.d. aan het vervangen? Ik vind eigenlijk het Golf 2 model van 1988 (facelift) wat mooier. Maar vanwege de oldtimer overgangsregeling wil ik er een van daarvoor. Ik weet dat de deuren anders zijn en die kan ik natuurlijk wel vervangen. Maar zijn er nog meer zaken aan de carrosserie anders die je niet zo makkelijk kan overzetten? |
#6
|
|||
|
|||
Toevallig zit ik ook met een 85er Golf en 88+ deuren... de stootlijsten komen niet overeen, maar dat is kwestie van gewoon de gaten dichtplakken met stickers en niet aanstellen...
|