Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-12-2015, 11:57
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default Golf 4 1.8t N75 drukleiding

Sinds ik de laatste tijd wat meer over turbo's ben aan het lezen zet ik voor mezelf vraagtekens bij wat originele delen van de 20vt motor.

Oorspronkelijk haalt de N75 zijn "druksignaal" van de chargepipe rechtstreeks achter de turbo. Door het hele buizennetwerk en de intercooler zal er iets van een drukverlies zijn waardoor de N75 een andere druk ziet als daadwerkelijk bij de motor aankomt.

Heeft er ooit al eens iemand geprobeerd om het druksignaal vlak VOOR het gasklephuis te pakken ? Theoretisch zou de N75 dan veel beter de wastegate aansturen aangezien de druk die binnenkomt ook de druk is die echt de motor in gaat. Vooral voor een FMIC zou dit dus heel erg interessant kunnen zijn
Reply With Quote
  #2  
Old 24-12-2015, 18:14
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Kun je heel simpel teste. N75 slang ff op de plek waar nu de slang van je N80 zit.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum