#1
|
|||
|
|||
Golf 4 1.8t N75 drukleiding
Sinds ik de laatste tijd wat meer over turbo's ben aan het lezen zet ik voor mezelf vraagtekens bij wat originele delen van de 20vt motor.
Oorspronkelijk haalt de N75 zijn "druksignaal" van de chargepipe rechtstreeks achter de turbo. Door het hele buizennetwerk en de intercooler zal er iets van een drukverlies zijn waardoor de N75 een andere druk ziet als daadwerkelijk bij de motor aankomt. Heeft er ooit al eens iemand geprobeerd om het druksignaal vlak VOOR het gasklephuis te pakken ? Theoretisch zou de N75 dan veel beter de wastegate aansturen aangezien de druk die binnenkomt ook de druk is die echt de motor in gaat. Vooral voor een FMIC zou dit dus heel erg interessant kunnen zijn |
#2
|
|||
|
|||
Kun je heel simpel teste. N75 slang ff op de plek waar nu de slang van je N80 zit.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |