#1
|
|||
|
|||
Probleem 1.3 NZ
Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen? IK heb een probleem met mijn golf 2 1.3 multipoint injectie dat deze slecht stationair loopt. heb al een aantal dingen eraan gedaan/gezocht maar ben nog niet veel verder gekomen. De auto loopt slecht met koude motor. koude start en met warme motor loopt de auto best normaal. als ik dan verbruikers aan zet is het helemaal gedaan met het stationair toerental. En bij het starten valt de motor 1 keer uit en dan start ik hem nog eens en dan is er niets aan de hand. En door de vorige eigenaar is de distributieriem te strak gezet en loopt de waterpomp aan dit is duidelijk hoorbaar bij warme motor. Dit is er al aan gebeurt/vervangen Bougies Bougiekabels Verdelerkap rotor blauwe koelvloeistof sensor Gasklephuis gereinigd vacuum slangetjes vervangen nieuwe luchtfilter Thermostaat Kabels doorgemeten van gasklephuissensor kabels doorgemeten van kv sensoren dynamo laad goed bij Alvast bedankt voor hulp/tips. Last edited by DannySpronck : 08-12-2015 at 22:40. |
#2
|
||||
|
||||
Probleem heb ik ook sinds ik hem heb. Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoorde van iemand dat het eventueel de temperatuursensor kan zijn. Maar deze geeft hij wel goed aan op het dashboard. Bij warme motor heb ik nergens last van.
|
#3
|
||||
|
||||
Hallgever op ontsteking kapot? Deze geeft ook wel eens zulke klachten. Ik zou de ontsteking eens wisselen voor een andere.
|
#4
|
|||
|
|||
Inlaatspruitstukpakking lek, spuit er bij draaiende motor maar wat remmenreiniger op.
Als hij dan beter gaat draaien is je pakking lek. |
#5
|
|||
|
|||
K zou eerst ook eens alle massapunten nameten en is je dynamo nog wel ok?
|
#7
|
|||
|
|||
Heb alle losse vacuum slangetje al vervangen voor nieuwe.
dynamo laad in iedergeval goed op dit heb ik al eens doorgemeten. blijft bij de 13 volt zowat in de buurt, kan dit nogmaals testen voor zekerheid uit te sluiten. remmen reiniger op vacuum delen en pakking spuiten heb ik ook eens geprobeerd. wil het eens gaan proberen met de hallgever wat 86c al aangeeft. Last edited by DannySpronck : 08-12-2015 at 22:47. |
#8
|
|||
|
|||
Een vuile lambdasonde kan ook letterlijk roet in het eten gooien, kwestie van demonteren en schoon borstelen.
|
#9
|
|||
|
|||
Dat is het probleem denk ik niet.. Zou inderdaad eens voor de hallgever gaan.
Schoonmaken kan nooit kwaad natuurlijk als je hem los krijgt. |
#10
|
|||
|
|||
lambda sonde zal het waarschijnlijk idd niet zijn want alle uitstoot waardes zijn in orde zoals het hoort. auto pas gekeurd.
had idd niet aan de hallgever gedacht zal proberen binnenkort dit te gaan proberen zodra ik tijd heb. thanks voor de tips trouwens |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
welke temperatuursensor denk jij dan aan? je hebt een watertemperatuursensor die je dashboard tellertje op en neer beweegt. je hebt een andere watertemperatuursensor die je ventilator aan de radiator aanstuurt en je kant een temperatuursensor hebben die de temperatuur van de ingaande lucht meet om zo de injectie bij te regelen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |