|
|||
|
|||
Korte vraag m.b.t kachelhuis
Beste,
Stuit even op een probleempje: Alleen nog maar lauwe lucht uit de kachel maar de kachelradiateur is niet verstopt. Heb ook laatst allemaal schuim in de roosters weg gehaald dus weet eigenlijk 98 % zeker dat het aan die interne kleppen ligt in het kachelhuis zelf (schuim weg waardoor er koude lucht meekomt in het warme circuit). Iemand vertelde mij dat het mogelijk was om de voorste klep te bereiken zonder het hele kachelhuis (en dus dashboard) te hoeven demonteren (alleen middenconsole etc.). Echter heb ik nu alles openliggen alleen zie ik zo 123 niet of ik de klep zo kan repareren. (ik zou dan iets moeten openklikken/schroeven aan de voorkant van de kachel). Toen ik snel keek kreeg ik toch de indruk dat ik misschien veel meer aan het demonteren kom.. Heb de wagen eigenlijk zsm weer nodig, dus vandaar de vraag. Deze klep dus: (weet niet of ik dezelfde kachelunit heb) Dit is mijn vermoeden wat er aan de hand is: Weet iemand dus of ik bij die voorste klep kan komen zonder het hele dash eruit te slopen? Mijn dank is groot.. Groet, |
|
|||
|
|||
Heb het even nagelopen.. Heb de sticker gevonden waar het oem nummer op staat. Het gaat om het volgende kachelhuis:
1H1 819 003 |
|
|||
|
|||
Dit heb ik ook al eens gedaan. Toch maar je hele huis er een keer uithalen. Dan kom je overal fatsoenlijk bij.
|
|
||||
|
||||
Zou ook gewoon het hele huis eruit halen en het in 1 keer helemaal doen. Als je aan die eerste klep geraakt moet je het kachelhuis sowieso splitsen om de klep eruit te kunnen halen.
Zoek gewoon een dagje waar je je auto niet nodig hebt. Eens een zondag, of binnenkort op 1 vd feestdagen zoals 11 november ofzo. |
|
||||
|
||||
Maarre....je kan gerust je dashboard eruit halen en je kachel ook. Als je vervolgens de kachelslangen met elkaar verbindt, kan je gewoon rijden. Ik heb ook een tijdje zonder dashboard gereden. Ik heb toen wel ff m`n klokkenspel met tywraps achter het stuur gelegd...
|
|||
|
|||
Quote:
Bij m'n Rocco kwam ik erachter dat m'n dynamo niet laadt, als je het instrumentenpaneel eruit laat En toen stond ik stil.. Paneel erin tywrappen is dus een goed plan
|
|||
|
|||
Merci voor de goede adviezen! Ik denk dat dit een klusje wordt voor na de winter (krijg de ramen nog best snel ontwazemd + de kachel wordt nog heel lichtjes warm). Om op erg koude dagen zonder kachel te rijden wacht ik liever even tot de zomer zodra ik hem niet meer direct nodig heb.
Volgens mij valt het hele dashboard eruithalen wel mee he? |
|
|||
|
|||
Die operatie heb je op een uurtje of 4 wel gedaan. Dus incl kleppen repareren ed. Ik heb toen der tijd ook meteen alle kabelboompjes achter het dash opnieuw getaped ed
|
|
|||
|
|||
Komt goed, dorpsgenoot Merci nogmaals voor de adviezen. Ook erg handig voor mensen met dit soort gelijke problemen.
|