#1
|
||||
|
||||
Brandstoflek, ik snap er even niets meer van??
Ik heb al een tijdje een brandstoflek bij mijn GTI. Er druppelt brandstof uit bij de behuizing waar de pomp in zit, die onder de auto hangt. Heb deze behuizing er vorig jaar uit gehaald en alle 'sealing washers' vervangen. Had alleen niet de juiste ringetjes en dan maar gewone rubbere ringetjes gebruikt maar die verduren dus dat hielp niet.
Een maand en half geleden heb ik de behuizing er weer vanonder gehaald, na het lange stilstaan waren die rubberen ringetjes helemaal verduurd en de brandstof liep er echt uit. Er lekte een liter uit op 20 minuten. Het druipt van de behuizing, op meerdere plaatsen. Deze keer heb ik echt alle ringetjes vervangen met ringen van bij de VW dealer, op onderdeelnummer, dus die zijn sowieso juist. En jawel, het was opgelost! Na anderhalve maand stilstaan loopt het er echter weer uit... Ik volg even niet meer hoor... Het lekte niet een maand en half geleden, nu loopt het er weer uit. Heb de behuizing al verscheidene keren gecheckt op barsten of dergelijke, mij lijkt ze nog intact. Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken? |
#2
|
||||
|
||||
Als alle pakkingen/seals verder nieuw en goed zijn en je écht niet meer weet waar je het moet zoeken, dan had ik het brandstofsysteem los gekoppeld, leeggeblazen en dan afgedopt aan de ene kant en een ventiel aan de andere kant. Vervolgens met een compressor een lichte overdruk op het systeem zetten en dan met een beetje zeepsop in een plantenspuit erop sproeien. Als er een lek zit, zie je hier belletjes ontstaan...
Waar zijn de ringetjes van de dealer van gemaakt? Gewoon koperringetjes toch?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Of gewoon vervangen door een Bosch pompje.
Die originele pompen hebben wel vaker last van lekkage. Wss door de leeftijd of weinig gebruiken. |
#4
|
||||
|
||||
ik heb dit ook eens een keer gehad bij mijn oude gti.
bij mij was het uiteindelijk toch echt een heel klein ( bijna onzichtbaar ) scheurtje. ik zou dus toch voor de zekerheid eens de optie proberen die René hierboven aangeeft! volgens mij zijn dat idd gewoon koper ringetjes, bij mij toen wel iig.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#5
|
||||
|
||||
Denk dat ik inderdaad de optie die René aangeeft eens ga proberen! Vind het gewoon vreemd dat het een maand en half geleden perfect droog was, kwam niets uit en nu loopt het er weer uit.
De ringetjes van de dealer zijn metaal met een kleine kunststof ring vanbinnen. En er zijn ook een paar gewoon metalen, geen koper want ze zien er grijs uit. Er zijn twee maten ringetjes. Deze is voor M12 bouten: Deze voor M14: Ik ga na mijn examens eens die optie van René proberen, ik laat wel weten wat de uitkomst van die test is dan. Alvast bedankt |
#6
|
|||
|
|||
Heb je geen foto's van het probleem ?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Foto's zeggen weinig, maar zal morgen een filmpje maken. |
#8
|
||||
|
||||
Ok ik word gek...
Gisteren had ik weer tijd om aan de auto te werken. Ik dacht, ik laat de motor een paar seconden draaien zodat er een druppeltje benzine lekt en ik het spoor van die druppel kan volgen en zo kan vinden waar het lek zit. Ik start de motor, maar ik zie maar geen druppeltje verschijnen. Ik heb de auto tien minuten laten draaien, er is geen druppel gelekt. Een maand en half geleden stroomde het eruit, er is sindsdien niets aan gedaan. Ik ben het even kwijt hoor... |
#9
|
||||
|
||||
Leegblazen, op druk zetten en afzepen!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
UPDATE: Morgen moet de auto naar de keuring, en jawel opeens lekt het weer... Had echt geen zin om dat rotding er weer helemaal onderuit te halen, dus heb het los gemaakt en op een dik kussen laten rusten, dan het contact laten aanzetten door mn vader terwijl ik eronder lag en keek, en heb gevonden waar het lekt. Boven op de bak zitten twee aansluitingen voor de terugvoerleidingen. Dat is waar hij lekt. Die aansluitingen zitten op een klein potje dat op de bak zit, en op de naad tussen dat potje en de bak lekt het.
Ik ga zien of ik dit een beetje kan dicht maken, maar zo niet zal er een nieuwe bak onder moeten. Iemand enig idee waar ik zo iets nog zou kunnen vinden? Heb al op internet gekeken in verschillende webshops maar overal zeggen ze 'part unavailable' of 'part out of stock' en bij vw zeggen ze 'part discontinued'. Ook ebay is er niets te vinden. |
#11
|
||||
|
||||
Golf 3 tank eronder met inwendige pomp? Heb ik toendertijd gedaan toen de behuizing ging lekken, lost een hele hoop problemen in een keer op.
__________________
|
#12
|
||||
|
||||
Zo een Golf 3 tank past er mooi onder en werkt met het KE-Jetronic systeem?
Heb er nu blauwe loctite vloeibare pakking opgesmeerd, en goed in die naad geduwd waar het lekt. Voorlopig lekt het niet maar ik weet niet in hoeverre die silicone tegen de benzine kan, en tegen de druk. We zullen zien, ik hoop dat hij het houdt tot na de keuring. |