|
||||
|
||||
Volkswagen Golf 1 GTI 1984 Marsrood 16v Webers Motorsport
Ik heb besloten om mijn Golf 1 te koop te zetten. Moet toch een keer een keus maken, zie in mijn Audi S3 meer potentie wat circuitrijden betreft.
Heb de auto voor 5500,- op marktplaats gezet. Als er een serieuze liefhebber zich hier meldt valt er uiteraard wel te praten over de prijs http://link.marktplaats.nl/m982122561 Copy/paste van de tekst @ marktplaats; Na meer dan 11 jaar in mijn bezit te hebben gehad, mag deze GTI naar een nieuw baasje. Waarschijnlijk krijg ik er veel spijt van, maar soms moeten er nou eenmaal keuzes worden gemaakt Het is een originele keiharde GTI welke voor het grootste deel nog in de originele lak staat. Na 30+ jaar zijn er uiteraard wel wat krasjes en deukjes op gekomen. De buitenkant is grotendeels origineel met alle GTI kenmerken, behalve de grote onderlip welke ooit gesneuveld is. Van binnen is de auto kaal/spartaans, opgebouwd met kwalitatief top onderdelen. Als je op zoek bent naar rauw en puur rijden dan zit je met deze auto wel goed. Onder de kap Volledig gereviseerde KR 16v motor, opgeboord en voorzien van 1e overmaat zuigers. Zuigers en drijfstangen uitgewogen + afgedraaid vliegwiel Inlaatkanalen van de cilinderkop bewerkt en aangepast op spruitstuk 276 graden nokkenassen Supersprint 4-2-1 RVS spruitstuk Rowland inlaatspruitstuk Weber 45 DCOE carburateurs Mangoletsi gasmechanisme Pipercross sokjes/luchtfilters Fuel King brandstofdrukregelaar Nieuwe origineel VAG ontsteking + kabels PU bussen in de motorophanging Hella Scirocco 16v radiateur Aangepast front, radiateur past eronder Gereviseerde 020 2Y versnellingsbak Aangepast schakelmechanisme (schakelt super strak) Aeroquip motorkapsluitingen Dubbele koelfans plat model Mocal oliekoeler etc etc etc etc Vermogen niet bekend, nooit getest Onder de auto Weitec Hicon TX verlaging in hoogte verstelbaar + demping instelbaar SuperPro PU rubbers en massieve nylon bussen voor de achteras Scirocco 16v remmen rondom, remklauwen gereviseerd Voorzijde Ferodo DS2500 remblokken Goodridge RVS omvlochten remleidingen Zelf gebouwde uitlaat met 1 demper (pittig geluid) Wiechers versteviging onder tussen de draagarmen OZ Supertourismo 15" zijdeglans zwart met 195/50 Regal Racer's Van binnen Bodem kaal gemaakt en interieur opnieuw gespoten met 2k lak Geschroefde 6-punts rolkooi zijdeglans zwart poedercoating Corbeau Sprint kuipstoelen Sabelt 4-punts gordels Sparco deep dish stuur VDO meters voor olie temp/druk, water temp, benzine en voltage Custom RVS brandstoftank met schotten en schuim Custom RVS houder voor de accu met kunststof deksel Wilwood remdrukregelaar voor de achteras Facet Red Top brandstofpomp Deurpanelen glad gemaakt en bekleed met zwart skai Originele zwarte GTI hemel in goede staat Al met al een leuke originele GTI met een lading brute onderdelen. Weinig tot geen roest, op het achterpaneel zit een plekje waar eens naar gekeken moet worden. Dorpels zijn aan de voorzijde een beetje plat gedrukt door een vorige eigenaar die geen idee had hoe hij een auto moest opkrikken. Net voor het linker achterlicht zit een deukje, verder nog een aantal flauwe deukjes welke voor een uitdeuker geen probleem zijn. Zoemer van de oliedruk zoemt, niet goed aangesloten. Hoor je toch niet tijdens het rijden Op de foto's is de auto voorzien van spoorverbreders, deze zijn verwijderd ivm aanlopen in de wielkast. De wielen staan nu dus iets meer naar binnen toe. Geen inruil en alleen serieuze gegadigden aub! |