Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-09-2015, 16:12
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default Brandstofprobleem Golf 2 Vr6

Goedendag mensen.

Ik zit met een probleem:

Wanneer de benzinemeter aangeeft iets onder de helft te zitten, begint de golf te haperen, in te houden met uiteindelijk als gevolg tot uitvallen. Heb nooit in de situatie gestaan dat hij helemaal niks meer deed.

Dit gebeurd na het verbruiken van +- 35 liter. Er zou dus nog zoon 15-20 liter in de tank moeten zitten.

Het gaat om een originele brandstoftank met opvoerpomp en brandstofpomp.

Gr

Frank
Reply With Quote
  #2  
Old 21-09-2015, 22:31
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Originele golf 2 of golf 3 tank?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-09-2015, 23:20
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik zou zeggen dat de opvoerpomp t niet doet.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #4  
Old 22-09-2015, 10:21
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Ik zou zeggen dat de opvoerpomp t niet doet.


Ik ook
Reply With Quote
  #5  
Old 22-09-2015, 14:54
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Is hij dan helemaal kapot, of werkt hij maar half bijvoorbeeld, dat hij halverwege de tank niet genoeg druk op kan bouwen?

Ik zal eens op onderzoek uit gaan of hij uberhaupt wel stroom krijgt of dergelijke.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-09-2015, 15:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

waarschijnlijk krijgt de hoofdpomp bij volle tank wel genoeg benzine door dat er dan meer gewicht in zit en meer "druk" op staat en bij halfvolle tank of minder dan halfvol niet genoeg "druk" / gewicht op de leiding staat en de hoofdpomp niet genoeg brandstof krijgt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 22-09-2015, 15:47
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Is er een manier om dit te controleren. Probleem is dus niet altijd ter sprake. Gokje nemen en gewoon vervangen of kan ik nog andere dingen proberen?
Reply With Quote
  #8  
Old 22-09-2015, 16:19
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

pomp eruit halen en kijken of hij draait
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 28-09-2015, 14:56
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Pomp eruit gehad en deze draait gewoon. Dit geld voor beide pompen.

Moet ik een van de pompen gewoon vervangen, of kan ik deze nog meer testen?
Reply With Quote
  #10  
Old 28-09-2015, 17:18
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Brandstofdruk meten onder het rijden. Als die constant blijft heb je geen brandstof probleem.

Je kunt de opbrengst meten. Kun je het beste de retourleiding los maken en in een grote fles steken en vasthouden. Vervolgens een helper gedurende 30sec stroom op de pompen laten houden. Daarna weet je de opbrengst per halve minuut,vermenigvuldigd met 120 geeft de opbrengst per uur. De opbrengst die je moet halen was volgens mij iets van 120 l/u.maar dat zou je even moeten nakijken.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-09-2015, 19:43
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Retour los getrokken maar hier komt tot mijn verbazing niets uit? Te weinig druk in het systeem om het drukventiel te openen?
Reply With Quote
  #12  
Old 01-10-2015, 12:45
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Lijkt me dan dat er niet voldoende druk op de pomp aanwezig is.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #13  
Old 01-10-2015, 15:01
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Lijkt me ook inderdaad. Heb nu een vr6 tank + pomp gekocht. Even monteren en hopen dat het probleem weg is
Reply With Quote
  #14  
Old 08-10-2015, 09:38
mk2vr6 mk2vr6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by frank6892
Lijkt me ook inderdaad. Heb nu een vr6 tank + pomp gekocht. Even monteren en hopen dat het probleem weg is



Onder mijn mk2 zit ook gewoon eengolf3 vr6 tank met pomp.
Zonder enige andere pomp ertussen en dit werkt perfect!
Reply With Quote
  #15  
Old 08-10-2015, 12:28
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Bij mij nu ook probleem verholpen! Thnx allen
Reply With Quote
  #16  
Old 08-10-2015, 21:47
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Top man👍🏻👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum