#1
|
|||
|
|||
Brandstofprobleem Golf 2 Vr6
Goedendag mensen.
Ik zit met een probleem: Wanneer de benzinemeter aangeeft iets onder de helft te zitten, begint de golf te haperen, in te houden met uiteindelijk als gevolg tot uitvallen. Heb nooit in de situatie gestaan dat hij helemaal niks meer deed. Dit gebeurd na het verbruiken van +- 35 liter. Er zou dus nog zoon 15-20 liter in de tank moeten zitten. Het gaat om een originele brandstoftank met opvoerpomp en brandstofpomp. Gr Frank |
#2
|
||||
|
||||
Originele golf 2 of golf 3 tank?
|
#3
|
|||
|
|||
Ik zou zeggen dat de opvoerpomp t niet doet.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ook |
#5
|
|||
|
|||
Is hij dan helemaal kapot, of werkt hij maar half bijvoorbeeld, dat hij halverwege de tank niet genoeg druk op kan bouwen?
Ik zal eens op onderzoek uit gaan of hij uberhaupt wel stroom krijgt of dergelijke. |
#6
|
||||
|
||||
waarschijnlijk krijgt de hoofdpomp bij volle tank wel genoeg benzine door dat er dan meer gewicht in zit en meer "druk" op staat en bij halfvolle tank of minder dan halfvol niet genoeg "druk" / gewicht op de leiding staat en de hoofdpomp niet genoeg brandstof krijgt.
|
#7
|
|||
|
|||
Is er een manier om dit te controleren. Probleem is dus niet altijd ter sprake. Gokje nemen en gewoon vervangen of kan ik nog andere dingen proberen?
|
#8
|
||||
|
||||
pomp eruit halen en kijken of hij draait
|
#9
|
|||
|
|||
Pomp eruit gehad en deze draait gewoon. Dit geld voor beide pompen.
Moet ik een van de pompen gewoon vervangen, of kan ik deze nog meer testen? |
#10
|
|||
|
|||
Brandstofdruk meten onder het rijden. Als die constant blijft heb je geen brandstof probleem.
Je kunt de opbrengst meten. Kun je het beste de retourleiding los maken en in een grote fles steken en vasthouden. Vervolgens een helper gedurende 30sec stroom op de pompen laten houden. Daarna weet je de opbrengst per halve minuut,vermenigvuldigd met 120 geeft de opbrengst per uur. De opbrengst die je moet halen was volgens mij iets van 120 l/u.maar dat zou je even moeten nakijken. |
#11
|
|||
|
|||
Retour los getrokken maar hier komt tot mijn verbazing niets uit? Te weinig druk in het systeem om het drukventiel te openen?
|
#12
|
||||
|
||||
Lijkt me dan dat er niet voldoende druk op de pomp aanwezig is.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
|||
|
|||
Lijkt me ook inderdaad. Heb nu een vr6 tank + pomp gekocht. Even monteren en hopen dat het probleem weg is
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Onder mijn mk2 zit ook gewoon eengolf3 vr6 tank met pomp. Zonder enige andere pomp ertussen en dit werkt perfect! |
#15
|
|||
|
|||
Bij mij nu ook probleem verholpen! Thnx allen
|
#16
|
|||
|
|||
Top man👍🏻👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |