Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-09-2015, 07:51
Bastiaan86's Avatar
Bastiaan86 Bastiaan86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 326
Default Boutje in blok afgebroken...

hallo allemaal,

bij het aandraaien van de boutjes van de waterpomp is het boutje rechtsboven afgebroken Ik heb de boel toch maar in elkaar gezet en het lekt niet, waarschijnlijk doordat we ruim vloeibare pakking gebruikt hebben.

wat adviseren jullie, gelijk boutje uitboren etc. of het eerst aankijken of het gaat lekken? Het gaat om een MH blok.

Last edited by Bastiaan86 : 07-09-2015 at 10:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2015, 10:26
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

bedoel je echt het motorblok ( een van die inbussen) of heb je de waterpomp gedeeltelijk vervangen? (een van die m6 boutjes)?

Als het echt zo'n inbus is zou ik die er wel uithalen hoe langer die erin zit hoe lastiger het word. Maar zo'n boutje van je waterpomp zelf als het niet lekt lekker laten zitten. Kan je altijd nog een nieuwe kopen voor 3-4tientjes zou ik daar geen moeite insteken. En anders heb ik nog wel een huis voor je
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2015, 10:44
Bastiaan86's Avatar
Bastiaan86 Bastiaan86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 326
Default

hoi Jason ik heb de waterpomp compleet vervangen, ik bedoel het boutje wat je in het motorblok draait om de pomp vast te zetten (zijn drie M6 boutjes). Dus toch maar laten verhelpen dan? Hopelijk krijgt mijn garage het er nog uit zonder de draad te moeten uitboren...
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2015, 20:57
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

ow oke, bij mij gekeken heb ook bouten. 2weken geleden bij een cabrio vervangen daar zaten inbussen in.

Maar die zou ik er wel uithalen ja.. Nu zal die nog niet echt vast vast zitten. Maar na 100x koud-warm-koud beetje vocht etc zal die lekker vast gaan rotten.

In boren en beetje mazzel met linksetap eruit draaien of een torxbitje inrammen.
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2015, 21:30
Bastiaan86's Avatar
Bastiaan86 Bastiaan86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 326
Default

Ik kan het zelf niet doen denk ik, met mijn boormachine kom ik er nooit bij...
Reply With Quote
  #6  
Old 10-09-2015, 07:36
Bastiaan86's Avatar
Bastiaan86 Bastiaan86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 326
Default

auto is gisteren naar garage geweest, die hebben het boutje er nog uit kunnen vissen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum