|
|||
|
|||
speling op deur mk2 hoe zit dat precies vast?
Hay mensen,
bij me golf2 linkerdeur heb ik speling zitten als je hem omhoog duwt dan zie je de onderste schanier mee gaan dus je kan duidelijk zien dat het pinnetje versleten is. Hoe kan ik deze vervangen? Gewoon onderste schroef los maken en pin eruit slaan en dan nieuwe erin of hoe zit dat pinnetje vast ? Groeten Sjoerd |
|
|||
|
|||
Je bedoelt dat pinnetje van je deurvanger? Dat oude pinnetje kun je dr zo uitslaan en een nieuwe er weer inslaan. Pas wel op dat je nix beschadigd
|
|
||||
|
||||
volgens mij is het onderste schanier wat los ligt als ik het zo lees en niet dat pennetje van de deurvanger want dat houd niet de deur op zijn plek. Dan zal je denk ik moeten kijken of je dat pennentje van je schanier kan vervangen maar zover ik weet is dit een vast deed en zal je een compleet nieuw schanier moeten plaatsen
|
|||
|
|||
mm het is het pennetje wat er in zit die beweegt teminste zover ik kan zien.
Pennetje hebben geprobeerd naar beneden te slaan maar zat geen beweging in. Lijkt dus alsof dat ding er vast in zit en dat ik dus de hele scharnier moet vervangen of moet ik het anders aanpakken ? |
|
||||
|
||||
als ie niet uit elkaar wil dan zal het schanier vervangen moeten worden maar als het goed kunnen die er wel uit hoor
|
||||
|
||||
schanier vervangen bij een type 2???? die zitten toch gelast???
|
||||
|
||||
de ene helft wel de ander niet volgens mij je moet het er in ieder geval af kunnen halen
|
||||
|
||||
Pinnetje kan je eruit slaan... scharnier zit idd gelast.
|
|||
|
|||
het pinnetje eruit meppen kan evt broblemen met zich mee brengen omdat er in het pennetje een kuil bevind (oorzaker van de speling),
|
|
|||
|
|||
mmm dus wat adviseren jullie mij ?
gewoon pinnetje eruit proberen te slaan en dan een nieuwe erin doen (naar boven of benenden slaan ?) of hele scharnier los maken ...maar aangeziend at gelast is :s Gr Sjoerd |
|
||||
|
||||
Ik zou proberen het pinnetje te vervangen, dat lijkt me toch de enige manier die werkt
|
|
|||
|
|||
Pinnetje vervangen! En je moet hem met een dreveltje naar boven er uit meppen.
|
||||
|
||||
Ja ok, duidelijk
Maar heeft het ook geholpen???