|
||||
|
||||
Piepgeluid
hallo allemaal,
Ik heb gisteren een heel eind gereden met de Golf 1, en het viel me op dat na een paar uur er een ritmisch piepend geluid bij de wielen vandaan lijkt te komen (zonder te remmen!). Het is niet altijd en als het gebeurt alleen bij lage snelheden (+/- 30-50km/u). Vage klachten helaas, maar wat kan dit zijn? Verder piepen de remmen een beetje bij inparkeren etc., wat kan ik hier aan doen? bedankt |
|
||||
|
||||
Heb je de klauwen en remtrommels er al eens afgehad?
|
|
||||
|
||||
nee. is dat een beetje te doen voor een hobbyist? (remmen zijn overigens wel opgefrist bij apk in februari door garage)
|
|
||||
|
||||
Iemand een idee?
|
|
||||
|
||||
Als hij misschien een tijd heeft stilgestaan klinkt t wel waarschijnlijk dat de blokken licht tegen de schijven aan lopen. Weet niet hoe goed de mechanieker de remmen heeft herdaan, maar een keer helemaal uit elkaar draaien en gangbaar maken kan zeker geen kwaad. Is ook zeker goed te doen voor iemand met beetje technisch inzicht en een vraagbaak voor de aanhaalmomenten.
|
|
||||
|
||||
Kunnen ook wiellagers zijn. Was bij mijn passat in ieder geval de oorzaak
|
|
||||
|
||||
Verder... Zitten de blokken wel goed in de remklauw?
|
|
||||
|
||||
bedankt voor jullie reacties, ik heb een vraagbaak liggen. Dan ga ik binnenkort de boel maar eens uit elkaar proberen te halen
|
|
||||
|
||||
Zet je auto op de krik en draai je achterwiel. Hoor je gepiep is het gewoon je wiel lager.
|
||||
|
||||
ok ga ik dat eerst even proberen, dank je wel!
|
|
||||
|
||||
of op de brug. overal eens een slinger aan geven. Als je dan niks hoort kan je dat uitsluiten.
Daarna misschien nog in zijn versnelling zetten en in zijn versnelling beetje met het stuur draaien. of je dan wat hoort. maar kan ook dat je het alleen hoort als de auto ingeveerd is
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
||||
|
||||
een brug is wat lastiger, maar heb een krik en assteunen thuis jullie horen het nog, bedankt!
|