|
||||
|
||||
Stuur sprong uit elkaar (Golf 4 cabrio)
Titel is een beetje dramatisch... maar zo voelde het wel.
Ik heb vandaag m'n stuur (van m'n 4 cabrio) losgemaakt om een schurend geluid weg te halen. Dat is uiteindelijk opgelost door witte vaseline op het sleepcontact te doen nadat ik het sleepcontact schoongemaakt had. Wat heb ik gedaan? Accupool los, airbag losgeklikt en daarna met een dopsleutel het stuur losgemaakt. Toen ik dat deed kwam de sleepring los en daarmee de ruimte waarin de airbagkabel als een veer ingerold ligt. Ik heb de airbagkabel teruggerold, 2 slagen rondgedraaid omdat ik denk dat hij die ruimte ook weer nodig heeft om rond te draaien. Heb ik dat goed gedaan? Ik heb dit een paar keer moeten doen omdat hij soms dubbel zat of het klipje niet goed vast maakte zodat de claxon continu af ging. Ik heb eerst een stuk zonder airbag gereden en daarna accupool weer los en alles geinstalleerd. Schurend geluid is weg maar nu brand wel het airbag lampje. Ik had nog een mini Bluetooth OBD reader liggen maar die kreeg geen verbinden met ECU anders zou ik zelf het airbaglampje uit kunnen zetten. Kan dat alleen met Vagcom? of heb ik de airbag niet goed gemonteerd?