![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil een koppakking bestellen voor een 1.8 RP van 1990.
Welk merk koppakking heeft de voorkeur? Elring of Victor Reinz of...? Waar ik wil bestellen zit er een zodanig verschil in prijs tussen de twee dat ik twijfel aan de kwaliteit van Elring. ![]() Terwijl Elring in mijn ogen een degelijk merk is met de koppakkingen. Ook zijn er zachtmetaal pakkingen van Goetze. prijs: 13 euro. ![]() Wat heeft de voorkeur? En kopbouten, welk merk?
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 21-08-2015 at 20:47. |
|
||||
|
||||
![]() Victor Reinz pakking met Elring kopbouten, gewoon betaalbaar en duurzaam.
|
||||
|
||||
![]() Kopbouten van bij de dealer.
Ik had voor mn passat de keuze tussen Elring en Payen, ben toen voor Payen gegaan wat toch een pak duurder is. In de winkel vertelden ze me dat Payen veel beter kwaliteit is. En dat is geen verkoperspraat ![]() Je koppakking wordt blootgesteld aan chemicaliën, hoge drukken en hoge temperaturen, dan ga je best gewoon voor de hoogste kwaliteit die je kan krijgen! |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb beide merken altijd gebruikt maar zou niet weten waarom Elring slechtere kwaliteit zou zijn. Elring is bijvoorbeeld ook de enige die de pakking tussen het onderste en bovenste deel van een dikke 16v kr inlaat los verkoopt. Payen en Victor Reinz alleen in een complete kopset.
Bij de dealer is de helft al niet meer verkrijgbaar hiervan en word je doorverwezen naar classic parts.