![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() De electrische motor van de radiator fan van mijn Golf 2 uit '86 is zo goed als stuk. Het lager achter de plastieke fan is helemaal op. Helaas is het een geperste motor, dus openmaken en lager vervangen zit er niet in. Ik heb wat zitten zoeken online voor een nieuwe, maar kom bijna alleen 3 polige tegen, terwijl de mijn een 2 polige is. Heb er een gevonden maar die heeft weer een fan met een radius van 290mm, terwijl de mijne 280mm is en ik niet denk dat die 290mm gaat passen als ik naar de speling van de huidige fan tegen het huis aan kijk. Iemand een tip of er nog een correcte te koop is ergens of al een eerder tegen dit probleem is aangelopen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() past die van een golf1 niet? zijn ook types bij die 2 polige aansluiting hebben.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Stel je koopt een 3 polige fan. Dan ga je even naar de plaatselijke autosloperij en knip en een 3 polige stekker af. Knutselt dit in je auto, alleen even kijken welke de snelste stand is, en sluit je hem gewoon 2 polig aan.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ja, die opties heb ik ook in overweging:
- 2 polige stekker ombouwen voor drie polige motor - 2 polige motor kopen en mijn oude fan daarop monteren (weet niet of die fabrikanten dezelfde methode hebben daarvoor, gokje dus) Heb toch altijd de voorkeur voor de juiste passende onderdelen, scheelt gedoe, zelfs als het wat meer kost. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Je kan ook ombouw compleet maken. Scoor je een draadboom uit een 3 polig model golf 2 of golf 3, ook even nieuwe thermoschakelaar erin en klaar is kees.
In de Polo 86C zie je ook vaak de 2 polige uitvoering trouwens.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
|||
|
|||
![]() Heb je deze nog nodig? Volgens mij heb ik nog een AEG fan met 2 pool aansluiting liggen. Heb je in geval van interesse het artikelnummer?
|