#1
|
|||
|
|||
motor swap golf 2 1800kr
hallo,
ik wil een projectje beginnen met een golf2 1.3 Ik wil er een 1800 kr motor in zetten. waar moet ik rekening mee houden en waar moet ik opletten? wat moet ik hier voor aanpassen? past de kr motor op het subframe van de 1.3? en de motorsteunen? Gr. samm |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
1.3 is een smallblock en ligt gekanteld. 1.8 is bigblock staat recht dus zal niet 1 op1 op een 1.3 subframe passen |
#3
|
||||
|
||||
Het beste is dan om een kr te zoeken waar de versn.bak en kabelboom ( evt zekeringkast ) bij zit en het liefst met subframe. Of los subframe van een 1600 of 1800.
Of je dan nog motorsteunen oid moet aanpassen durf ik niet te zeggen Waar je wel op moet letten / moet hebben is het volgende: - een gti achteras, met schijfrem ( en dus ook remleidingen en geschikte rembekrachtiger ) - gti 16v brandstofpomp, of een losse pomp met genoeg bar/druk - brandstof opvoer pomp ( in de tank, weet niet of je dan ook een tank van een gti moet hebben ) - luchtweger/spinnekop ( of je moet hem ombouwen naar digifant ) - gti 16v km tellerhuis met mfa, vacuum en buitentemperatuur sensor ( als je alle functie's wilt kunne gebruiken ) Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. Maar zo heb je iniedergeval n beetje een idee. En hou er rekening mee dat alles netjes word gedaan, ivm omkeuring bij de rdw. Mocht je de auto gaan verlagen, houd er dan rekening mee dat je de "extra" rembekrachtiger op de achteras goed laat afstellen!! Ander kunne er rare dingen gebeuren als je eens flink moet remmen. Succes
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) Last edited by golf2 abuh : 17-09-2015 at 02:39. |
#4
|
||||
|
||||
Ibiza Cupra met 2.0 16V zoeken, die knoop je zo over
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Het subframe is geen probleem, deze is voor alle Golf 2's hetzelfde m.u.v. de G60.
Wat wel een verschil is is dat de 1.3 af fabriek geen stabilisatorstang heeft. Wil je het goed doen zoek je een compleet subframe van een Golf of Corrado G60. Die past er 1 op 1 onder en heeft een dikkere stabilisator dan de GTI en GTI 16V. Gelijk even draagarm rubbertjes vervangen als je het er toch onderuit hebt. Die van een Golf 4 of Audi TT R32 zijn massief en zijn een beter alternatief voor origineel. Houd ook rekening met dat je zoals ze hierboven ook al zeggen je brandstofpomp vervangt voor een hogedruk pomp geschikt voor K-Jetronic. Anders doet het systeem helemaal niets. Succes!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |