#1
|
||||
|
||||
1.8t ratel en verbruik
Mensen,
Iemand ervaring met een ratel van uit het blok rond de 4000toeren en een blauwe walm als gevolg? Olie verbruikt die redelijk rijk momenteel en de olie die ik controleer die word ook donker van kleur ( versmeerd ). Hiervoor was de turbo die problemen gaf en nu dit... Hoop dat iemand zo ideeën heeft wat de revisie boer hier roept op voorhand al dat het de zuigerveren zijn net zoals alle tsi motoren... Betreft een ARZ motor met k03-026 turbo Voorgaande topic probleem was dit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133175 Groeten, Bontje |
#2
|
||||
|
||||
Is de ratel/verbruik erger onder last? Dus wanneer je rijdt?
Of is het ook te horen / zien als je stilstaat en gas geeft? Kun je wellicht proberen (door middel van heel goed luisteren) de locatie van de ratel te achterhalen? Dus uit de cilinderkop of wellicht uit het onderblok?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
Sven, bij het uit accelereren uit een bocht bijv. dan rond de 4000toeren hoor je echt mechanisch getik rammel etc. kijk ik dan in de binnenspiegel achter me aan dan heb ik ook een blauwe walm achter me aan waar ik echt van schrik. Ook is het vermogen met stoten aanwezig en met dit tik rond de 4000toeren dan is het een vermogen tekort. Met normaal rijden of zelfs op z'n opatjes dan is het stukken minder maar voor een geen die achter me rijd wel zichtbaar. Blok hoor ik verder met stationeer draaien niet heel veel spannends aan. Wil ik heel goed luisteren met het optrekken dan komt wanneer de turbo druk begint te bouwen een licht getik te komen welke met het toerental van de motor mee gaat.. Tot zover mijn bevindingen. Hoop namelijk niet dat er iets is met de cilinders, dat kan ik aan kosten er niet bij hebben.
|
#4
|
||||
|
||||
Doe een compressie test dan weet je al wat meer. Setje kun je vast wel ergens lenen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Gisteravond laten uitlezen, helaas geen meldingen o.i.d.
Verder motorisch nog niet erg goed onderlegt (word aan gewerkt) dus een compressietest zit er bij mij niet in. |
#6
|
||||
|
||||
Dat kun je toch ook even in een garage laten uitvoeren dan. Kost ook geen kapitalen.
|
#7
|
||||
|
||||
Alweer een tijdje verder maar we zitten hier met top drukte en niet echt tijd voor de auto gehad... Maargoed, heb wat testen laten uitvoeren en daarbij de volgende gegevens.
Compressietest was goed, geen op of aanmerkingen Lektest Idem Maar de bougie van cilinder 1 was nat van de olie... koelvloeistof lekte ook wat weg maar verder niet. Koppakking is minimaal maar bekend. De rest is nog een raadsel over hoe en wat. |
#8
|
||||
|
||||
1 bougie is nat van de olie zeg je. Is verder die zuiger, uitlaat kanaal etc. ook erg aangekoekt van de olie/verbranding?
Want wellicht is je olieschraapveer kapot of misschien lekt ie wel via de cilinderkop / koppakking.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |