Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-08-2014, 18:04
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default 2.0 TFSI turbo op een 20vt met pasplaat?

Hallo,

Op MIVW stond er een "kraampje" waarin iemand pasplaten aanbood om een standaard 2.0 TFSI K03 turbo op een 20vt te schroeven waardoor er (volgens meneer) makkelijk +-280pk op de krukas te halen is.

Ik had een kaartje meegenomen van de "kraampje" maar deze ben ik kwijt. Weet iemand wie daarmee adverteerde of weet iemand iets meer over deze optie en of deze vermogens ook echt te halen zijn op deze manier?

Dit zou misschien een leuke optie zijn voor mijn golf 1 20vt.

mvg Roy
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #2  
Old 04-08-2014, 18:19
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

XT-motorsport, maar schrik niet van de prijs... In augustus nog 495,- na augustus 575,-
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2014, 18:26
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
XT-motorsport, maar schrik niet van de prijs... In augustus nog 495,- na augustus 575,-


Bedankt! Zouden er nog bedrijven zijn die dit aanbieden?
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2014, 18:44
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Tuurlijk, voor minder ook.
Zo'n plaat kost niet eens de helft.
En zonder verdere aanpassingen komt die 280pk ook voorlopig niet in zicht.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2014, 19:46
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Tuurlijk, voor minder ook.
Zo'n plaat kost niet eens de helft.
En zonder verdere aanpassingen komt die 280pk ook voorlopig niet in zicht.


Mooi! Waar bijvoorbeeld te koop? Heb je Miss adres of link?.

Momenteel specs:
3" downpipe
Siliconen inlaatTip
Merc. Spr. Intercooler
Chip van Stefan(top!)

Wat denk jij dat er met zo'n tfsi motor te halen is?
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2014, 20:15
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Grotere injectoren en chip op maat sowieso.
Daarnaast vergeten de meeste te vermelden dat de standaard motor internals ook niet eindeloos vermogen aankunnen.
En een sprinterkoeler heeft ook nog wel eens de neiging op de kunststof eindkappen ernaast te drukken.

Ik kan zo'n pasplaat voor je maken.
info@dubdetail.com

Gr, Pim
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2014, 20:20
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Grotere injectoren en chip op maat sowieso.
Daarnaast vergeten de meeste te vermelden dat de standaard motor internals ook niet eindeloos vermogen aankunnen.
En een sprinterkoeler heeft ook nog wel eens de neiging op de kunststof eindkappen ernaast te drukken.

Ik kan zo'n pasplaat voor je maken.
info@dubdetail.com

Gr, Pim


Pim, bedankt voor je reactie.

De chip op maat had ik al op gerekend, ook zal er een andere downpipe moeten komen. Dat is ook geen probleem, hoopte wel op 4 bar te kunnen rijden zonder andere injectoren maar anders vervang ik deze ook. Uiteraard wel met goede brandstofpomp.

Wat kost deze plaat Inc bouten bij jou?

Mvg Roy
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #8  
Old 04-08-2014, 20:22
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Ook vergeten te vermelden; ik ga op standaard internals rijden en dan het koppel laten beperken bij het chippen. Het koppel ook vloeiend in laten komen is mijn doel dan.
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #9  
Old 05-08-2014, 06:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by zippo123
...hoopte wel op 4 bar te kunnen rijden zonder andere injectoren maar anders vervang ik deze ook...


Ik hoop ook ooit de loterij nog eens te winnen Roy, maar 4 bar lijkt me wat veel?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 05-08-2014, 06:43
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

4 bar brandstofdruk is toch niet gek, tenzij hij turbodruk bedoeld
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #11  
Old 05-08-2014, 07:19
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

4bar turbodruk kan ook, maar dan zit je in een hele andere tak van sport
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #12  
Old 05-08-2014, 08:48
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by zippo123
Pim, bedankt voor je reactie.

De chip op maat had ik al op gerekend, ook zal er een andere downpipe moeten komen. Dat is ook geen probleem, hoopte wel op 4 bar te kunnen rijden zonder andere injectoren maar anders vervang ik deze ook. Uiteraard wel met goede brandstofpomp.

Wat kost deze plaat Inc bouten bij jou?

Mvg Roy


Moet ik echt even aan gaan zitten voor ik een prijs roep. Wat ik nodig heb is zo'n TFSI turbo.
Koppen heb ik zat. Dan kan ik een pasplaat tekenen en frezen.
Gr., Pim
Reply With Quote
  #13  
Old 05-08-2014, 09:11
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ik hoop ook ooit de loterij nog eens te winnen Roy, maar 4 bar lijkt me wat veel?


het zou mooi zijn dat je de loterij wint

Uiteraard bedoelde ik op 4 bar brandstofdruk te gaan rijden en dan hoopte ik andere injectoren uit te besparen.
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #14  
Old 05-08-2014, 09:24
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Turbo heb ik evt wel liggen, al is het alleen om te passen..
Reply With Quote
  #15  
Old 05-08-2014, 09:34
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Turbo heb ik evt wel liggen, al is het alleen om te passen..


Jij komt uit spijkcity toch?
Als ik die turbo met spruit kan lenen zijn we rond.
Kan eventueel ook een serie maken als er genoeg interesse is, drukt ook de prijs.

Gr., Pim
Reply With Quote
  #16  
Old 05-08-2014, 09:35
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Lenen kan altijd, idd uit Spijk
Reply With Quote
  #17  
Old 05-08-2014, 15:44
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Jij komt uit spijkcity toch?
Als ik die turbo met spruit kan lenen zijn we rond.
Kan eventueel ook een serie maken als er genoeg interesse is, drukt ook de prijs.

Gr., Pim


Mooi initiatief mannen! hopelijk zijn er nog mensen die hier interesse in hebben.
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #18  
Old 05-08-2014, 16:26
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by zippo123
Hallo,

Op MIVW stond er een "kraampje" waarin iemand pasplaten aanbood om een standaard 2.0 TFSI K03 turbo op een 20vt te schroeven waardoor er (volgens meneer) makkelijk +-280pk op de krukas te halen is.

Ik had een kaartje meegenomen van de "kraampje" maar deze ben ik kwijt. Weet iemand wie daarmee adverteerde of weet iemand iets meer over deze optie en of deze vermogens ook echt te halen zijn op deze manier?

Dit zou misschien een leuke optie zijn voor mijn golf 1 20vt.

mvg Roy


1x zoeken in Google...
http://www.xtmotorsport.com
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #19  
Old 05-08-2014, 16:45
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
1x zoeken in Google...
http://www.xtmotorsport.com


Mij was het niet gelukt via google...
Bedankt voor je reactie maar zoals je kan lezen waren we daar al achter.
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #20  
Old 06-08-2014, 07:39
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik ga er even een paar dagen tussenuit met de vrouw.
Daarna ga ik een afspraak maken met BluePower om die turbo te lenen.
Dan maak ik een nieuwe pasplaat, ik heb al ruimte voor verbetering gezien ten opzichte van de pasplaat die XT-Motorsport aanbied.

Gr, Pim
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum