#1
|
|||
|
|||
jetta mk1 2h swap geen vonk
beste forumleden,zal me ten eerste even voorstellen,ben manuel uit den helder,en rijd een jetta mk1 met een 2h swap.
nu heb ik sinds een paar weken het probleem dat de auto gewoon niet meer start/geen vonk geeft,benzine systeem is helemaal goed. de bobine heb ik getest en vervangen voor een andere,ook geen vonk,heb er een nieuwe ontsteking op gezet wat ook niet mocht helpen,de bougie draden zijn allemaal nog prima,de bedrading is voor zo ver ik door heb gemeten gewoon goed en alles krijgt spanning.ik heb geprobeerd of die vonkt door een losse ontsteking aan te sluiten ( de hall sensor ) en dan met een losse bougie tegen aarde proberen te draaien aan de as van de rotor,ik kreeg geen vonk maar wel injectie pulsen.de ecu lijkt mij hier door ook goed aangezien de injectoren wel een signaal krijgen.ik en mijn vader komen er helaas niet meer uit,misschien dat er hier iemand is met wat meer ervaring van volkswagens die zou kunnen helpen. in ieder geval heel erg bedankt. groeten van manuel |
#2
|
||||
|
||||
welkom ..manuel
pak eens losse draad doe die in de midelstu aansluiting stekker ondsteking . auto op contakt bobine kabel effe tege ijzer houden . strijk dan met draad effe tege je cylinderkop dan moet de bobine kabel vonke .en jou pomp gaat dan lopen reageerd hij niet zoek het dan in bobine of voeding massa of ondsteking module . succes
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , Last edited by gooigolf : 16-06-2015 at 21:28. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
bedankt voor je antwoord ! die test had ik inderdaad gedaan vandaag,geen succes,de benzine pomp loopt gelijk als het contact aan gaat,maar geen vonk,ontstekingsmodule moet ik inderdaad ( weer proberen ) aangezien die van mij na testen kapot bleek te zijn,had ik een nieuwe besteld welke helemaal niks aangeeft als ik deze test. |
#4
|
|||
|
|||
krijg hopelijk voor het weekend nog een geteste werkende ontstekings module van bolku,hopen dat het daar aan ligt
|
#5
|
||||
|
||||
hey
oke ik hoop het ook kan nooit veel zijn lijkt mij ,
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#6
|
|||
|
|||
Zal het laten weten als ik wat meer weet met de nieuwe unit. En Anders heb ik een reden om de jetta alvast te gaan strippen om op te knappen ( wilde ik eigenlijk pas over een paar maanden gaan doen)
|
#7
|
|||
|
|||
Ben ik weer, nog steeds geen succes.
De bobine krijgt op contact en tijdens starten maar 2,5 volt, als ik dan de + draad los haal en die meet geeft die wel gewoon 12 volt, en als ik de bobine weer aansluit weer 2,5..tevens ook met een andere bobine geprobeerd maar dat gaf het zelfde resultaat. |
#8
|
||||
|
||||
[QUOTE=Manuelc96]Ben ik weer, nog steeds geen succes.
De bobine krijgt op contact en tijdens starten maar 2,5 volt, als ik dan de + draad los haal en die meet geeft die wel gewoon 12 volt, en als ik de bobine weer aansluit weer 2,5..tevens ook met een andere bobine geprobeerd maar dat gaf het zelfde resultaat.[/QUOTE hey dat klopt zoizo niet . haal die draad er es af en geef de bobine eens plus via accu . er hoort zoizo minimaal 10 volt op blijfen staan .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#9
|
|||
|
|||
Kan ik de auto dan gewoon proberen te starten?
Nog wat raars, met ecu en ontstekingsmodule niet aangesloten krijgt de bobine wel 12 volt, sluit ik ze weer aan krijgt die weer maar 2,3/2,5volt.. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Waar krijgt de bobine zijn spanning vandaan? En meet eens aan het _begin_ van die draad (C15 of D15 op het relaispaneel?). Modellen zonder ECU hebben namelijk een weerstandsdraad die alleen tijdens starten overbrugd wordt (via een draad vanaf 15a op de startmotor). Maar dan nog is 2,5V wel erg laag... |
#11
|
||||
|
||||
Wel d juiste bobine erop zitten, die van contactpunten ontsteking is anders!!!
|
#12
|
|||
|
|||
Heb de auto zo gekocht, blok is inderdaad geswapt met de digifant 2 ontsteking er bij, op de plus kant van de bobine zitten 2 zwarte draden, 1 gaat naar de ontstekingsmodule en de andere naar de zekeringkast, naar een stekker waar een relais hoort maar die zat er nooit op, het rare is dat de auto gewoon een tijd goed heeft gereden, toen kreeg ik soms het probleem dat die tijdens het rijden wel eens afsloeg, maar kon hem daarna gelijk weer starten, alleen dus laatst viel die uit en is die sinds dien niet meer te starten.. Voor de bobine heb ik ook al een andere geprobeerd zonder resultaat
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb dit probleem ook gehad met mijn digifant 2. wat ik toen heb gedaan is een andere onstekingsmodule met andere 2de hands ECU. en hallsensor en verdelerkap ect begin vanaf 0 je hebt als het goed is op je MIN van je bobine 2 draden groen en zwart rood groen of zwart rood= onstekings module zwart rood= toerenteller dan komt er vanaf de plus 2 stekkers 2x zwart. 1 gaat naar geschakelde plus via contact 1 gaat door naar onstekings module kijk of de massa wel goed is van de bobine. als ik dit zo lees denk ik toch wel dat je aan een andere ecu moet denken was bij mij het probleem ook. helaas heb ik nu een andere :P als je meer info nodig heb stuur dan even een pm ik heb draadschema's |
#14
|
|||
|
|||
Bedankt, heb je een bericht gestuurd, het rare is dat ik geen geschakelde plus via contact heb, de ene gaat naar de module en de ander naar de zekeringkast naar een stekker waar geen relais aangesloten zit, kabelboom is zeer slecht gemaakt door de vorige eigenaar, dat kan ik wel zeggen
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Zit t daar niet in misschien? Of een zwevende zekering stuk oid.. En anders de boel eruit en opnieuw. Zijn maar een paar draadjes. |
#16
|
|||
|
|||
Alle ontsteking gerelateerde spullen zijn nu naar bolku, die gaat het testen voor mij, zal in de tussentijd de bedrading er uit halen en alles controleren
|