Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2015, 20:35
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default jetta mk1 2h swap geen vonk

beste forumleden,zal me ten eerste even voorstellen,ben manuel uit den helder,en rijd een jetta mk1 met een 2h swap.
nu heb ik sinds een paar weken het probleem dat de auto gewoon niet meer start/geen vonk geeft,benzine systeem is helemaal goed.
de bobine heb ik getest en vervangen voor een andere,ook geen vonk,heb er een nieuwe ontsteking op gezet wat ook niet mocht helpen,de bougie draden zijn allemaal nog prima,de bedrading is voor zo ver ik door heb gemeten gewoon goed en alles krijgt spanning.ik heb geprobeerd of die vonkt door een losse ontsteking aan te sluiten ( de hall sensor ) en dan met een losse bougie tegen aarde proberen te draaien aan de as van de rotor,ik kreeg geen vonk maar wel injectie pulsen.de ecu lijkt mij hier door ook goed aangezien de injectoren wel een signaal krijgen.ik en mijn vader komen er helaas niet meer uit,misschien dat er hier iemand is met wat meer ervaring van volkswagens die zou kunnen helpen.
in ieder geval heel erg bedankt.
groeten van manuel
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2015, 21:25
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

welkom ..manuel

pak eens losse draad doe die in de midelstu aansluiting stekker ondsteking .
auto op contakt bobine kabel effe tege ijzer houden .
strijk dan met draad effe tege je cylinderkop dan moet de bobine kabel vonke .en jou pomp gaat dan lopen
reageerd hij niet zoek het dan in bobine of voeding massa of ondsteking module .
succes
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,

Last edited by gooigolf : 16-06-2015 at 21:28.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2015, 22:02
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
welkom ..manuel

pak eens losse draad doe die in de midelstu aansluiting stekker ondsteking .
auto op contakt bobine kabel effe tege ijzer houden .
strijk dan met draad effe tege je cylinderkop dan moet de bobine kabel vonke .en jou pomp gaat dan lopen
reageerd hij niet zoek het dan in bobine of voeding massa of ondsteking module .
succes

bedankt voor je antwoord ! die test had ik inderdaad gedaan vandaag,geen succes,de benzine pomp loopt gelijk als het contact aan gaat,maar geen vonk,ontstekingsmodule moet ik inderdaad ( weer proberen ) aangezien die van mij na testen kapot bleek te zijn,had ik een nieuwe besteld welke helemaal niks aangeeft als ik deze test.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2015, 18:38
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

krijg hopelijk voor het weekend nog een geteste werkende ontstekings module van bolku,hopen dat het daar aan ligt
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2015, 19:52
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hey

oke ik hoop het ook kan nooit veel zijn lijkt mij ,
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2015, 21:12
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Zal het laten weten als ik wat meer weet met de nieuwe unit. En Anders heb ik een reden om de jetta alvast te gaan strippen om op te knappen ( wilde ik eigenlijk pas over een paar maanden gaan doen)
Reply With Quote
  #7  
Old 19-06-2015, 17:24
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Ben ik weer, nog steeds geen succes.
De bobine krijgt op contact en tijdens starten maar 2,5 volt, als ik dan de + draad los haal en die meet geeft die wel gewoon 12 volt, en als ik de bobine weer aansluit weer 2,5..tevens ook met een andere bobine geprobeerd maar dat gaf het zelfde resultaat.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-06-2015, 20:08
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

[QUOTE=Manuelc96]Ben ik weer, nog steeds geen succes.
De bobine krijgt op contact en tijdens starten maar 2,5 volt, als ik dan de + draad los haal en die meet geeft die wel gewoon 12 volt, en als ik de bobine weer aansluit weer 2,5..tevens ook met een andere bobine geprobeerd maar dat gaf het zelfde resultaat.[/QUOTE


hey dat klopt zoizo niet .
haal die draad er es af en geef de bobine eens plus via accu .
er hoort zoizo minimaal 10 volt op blijfen staan .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #9  
Old 20-06-2015, 14:49
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Kan ik de auto dan gewoon proberen te starten?
Nog wat raars, met ecu en ontstekingsmodule niet aangesloten krijgt de bobine wel 12 volt, sluit ik ze weer aan krijgt die weer maar 2,3/2,5volt..
Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2015, 15:29
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Manuelc96
met ecu en ontstekingsmodule niet aangesloten krijgt de bobine wel 12 volt, sluit ik ze weer aan krijgt die weer maar 2,3/2,5volt.
Je hebt dus een andere motor ingebouwd; is toen de ECU er ook ingekomen? En is toen de bedrading naar de bobine ook vervangen?

Waar krijgt de bobine zijn spanning vandaan? En meet eens aan het _begin_ van die draad (C15 of D15 op het relaispaneel?).

Modellen zonder ECU hebben namelijk een weerstandsdraad die alleen tijdens starten overbrugd wordt (via een draad vanaf 15a op de startmotor). Maar dan nog is 2,5V wel erg laag...
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2015, 22:50
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Wel d juiste bobine erop zitten, die van contactpunten ontsteking is anders!!!
Reply With Quote
  #12  
Old 21-06-2015, 13:01
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Heb de auto zo gekocht, blok is inderdaad geswapt met de digifant 2 ontsteking er bij, op de plus kant van de bobine zitten 2 zwarte draden, 1 gaat naar de ontstekingsmodule en de andere naar de zekeringkast, naar een stekker waar een relais hoort maar die zat er nooit op, het rare is dat de auto gewoon een tijd goed heeft gereden, toen kreeg ik soms het probleem dat die tijdens het rijden wel eens afsloeg, maar kon hem daarna gelijk weer starten, alleen dus laatst viel die uit en is die sinds dien niet meer te starten.. Voor de bobine heb ik ook al een andere geprobeerd zonder resultaat
Reply With Quote
  #13  
Old 22-06-2015, 17:56
thomasvh96 thomasvh96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by Manuelc96
Heb de auto zo gekocht, blok is inderdaad geswapt met de digifant 2 ontsteking er bij, op de plus kant van de bobine zitten 2 zwarte draden, 1 gaat naar de ontstekingsmodule en de andere naar de zekeringkast, naar een stekker waar een relais hoort maar die zat er nooit op, het rare is dat de auto gewoon een tijd goed heeft gereden, toen kreeg ik soms het probleem dat die tijdens het rijden wel eens afsloeg, maar kon hem daarna gelijk weer starten, alleen dus laatst viel die uit en is die sinds dien niet meer te starten.. Voor de bobine heb ik ook al een andere geprobeerd zonder resultaat



ik heb dit probleem ook gehad met mijn digifant 2.
wat ik toen heb gedaan is een andere onstekingsmodule met andere 2de hands ECU.
en hallsensor en verdelerkap ect
begin vanaf 0
je hebt als het goed is op je MIN van je bobine 2 draden groen en zwart rood
groen of zwart rood= onstekings module
zwart rood= toerenteller
dan komt er vanaf de plus 2 stekkers 2x zwart.
1 gaat naar geschakelde plus via contact
1 gaat door naar onstekings module

kijk of de massa wel goed is van de bobine.
als ik dit zo lees denk ik toch wel dat je aan een andere ecu moet denken
was bij mij het probleem ook.
helaas heb ik nu een andere :P

als je meer info nodig heb stuur dan even een pm ik heb draadschema's
Reply With Quote
  #14  
Old 22-06-2015, 19:07
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Bedankt, heb je een bericht gestuurd, het rare is dat ik geen geschakelde plus via contact heb, de ene gaat naar de module en de ander naar de zekeringkast naar een stekker waar geen relais aangesloten zit, kabelboom is zeer slecht gemaakt door de vorige eigenaar, dat kan ik wel zeggen
Reply With Quote
  #15  
Old 22-06-2015, 20:12
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by Manuelc96
Bedankt, heb je een bericht gestuurd, het rare is dat ik geen geschakelde plus via contact heb, de ene gaat naar de module en de ander naar de zekeringkast naar een stekker waar geen relais aangesloten zit, kabelboom is zeer slecht gemaakt door de vorige eigenaar, dat kan ik wel zeggen


Zit t daar niet in misschien? Of een zwevende zekering stuk oid..
En anders de boel eruit en opnieuw. Zijn maar een paar draadjes.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 24-06-2015, 19:37
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

Alle ontsteking gerelateerde spullen zijn nu naar bolku, die gaat het testen voor mij, zal in de tussentijd de bedrading er uit halen en alles controleren
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum