#1
|
||||
|
||||
1.5 vs 1.6 D
even de search gebruikt, maar vond erg weinig info ivm de 1.5 blokjes die in golf 1 hebben gelegen.
een maat van me is namelijk sinds gisteren de trotse bezitter van een '77er diesel met 1.5D. Hij werkt zelf bij VW en de 'oude' collega's zijn echt niet te spreken over dit blok en adviseren hem het te vervangen door een 1.6d. mensen met verhalen, ervaringen of tips? ps: gezien het feit dat de auto al 13 jaar stof staat te happen, zal er wel een serieuze check up nodig zijn, weet niet of onderdelen van 1.5 en 1.6 onderling veel gemeen hebben? |
#2
|
||||
|
||||
van 1.5D (50pk/80NM) naar 1.6D (54pk/100NM) is wat mij betreft niet de moeite waard. Ook is er de 1.6TD met 70pk/133NM (CY)dat is wel beter.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 07-07-2015 at 09:49. |
#3
|
|||
|
|||
Gaat niet om PK winst of koppel, maar om betrouwbaarheid. Enige wat ik hoor is niet zo goed van die blokjes, ik hou hem uiteraard bij tegen dat ik de wagen wegdoe, qua originaliteit. TD en zo leggen ga ik niet doen, ik wil hem classic car inschrijven dus.
|
#4
|
||||
|
||||
Toen ik op zoek was naar een dieselblok voor mijn MK1 (jaren geleden), werd mij de 1.5 afgeraden ivm slechte brandstofpomp...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat geldt alleen voor de CAV pomp. Bosch pomp is beter. Starten in koude winter is vaak een probleem bij 1.5 diesels doordat de compressie na veel km's minder wordt. Als hij er niet in de winter mee rijdt, zou ik de originle 1.5D erin laten en indien nodig de Bosch brandstofpomp en nieuwe zuigerveren plaatsen. Origineel blijft tocht het mooist en het meest waard.
__________________
huidig: Scirocco 1978 & 1977 GLi gehad: Scirocco 1974 & 1980 Last edited by Scirocco type 1 : 07-07-2015 at 12:08. |
#6
|
|||
|
|||
Ja idd, daar spraken mijn collega's ook over, over de slechte CAV pomp die deze blokken hebben.
__________________
Current: Golf V GTI Tornadored Golf I '1977 1.5 D cliffgrun Golf I '1980 GTI Marsred Past: Audi A4 B6 , A4 B7 , A6 4F , A3 8P , golf I '82 , golf II '85 , Golf V , Polo 6K berline, Golf IV , ... |
#7
|
||||
|
||||
ik weet nog een nieuwe bosch pomp liggen hoor
als het daarbij blijft, zou ik inderdaad de 1.5 houden ... |