#1
|
||||
|
||||
32b TDI project :)
Ik loop al 2 jaar met het plan, een deel van de onderdelen zijn ook al ruim 2 jaar in huis...
Mei 2010: Audi80 kaalgeplukt voor de lengterichting-TDI delen Ik dacht dat de motor ook zou passen, maar helaas... De bevestigingen voor de motorsteunen zijn verkeerd... Dus keuze tussen lassen of golfblok en origineel bevestigen, ik heb t laatste gekozen! Alweer ruim een jaar heb ik een station staan in mooi monacoblauw, enkel deukje enzo, maarja... 1981 is alweer een tijdje terug Zo vond ik de station op internets (leboncoin.fr) Even later in de tuin, lekker op de gok gekocht en laten ophalen. Voor dat geld (transport incl!) vind je op MP nog haast geen slopert... Alles zat er los in... scheelt demonteerwerk en alles blauw, leuk! Staat m wel leuk dit Toen kwam werk weer in de weg, en verhuizen, geen weekend vrij van mn vriendin en de winter en ga zo maar door... Nog eens een 1Y opgehaald, wat aan geklust en toen wisten we zeker dat je een 1900D blok in een 32b krijgt. De 1900D loopt wat knikkerend dus verstuivers moeten vervangen. Eigenlijk had ik meer zin om eindelijk het TDI-project weer te beginnen. Met een maat van me gewoon naar de sloop gereden en een motor gehaald, helaas geen garantie of km-stand, maarja, wat moet je op marktplaats geloven? Deze mag er dus weer uit! Jammer van t werk, maar als iemand m wil kopen, PM gerust! Is helamaal klaar om in je Passat te lepelen, ff andere 130bar stuivertjes erin en hij zal weel lekker lopen! TDI kaalgeplukt en audi 80 (donor ivm lengterichting) dynamo erop En natuurlijk dat wat je gratis bij TDI krijgt... Hier is nu alleen 12V en massa over Alle audi80 delen op het gescoorde Golf blokje schroeven, waaronder het pannetje Turbo etc (spelingsvrij, de audi had 170d erop staan!) Als iemand trouwens kan vertellen hoe je dit armpje afstelt... Ik heb m met een klein beetje voorspanning erop, maar is dat goed? Gewoon beetje spanning dat ie dicht zit? En niet veel later is het pakketje klaar voor inbouw! Nog ff met een stapel oude waterslangen en klemmen beziggeweest om de warmtewisselaar erin te krijgen, de slangen voor passat/audi zijn niet meer te krijgen helaas... There goes nothing! Point of no return Hoorde klachten over schrapen met de originele uitlaat, van de ernstig lage Santana met deze pijp. Maar mijn blok is iets hoger, en de wagen ook. T valt me alles mee, niets meer aan doen! Audi 80 zal hier geen scherm hebben gehad... Maar ik zal een klein stukje moeten slijpen om de LLK op de originele plek te krijgen, mooi werk, mast wel gewoon met orgi buizen en ophangbeugels!! De 80 had ook stuurbekrachtiging, dus gelijk ook het stuurhuis gewisseld. Helaas geen stuurpen erbij, dan maar meten en beunen, waaronder het aanpassen van een originele stuurstang (rechts) zodat ie aangeschroefd kan worden op het blokje! Morgen meer plaatjes, staan op mn tel, geen zin meer op erop te zetten
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb die stuurstang ook aan moeten passen voor Arne toen ik daar de GTD in heb gelegd.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#3
|
||||
|
||||
gaaf project
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
||||
|
||||
Gaaf project zo
Heb je bij de passat geen ruimte voor de radiateur om de intercooler te plaatsen? Dan hoef je ook geen gaten te maken. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind het wel sjiek om de originele 80 cooler te gebruiken met slangen. Hoef ik niets te kopen/knippen/plakken En je slijpt alleen een loos stukje plaat weg, onder de balk. Kabeltje van telefoon is even zoek helaas Vanavond nog wat plaatjes, en dan mag ik helaas zaterdag pas weer aan de slag, werk is weer begonnen
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#6
|
||||
|
||||
Draadjes uitgepakt...
Beetje snoeien en weer begonnen met terug inpakken Simpel beugeltje gemaakt voor het gaspotje, te monteren aan een M8 bout van de rembekrachtiger. Op de plaatjes nog even vastgebonden, maar heb het pedaal al afgeslepen en wil m ergens laten afdraaien naar 6mm en schroefdraad op het bovenste deel. Dan kan t haakje erover en zit t knap! Radiateurkap een beetje uitgeslepen, anders kon t waterpomptandwiel er niet tussen Tankje stuurbekrachtiging moet nog een beugeltje bij. En draadboompje gemaakt naar dynamo/startmotor. Inclusief W-signaal! Waterbak in verse strijkkit gezet. 32b lekt vaak in deze omgeving... Ook de doorvoer voor kabel van sluitmechanisme motorkap voorzien van vers rubbertje en klodder strijkkit! (let niet op t beunbeugeltje voor expansievat ) Links TDI, rechts TD. Verschil in diameter en nog een afstand te overbruggen. Wie kan dit aan huis maken? Dus de TD pijp verlengen tot de voorpijp? Bert, had jij dit ook bij de passat van Arne?? Zaterdag mag ik weer klussen, dan weer update!!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#7
|
||||
|
||||
Leuk project Zollie
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#8
|
||||
|
||||
Lekker bezig
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#9
|
||||
|
||||
Gaaf! Erg leuk project. Kan het waarderen dat je iig. probeert om niet teveel te 'verprutsen' aan de 32B, zodat het allemaal ori is/lijkt. En, ook altijd interessant om te weten/zien/lezen waar je dan allemaal toch weer effe tegen aan loopt. Je verwacht het soms niet, want de motorruimtes lijken in de basis zo veel op elkaar.
Wat voor versnellingsbak heb je erin? Een lange 1800 32B bak of de bak van die Audi?
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#10
|
||||
|
||||
Die voorpijp blijft een nekkenbreker als je gaat verlagen, vraag maar aan GJ die mijn Audi GTD overnam
Ziet er hier allemaal goed uit trouwens
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
Ik gebruik inderdaad een 2N bak van een 1800 32b motor! Voor de TDI bak zou je toch veel moeten aanpassen weer. Zat even te kijken, maar de 2N bak is toch over het geheel een stuk korter dan een TDI bak uit een golf bijvoorbeeld. Nouja, hij wordt ook niet ingezet om 170 te rijden gelukkig
De voorpijp lijkt nu netjes uit te komen, en de auto ligt al op gewenste hoogte, iets lager dan origineel. Gaat dus niet schrapen denk ik. Wat wel een leuke wordt is de intercooler, die komt ongeveer even laag, maar wel direct onder de neus dus... We zullen zien!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#12
|
||||
|
||||
Die downpipe komt nu wat mooier uit omdat zo'n TDI blok hoger is he
Vandaar dat ie in de Santana idd af en toe de grond raakte Wij hebben voor de Santana toen ook een stukje op maat moeten maken, maar wij hadden gewoon een brug en een lasapparaat tot onze beschikking. |
#13
|
||||
|
||||
Ja, ligt inderdaad wat hoger, ik ga er in elk geval niets aan doen, lijkt me al genoeg gedoe om de middendemper te verlengen naar de voorpijp... Kennis met brug&las zit op uur rijden, moet eens iemand vinden die dat aan huis kan doen, zitten hier liefhebbers die zoiets voor een kop koffie en wat vergoeding ondernemen??
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#14
|
||||
|
||||
In een vrij uurtje vanmorgen even de verlaten (bijna-weekend) werkplaats op het werk opgezocht en een draadje getapt in het gaspedaal. Kan ik mooi het touwtje van het gaspotje bevestigen! Gewoon een M6 boutje nemen waarbij op de eerst 5mm geen draad zit, contramoertje, afzagen, klaar!
als oplossing voor dit:
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#15
|
||||
|
||||
Leuk project dit, ik vind het altijd leuk om te zien dat iemand een andere motor in zijn auto zet.
En dan vooral een motor die er origineel niet in heeft gezeten. Zal een lekkere cruizer worden straks. Ga vooral door met posten van foto's, erg leuk om naar te kijken!
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#16
|
||||
|
||||
Gaspedaal zit!
Nu nog noodoplossing met beugeltje (komt van stoelversteller ) Wil nog ander beugeltje maken! Audi 80 luchtfilterhuis past! IC en buizen ook Moest wel een beetje bijslijpen maarja... Staat nu vers in de unterbodenschutz! Ook de stuurbekrachtiging zit nu goed op de plek, de aangepaste stuurstang past goed! Helaas niet veel meer gedaan dit weekend, tijd is weer schaars zo na de vakantie
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#17
|
||||
|
||||
Goed bezig! Wordt een B2 die als een B5 gaat rijden.:P
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#18
|
||||
|
||||
B4
Gister nog even snel het gaspedaal een update gegeven, zat met een schroefje vast, maar liep niet 100% soepel... Nu schroef vervangen door gaskabeldingetje van een gewone dieselpomp! Nu goed te zien dat zo'n beugeltje van een stoelversteller soms goed van pas komt! Gelukkig is dat een gebrek van mij, nooit dingen weggooien
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
klopt wel! mooiste oplossing zou zijn, inkorten en flexibel stuk er weer bij tussen ofzo, kan die ook wat klappen opvangen.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#20
|
||||
|
||||
Super project dit....
__________________
Dodge RAM 1500 |