![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Gisteren hier voorgesteld, dus zal nu het huidige project hier verder uitwijden.
Vorig najaar kwam een kever op mijn pad terecht, een 1300 uit '68, als loop of sloop aangeboden. Niet direct op zoek naar 1, maar toch wezen kijken. Bleek toch nog wel enig interessant te wezen. Staat sinds 1988 stil, droog en veilig weggezet. Met zo te zien tegen de 150 k aan kilometers geklokt. Maar verder wel in originele staat in principe. Van een vrouw geweest, viel te zien aan de kleine schades rondom ![]() Wel was -uiteraard- gelijk duidelijk dat er nog wel laswerk aan zat, met name aan de kokerbalken en accubak, onderkant deuren, hoe verrassend allemaal. ![]() Voor de rest viel het op het oog reuze mee. Wel her en der wat gedeukt, gebutst en krassig, maar zag er verder goed genoeg uit. Meenemen dus ![]() ![]() Bij het Keverhuis in Emmen kunnen stallen. ![]() ![]() Daar de boel wat beter bekeken, de kever flink kunnen afsoppen en nog eens kijken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met wat extra werk zit er nog steeds glans op de lak ![]() En daarna moet toch echt een keer wat meer aan gebeuren. En dan eens kijken wat er precies allemaal moet gebeuren om hem weer rijvaardig te maken. Begin dit jaar weggebracht naar een ander onderkomen, voor het laswerk en het technische deel van de auto. Het echte werk dus ![]() En daar kom binnenkort op terug ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het laswerk:
Wat ik al eerder zei, de kokerbalken waren rot, evenals onder de accubak, en de deuren. Dat waren de eerste punten die ik al gelijk kon zien. Kwam uiteraard nog een klein aantal extra punten bij, maar verder -tot nu- niks ernstigs. Het meeste laswerk is inmiddels eigenlijk al afgerond. Alles is met de hand gemaakt, zijn geen aparte plaatdelen voor besteld. Ik ben geen lasser, maar ik vindt dat de beste man het allemaal netjes gedaan heeft ![]() Kokerbalk ![]() Achterkant Achterpaneel rechts zat een deuk in, weer rechtgetrokken. Vorige eigenaar had waar nu gelast is aluminium plaatjes om het plaatwerk gevouwen en vastgezet met popnagels. Ja is ook een manier van repareren wellicht ![]() ![]() Binnenkant spatbord ![]() Deur ![]() En zo kan ik nog wel meer foto's blijven posten ![]() Voor de rest moet het hele spul nog gangbaar en rijdbaar gemaakt worden. De remmen zitten in ieder geval compleet vast, en de rest moet ook allemaal nog naar gekeken worden. We zullen zien hoe het verder uitpakt, het zal niet heel snel gaan, maar er zit vooruitgang in in ieder geval. Bedoeling is uiteindelijk wel dat die een stuk lager op de weg komt ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Deze ga ik volgen! Hou ons up to date.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dat gaat helemaal goed komen
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Net weer terug van de kever. Kwamen nog een aantal kleine en een paar rot laswerk stukjes tevoorschijn, wordt nu de laatste handjes aan gelegd en dan zou het laswerk toch eindelijk tot zijn eind komen
![]() Remmerij zat zoals zei ik compleet vast en daar worden nieuwe cilinders remschoenen etc voor besteld, de 25 jaar stilstand heeft op het huidige remmerij zijn werk wel gedaan zeg maar. Maar zo langzamerhand komen we eindelijk tot het meer technische gedeelte van het werk. Komt schot in. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Netjes hoor! En heb je ook foto's van de 25jaar rijpende remmerij? Ben ik wel eens benieuwd naar
![]()
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#7
|
||||
|
||||
![]() Op dit moment niet nee, zal later nog proberen voor je
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lang niet bericht, laatste periode niet snel gegaan helaas.
Foto heb ik niet kunnen maken voor je, was trouwens ook niet zo heel bijzonder eigenlijk, zagen er nog niet slecht eruit, zaten alleen compleet vast. Wel zijn de remmen klaar. Meeste laswerk is klaar, nog wel een klein gaatje bij de deur tegen gekomen in de hoek, wordt nog aan gewerkt. Verder moet het laswerk nog gespoten worden, en de bodem nog een keer behandelen. Tevens andere claxonring kunnen krijgen, en andere deur en achterzij panelen gehaald. Maar ik heb ze er nog niet naast gelegd maar lijkt net dat het een andere kleur is. Kijk ik later nog even na. En het mooiere werk!; De motor! Hij heeft een beurtje gehad voordat we hem wouden starten, later begreep ik dat dat niet zozeer gebruikelijk is, maar gebeurt is gebeurt zullen we maar zeggen. Het goede nieuws is wel, hij start! ![]() Alleen bleek er uiteraard wel wat brandstofslangen compleet op te wezen, en de brandstofpomp kon ook de prullenbak in. Wel is die even aan de loop geweest met een externe pomp, goed nieuws dus. Keverhuis s'avonds gelijk gebeld voor de pomp, hadden er nog een liggen, gelijk kunnen halen ![]() Morgen wordt er verder gewerkt aan de motortje, maar al met lijkt dat goed er uit te zien. Al met al komen we er wel. ![]() |