#1
|
|||
|
|||
V-Riem verschil Polo 86c 45pk 1.0
Voor de polo van een mede vw liefhebber waren we spulletjes aan
het bestellen voor o.a wat onderhoud. De multiriem ziet er niet meer best uit en is toe aan vervanging. Het gaat om een Polo 86c uit 1994 met een AAU motortje. De auto heeft geen stuurbekrachtiging of airco.. Vw geeft twee lengtes op voor de V riemen, namelijk: -9,5X675MM 052903137F -11,9X710MM 030903137E Welke moet ik hebben? |
#2
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:56. |
#3
|
||||
|
||||
ik had bij mijn polo de 11,9x710, ik denk dat het allemaal vrij weinig uitmaakt zolang je zeker weet dat je een riem hebt zonder stuurbekrachtiging of airco
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
|||
|
|||
Dat was mijn vermoeden ook al ja, Ik zal van de week eens de breedte van de riem opmeten. Dat geeft gelijk uitsluitsel. Thx Heren.
|
#5
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:56. |
#6
|
|||
|
|||
Bij het monteren van een riem schrijft Haynes 8nm voor bij een nieuwe riem en 4nm bij een oude. Klopt dit enigsinds Sjon?
|
#7
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:57. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Niet dat dat zoveel extra nut heeft, blijft onhandig. Zou idd beide riemen bestellen, Je merkt snel genoeg welke het moet zijn. Oude riem vergelijken en de te lange (of te korte) terugbrengen. En idd opspannen op gevoel. Riem moet je iets kunnen indrukken als die gespannen is.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 13-03-2015 at 10:05. |