![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Net nieuwe apk en thermostaat er in denk je weer lekker de weg op te kunnen, Begint mijn auto verschrikkelijk te roken als ik gas geef, en optrek in de 1e en 2e versnelling! Bougies vervangen 2 liter olie er in (zuipt dus olie) Maar helpt niet ... Wat kan het wezen?? Neemt geen koelvloeistof! Zuigerveren? Klepseals? Wat zijn de kosten ongeveer om dit te vervangen? Groet , Sander
|
|||
|
|||
![]() Olieverbruik blijft altijd lastig om te achterhalen waardoor het komt.
Zuigerveren lijkt mij goed mogelijk. Als je zelf niet handig bent, kost dit wel serieus geld om in een garage te laten vervangen. Heb onderhand meerdere auto's gehad waarbij we de veren hebben vervangen, En dan praat je niet over 250€ ofzo. Prijs van setje veren valt wel mee, maar kost gewoon veel tijd. Als je ermee aan de gang gaat, moet je toch rekening houden met veel meer materiaal wat erbij komt, koppakking, kopbouten, drijfstanglagers evt, kop controleren/vlakken/afpersen/kleprubbers en aangezien je distributie er ook af moet, vervang ik die meestal ook direct mee. Alles bij elkaar gaat t altijd rap richting de 1000€. Succes!
|
|||
|
|||
![]() Ben net bij de garage weg!
Durf het zelf niet aan , en het advies gekregen om voor een ander blok te zoeken ..
|
|||
|
|||
![]() Daar is van de ene kant wel wat voor te zeggen, echter je weet nooit van te voren bij een blok van de sloop of ie olie zuipt of niet.. Of voldoende oliedruk heeft, compressie, geen lekke koppakking, ga zo maar door.
Ook hier op t forum zijn al zat mensen op hun bek gegaan met 2e hands blokken.