#1
|
|||
|
|||
toerenteller aansluiten
Hallo vrienden,
Ik heb een 1982 golf 1 1100cc waarin ik een toerenteller wil aansluiten. In de huidige situatie heeft hij dit niet en met het oog op een motorwissel wil ik deze nu eerst op deze motor aansluiten wanneer mogelijk. Huidige situatie is als volgt: Nu heb ik de toerenteller die ik hetzelfde gat past: Maar ik wil weten hoe ik hem op mijn 1100cc blok kan aansluiten (Motorcode GG). Kortom: Waar kan ik in deze situatie het beste een signaal vandaan halen en is dit redelijk te doen? Zijn hier andere aankopen nog voor nodig? En is dit uiteindelijk ook weer aan te sluiten op een polo blok uit de 6N generatie? Alvast bedankt voor jullie reacties! |
#2
|
||||
|
||||
Signaal kan je meestal bij de min van de bobine halen
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat moet dan geen probleem zijn. Weet je toevallig ook hoe die stekker aan de achterkant van de unit dan in verhouding zal staan tot die die er nu in zit? Oftewel, kan ik dat signaal er direct naartoe leiden? |
#4
|
||||
|
||||
Volgens het schema (Golf va. '81) ligt die draad er al: rood/zwart, van pen 1 van de bobine (samen met een groene van de puntjes), naar pen 5 van de tellerunit.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Top thanks! weet je toevallig ook of dit het geval is als er standaard geen toerenteller in zit? Ik kan het nu niet checken want auto staat een half land verderop... |
#6
|
||||
|
||||
"Golf/Jetta C, CL, GL und Cabrio GL, ab August 1981". Dus: ja. Overigens heb ik zelf een CL van 1984 (Golf II) zonder toerenteller, en die heeft diezelfde bedrading ook.
|
#7
|
|||
|
|||
Bedankt! Is er trouwens wat speciaals aan die teller soort? Ik zie ze voor echt belachelijke bedragen op internet voorbij komen.
|