![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Er zijn wat "problemen" omtrent de uitlijning van mijn Golf 1 Cabrio.
Door hem te verlagen (dmv een schroefset) zijn de voorwielen volledig camber komen te staan. Al een keer of 2 laten uitlijnen, maar vooraan krijgen ze die niet 100% goed. Nuja, 100% moet ook niet voor mij, maar ik wil nu nog wat zakken en durf er gewoon niet aan verder doen. Bij "mijn" bandencentrale hebben we echt met 3 aan de velgen moeten trekken om ze recht te krijgen (uit hun scheve camber positie zeg maar) Is dit normaal? Alle bouten staan los, dus nu zou je het wiel moeten kunnen recht trekken, maar dat komt niet ver genoeg. Wat kan hier het probleem zijn? Ze staan nu op hun recht'st, maar wil nog een beetje verder zakken, maar durf niet omdat die dan terug uitgelijnd moet worden. Ik wil nog een cm of 2 zakken, is het dan wel noodzakelijk om terug uit te lijnen? Normaal wel, maar de auto zal maar een paar 100km per jaar bollen. Graag raad. Dank u |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn polo, die krijg ik ook niet recht. Dit ondanks dat ie niet eens zo ontzettend laag is. Ben benieuwd of er oplossingen zijn, of dat het gewoon slijpen wordt
![]()
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar zou je dan slijpen? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Er zit een excentrische bout in de schokbreker. Als je daar aan draait verander je het camber. Daar zou je genoeg aan moeten hebben.
Stuurstok kan je aan 1 kant stellen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ok, en nu in mijn taal, want ik ben een leek op dat gebied. ![]() Ik zag bij de bandencentrale dat ze die 2 bouten losdraaien onderaan de schokbreker. (Achter het wiel dus) Dan het wiel rechttrekken (zo recht mogelijk) en bout terug vastschieten? Is toch zo? |
#6
|
||||
|
||||
![]() de bovenste bout zit heeft een kop met de ring uit het midden daar kun je mee stellen en dat doe je dus niet met 3 man aan een wiel te hangen
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Maar die bovenste bout kan je toch gewoon los of vast draaien?? Of ben ik mis?
Jij bedoelt waarschijnlijk hoe meer ik draai, hoe meer camber? Mocht dit mogelijk zijn, ben ik gered. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Bouten aan de schokdemper los zetten, dan aan de bout met de excentrische ring draaien tot het wiel recht komt. alles weer vast moeilijk is het niet
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Owkeej, dat ga ik eens bekijken.
Waar zit de bout met de excentrische ring dan juist? Heb je daar soms een foto van? ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() ![]() Zoiets...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
de gaten waar de bouten in zitten, de excentrische bout, moet kunnen bewegen om uit te lijnen. Misschien kan je dat gat iets ruimer maken.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |