#1
|
|||
|
|||
vraagje G60 luchtfilterbak met dubbele aansluiting
hallo een vraagje over een luchtfilterbak met dubbele lucht aan sluitig waar diend het voor ? kan het kwaad?
gaat hier over weet iemaand hier iets meer over kan er niks van vinden op google enz
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Kan geen kwaad.
Lees even deze site, misschien heb je er wat aan.http://www.swgmotorsport.com/asps/S...ails.asp?id=172
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 19-02-2015 at 14:34. |
#3
|
||||
|
||||
@Van Limburg
Er zijn duizenden topics geweest over dit onderwerp. Vervolgens kom jij nu met dit reactie "Kan geen kwaad" vind ik echt misplaatst. Het kan namelijk wel kwaad. De Glader krijgt op twee manieren smering; 1. Olie aanvoer / retour leiding 2. Carter ventilatie Hiermee sluit je nummer 2 af. Daardoor heb je idd niet de ongewenste warme lucht maar je mist de vettige carter dampen. Nodig voor de smering waardoor je de lader levensduur verkort. Nu gaat er zo weer een discussie lopen van "ja maar dan spuit ik extra teflon of iets anders in en dan kan het wel". Prima maar dat is dan handmatig en geen zelf regulerend systeem.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#4
|
||||
|
||||
Kan prima, bovenstaande tegenwerpingen zijn goed op te lossen, zie mijn topic
|
#5
|
|||
|
|||
Ziet er wel mooi uit
Kan de oplossingen zo niet vinden in je topic.
__________________
Golf Rallye club Friesland. Last edited by Wojtek : 19-02-2015 at 16:15. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt gelijk, ik ging er van uit dat het geen probleem was omdat ze dit zo als set verkopen. Ik ben niet op de hoogte van de duizenden topics. |
#7
|
||||
|
||||
Wel eens gezien hoe gecondenseerde carterdamp eruit ziet? Dat wou ik echt niet in mijn g-lader hebben als ik er eentje had..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
Carterdamp kan je gewoon opvangen in een catch tank en voor de "passieve smering liefhebbers" kan je een aftakking van de catch tank naar de 180 graden bocht voor de 2e inlaat maken.
Mij niet gezien met die smeerzooi in mijn lader. Ik geloof er persoonlijk niet zo in en bewijs of sluitend onderzoek heb ik nog niet gezien. Theoretisch kunnen toch alleen de dichtlijsten er harder van slijten (als ze dat al doen) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
In mijn G60 laders nooit problemen gehad met oliedamp. De dubbele aansluiting is vooral cosmetisch bij een vermogen van meer dan 260-270pk begint de bottleneck de rubber aansluiting te worden tussen luchtfilterkast en lader. Er even voor het gemak vanuit gaande dat de lader al goed bewerkt is. Zelf had ik destijds de inlaatzijde helemaal gekotterd tot er nog genoeg vlees was voor de 6mm inbusboutjes. Aan de retour zijde gewoon de afblaaskant erop. En geen onnodige herrie extra En geen waar laat ik die damp En geen waar laat ik die olie die condenseert (met veel bezine erin) En geen waar laat ik nog een extra potje in de motorruimte
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#10
|
|||
|
|||
komt later op mijn 16vg60 motor met over de 300 pk wil wel wat zeker heit hebben als het wat betrouwbaar is.
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind het persoonlijk een afmaker op zo'n motor! Topic plz |
#12
|
|||
|
|||
komt er nog wel eens aan het topic eerst de complete auto aan pakken.
__________________
|