#1
|
||||
|
||||
Remmen lopen vast, caddy 1
Voor de tweede keer binnen een maand slaan mijn voorremmen (langzaam) vast tijdens het rijden...
Na de eerste keer heb ik de blokken vervangen, alles goed opnieuw ingevet, en gangbaar gemaakt. Zuiger was eerder al teruggeplaatst met het juiste vet. Op een gegeven moment remt de auto dus uit zichzelf waarna er op een gegeven moment niet meer mee te rijden valt. Rempedaal wordt ook keihard. Na een uurtje of 3 afkoelen, is de auto weer gangbaar en kan ik (welliswaar onbekrachtigd) remmen en dan gaat de zuiger ook wel weer terug. Ik heb het nu voor de 2e keer nog niet uit elkaar gehaald, maar wilde graag eerst even het probleem hier voorleggen. Wat ik nu nog verdenk: -Geleide bussen niet helemaal goed..(heb ze goed ingevet, maar wel oude rubbers gebruikt) -Flexibele remslangen aan voorzijde zitten verstopt waardoor de olie niet meer terug wil en de zuiger alleen maar aangedrukt wordt... Rem setup: -256mm schijven -Girling 54, scirocco 16v remklauwen -22mm nieuwe hoofdremcilinder -Grote bekrachtiger golf 1 cabrio. -Achter standaard trommelremmen caddy 1 -Compleet nieuwe cunifer remleidingen. Komt iemand dit bekend voor? Ik hoor het graag! Last edited by VWCaddymk1 : 20-05-2015 at 16:08. |
#2
|
||||
|
||||
heeft ie wel vacuum?
omdat de pedaal hard blijft |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Het pedaal wordt naar verloop van tijd hard (lees: harder), evenredig met het aanlopen van de remmen... Vacuum heeft ie wel. |
#4
|
||||
|
||||
Ik zou eerst eens alle leidingen nakijken, de flexibele alsook de nieuwe.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Leidingen zijn schoon en lopen voor zover ik kan testen normaal door.. Ik begin me af te vragen het misschien met de bevestiging op de HRC te maken kan hebben? Moeten de remleidingen in een bepaalde volgorde bevestigd worden aan de HRC? Bijvoorbeeld, als je voor de auto staat linksachter voorrem- of achterremleiding? Ik hoor het graag want ik kan nog (steeds) geen oorzaak vinden... |
#6
|
||||
|
||||
Nee dit is niet nodig heeft meer met veiligheid te maken niet met werking.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
eerste waar ik aan denk is richting bekrachtiger. dat is het enige deel dat "actief" is (het vacuum) zonder de rem te gebruiken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Vandaag weer bezig geweest met de remmen..
Remslangen eraf gehaald aan de voorzijde, alles doorgespoten met lucht en remmenreiniger. Remzuiger stukje terug geduwd, nieuwe geleidepen-rubbers 2 aan elke zeide. Vet gecontroleerd, maar dat zat er nog voldoende op de juiste plekken. Remmen ontlucht met Eezybleed. Motor uit: rempedaal hard (wel in te trappen) Motor aan: rempedaal zacht Ik heb het idee dat ik de remzuiger te ver heb teruggeduwd waardoor de zuiger de blokken niet voldoende tegen de schijf klemt. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen? Ik hoor het graag |
#9
|
|||
|
|||
ik heb precies hetzelfde probleem gehad met remslangen die niet goed meer waren.
Aan de buitenkant niets aan te zien, na een 10 minuten rijden begon de auto steeds stroever te rijden. uiteindelijk remslangen voor vervangen, probleem weg. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Had jij originele remslangen? Ik heb namelijk staalomvlochten flexibele remslangen van Goodridge, alleen wel 2e hands gekocht.... |
#11
|
|||
|
|||
ja bij mij waren het de originele. Setje rubber remleidingen kost 30 euro denk ik, montage uurtje max… Ik zeg "ga er voor"
|
#12
|
||||
|
||||
Ik denk dat je dit keer niet alle lucht eruit hebt gekregen ook al trek je wellicht alleen remvloeistof. Ik ben naar de garage gegaan en die hadden betere apparatuur dan mijn hobby ontluchtingsset en was met 2 tientjes klaar.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik was voornemens dit te doen, toen ik merkte dat ik gewoon nog een paar keer extra moest pompen om de zuiger tegen de blokken aan te zetten . Affijn, stukje gereden, wéér hetzelfde probleem!! Binnen 2 minuten merk ik al dat hij uit zichzelf afremt wanneer ik ontkoppel Ook valt het me op dat mijn rempedaal enorm 'hoog' zit, ik hoef maar een klein beetje mijn pedaal in te trappen en de Caddy gaat al flink in de remmen.. Het is echt een beetje "fingerspitzengefühl" maar dan voor je voeten Ik ga nu sowieso een setje nieuwe rubberen remslangen aanschaffen Nu vraag ik met nog iets af: Ik gebruik dus de remklauwen van een scirocco 16v. Gemonteerd op golf 1 fusees. Ik gebruik standaard remblokken (nieuw) van ferodo, deze passen prima. Daarnaast gebruik ik een 256mm geventileerde+geperforeerde schijf welke 20mm dik is. Ergens staat me bij dat er een verschil zit in remblokken voor massieve schijven en voor geventileerde schijven...klopt dit?? Alle hulp, adviezen, tips zijn welkom |
#14
|
||||
|
||||
zit je remslang/slangen niet dicht/verstopt?
soms frommelt dat helemaal op van binnen zodat er wel vloeistof doorgaat als je er goed kracht op zet (remmen), maar als de vloeistof dan terug moet dan oefent de zuiger met de teruggaande slag niet genoeg druk erop om de vloeistof terug te laten lopen waardoor er altijd een beetje (rem)druk op de blokken blijft staan. |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb de remslangen helemaal doorgespoten en wanneer ik ze zo goed als recht maak en tegen het licht hou, zie ik ook gewoon het licht er door heen, maar dat hoeft natuurlijk niet zoveel te zeggen.
Ik heb zojuist remslangen besteld, deze kan ik morgen ophalen en dan gaan we morgenochtend kijken hoe dat gaat. |
#16
|
|||
|
|||
en is het opgelost nu?
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Waren verkeerde remslangen besteld , achterste in plaats van de voorste... Komende week komt het vervolg! |
#18
|
|||
|
|||
ben benieuwd!
|
#19
|
||||
|
||||
Update:
Nieuwe flexibele remslangen (rubber) voorzijde gemonteerd, ontlucht, zelfde probleem... Nu ben ik aan mijn remklauwen gaan twijfelen, dus scirocco 16v remklauwen met 256mm remschijven vervangen door de originele remmen met 239mm schijven. Vanmiddag gereden: (GROOT verschil met remmen, minder kracht) maar het probleem blijft hetzelfde!! remmen lopen na 2-5 minuten rijden aan, worden vervolgens erg warm en gaan vervolgens vast lopen! Aan de ene kant ben ik blij dat er met mijn scirocco 16v setje waarschijnlijk niks aan de hand is (klauwen waren gepoedercoat, en dat koste wel wat centjes ). Maar nu verder: Remleiding = nieuw, 4,75mm cunifer. Felsranden = in goede garage gedaan (dus niet zelf lopen prutsen) HRC = nieuw, 22mm golf 1 Bekrachtiger = 9" golf 1 cabrio Door de blijvende problemen heb ik een aantal vragen: - Kan het zijn dat ik een verkeerde HRC heb, met een 'te kleine slag' o.i.d? - Kan het zijn dat mijn reservoir niet in orde is en/of verkeerd om gemonteerd zit? - Kan het de rembekrachtiger zijn? (ik denk van niet, omdat deze prima doet wat hij moet doen en dat is: bekrachtigen.. ) Ik hoor het graag, en mocht iemand andere inzichten hebben, alles is welkom |
#20
|
||||
|
||||
durf er wel geld op te zetten dat je bekrachtiger intern lek is
__________________
I love it when a car comes together |