|
|||
|
|||
new wabbit in the wabbit hole ... 82'
vorige week het nieuws opgevangen dat er ergens 2 golfjes stonden die wrrs richting schroot zouden gaan..
toch even gaan kijken in welke staat ze waren.. en ja mijn zwakke hartje kon het niet aan om deze zomaar te laten verdwijnen dus ben ik eigenaar nu van 4 mk1's 1van de 2 gaat wel helaas richting schroot want er is helaas niet veel goed meer aan... en dit is de andere... en yup weer een rabbit maar dan in dieselversie deze heeft zijn jonge jaren doorgebracht in oostenrijk als berg reddings voertuig intrieur is er ook eentje dat ik nog niet gezien heb en dan vooral omdat deze stoffen kopsteunen heeft? plannen hiermee zijn de motor er terug insteken en terug draaiend te krijgen (hier al met bezig) schroefkit en een velg en voor de rest zal deze zo blijven met originele patina!! enkel heb ik er wel al terug de deurlijsten opgezet :-) dit wordt dus een low budjet projectje... ik probeer zo veel mogelijk onderdelen van de andere te recupereren voor deze... hope you like!! greetz |
|
||||
|
||||
Interieur is als een gtd, best uniek. Geloof wel dat het origineel is. Heinz74 heeft het blijkbaar ook al eens in een rabbit gehad en ik heb het ook eens op marktplaats gezien. Leuk wagentje. Is het eigenlijk een turbo?
|
|
|||
|
|||
Quote:
nee geen turbo diesel helaas :-) gewone 1.6 dieseltje heb er wel nog een 1.9td bij gehad van een golf 3 maar deze mag ook weg..dus mensen die intresse moesten hebben.... |
|
|||
|
|||
problemen met de 82''
motor er ondertussen erin gelegd maar deze wilt niet aanslagen.. gloeibougie's werken injectoren werken mazoutpomp werkt distributie en mazoutpomp staan op punt maar toch wil deze niet aanslagen... ik zie iets over het hoofd denk ik maar weet niet wat.. mijn gedacht is dat er lucht in het systeem zit.. maar hoe kan ik deze ontluchten als hij niet wilt aanslagen? iemand nog een idee? |
|
||||
|
||||
Leidingen los zetten op de verstuivers en starten tot er diesel komt, dan dicht zetten en nogmaals starten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
ja klopt ,zo'n interieur zat toen in mijn ?Rabbit LX turbodiesel.. blijkbaar is het dan ook nog in de gewone Rabbit's geleverd.. das het mooie van Bels (Belgie)..op de een of andere manier waren de auto's daar altijd net wat mooier aangekleed.. mijn Rabbit had ook gewoon af fabriek een stalen schuifdak en groen getint glas..dan had het hier al een Gl zonder chrome pezen moeten zijn met een GTD interieur ..of iets dergelijks.. en dan in 041..ging hem toen al helemaal niet worden in NL denk? |
|
|||
|
|||
Quote:
deze is geleverd geweest in oostenrijk...en dus geen idee wat de optie lijsten daar waren heb de wagen gewoon gekocht om de geschiedenis en het intrieur haha, anders had ik hem gewoon laten staan. |
|
|||
|
|||
en de golf is up and running... achter veel sukkelen er dan toch achter gekomen dat de mazoutpomp op haar einde was..
daarstraks andere pomp gestoken en ze loopt beter dan ooit!! ( of toch van sinds hij hier staat ) nu nog stuk balk oplassen en de eindeloze mankementen aan de electriciteit oplossen... geen pinkers maar wel4 pinkers,geen standlichten vooraan, op heel het dashboard brand totaal niks van verlichting... fiche van de mistlampen ontbreekt, uitzoeken wat de onbekende schakelaar is die onder het dashboard hangt en aangesloten is op de zekeringkast... maar deze doet dan ook niks.. dus we zijn nog wel ff bezig als er toevallig iemand nog hoedeplank steunen heeft liggen wilt deze persoon ff dan een pb sturen aub? 2 setten zou nog beter zijn!!! |
|
|||
|
|||
Zal deze week even voor je kijken moet nog wel ergens een setje zijn
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
gisteren is ff een uurtje liggen zoeken met een multimeter in de golf..
nu ben kik er achter gekomen dat de helft van de zekeringen geen stroom krijgen.. dus een paar wel dan een paar weer niet dan weer wel.. zekeringen zelf zijn allemaal nagekeken en in orde dus lijkt presies of er gewoon geen 12v toekomt in 2 delen van de zekeringkast.. iemand dit ooit al meegemaakt? kun je de zekeringkast eigen openmaken of is hier niks meer aan te verhelpen buiten een andere te steken? greetz berndt |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
ja welke zekeringen het juist zijn weet ik niet.. maar als het contact opstaat krijgen de eerste 5 stroom dan een paar weer niet , dan een paar weer wel..
als ik in de zekeringkast kijk zie ik presies 2 of 3 metalen stroken zitten, kan het zijn dat er binnenin ergens een breuk kan zitten? lijkt mij vrij onwaarschijnlijk wel.. draden en aansluitingen zitten allemaal goed erop. moet wel ergens een serieus probleem zitten want heel veel dingen aan de wagen werken gewoon niet.. heb wel 4pinkers maar de gewone pinkers werken niet.. dan blijft het lampje gewoon branden.. ook al staan de pinkers niet op blijft dit lampje zwak branden.. geen stoplichten, geen standlichten vooraan maar wel groot en dimlichten. ook geen daschboardverlichting achter ruitenwisser en sproeier werken ook niet.. ben geen expert in electriciteit.. kan wel de basis maar dit gaat mij een beetje te boven om dit allemaal te gaan uitzoeken.. |
|
|||
|
|||
De hoedeplank dragers zijn bij de vuilnis beland door een opruim woede van m'n pa 😜 dus helaas...
|
|||
|
|||
Quote:
oei toch bedankt voor de moeite voor het zoeken ! |
|
|||
|
|||
update van de golf
foto's hoe hij er nu bij staat: de lak van de golf ook is aangepakt met commandant 5 nog niet volledig goed maar wel al een heel verschil! uitlaat zit er onder,koplampen veranderd, electriciteit in orde gebracht enkel nog achterste ruitenwisser en voorste ruitensproeiers doen momenteel nog niks... golfje staat ondertussen ook te koop.. te weinig tijd en heb de 79' ook nog staan waar ik is dringend aan moet verder doen greetz |
|
|||
|
|||
deze topic mag gesloten worden aub!! golfje is net opgehaald door de nieuwe eigenaar.. vaarwel vriend!! hello golf mk2...
|