#1
|
|||
|
|||
16V Turbo Project met vragen !?
Hey mensen,
Ik wil langzamerhand met mijn KR 16v turbo project bezig gaan, En zit nu met een paar vragen waar een aantal van jullie mij vast mee kunnen helpen Ik ben aan het rondkijken geweest naar turbo"s o.a op de garrett site en kwam de GTX3071R tegen die volgens de "richtlijnen van garrett" het meest geschikt is. Ook is deze turbo mij aanbevolen door onze turbo-leverancier. Heeft iemand ervaring met deze turbo ? en dan voornamelijk op een 16V ? Het is een giga turbo, en ik ben bang dat het blokje hem niet fatsoenlijk aan de slinger krijgt De basis zal een 1.8 KR motor worden die geboord word naar 82,5 of 83, Nu zit ik alleen met de compressieverhouding, is het vanwege de grote turbo verstandig om op 9 op 1 te rijden ? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen hiermee Groeten Casper |
#2
|
|||
|
|||
Het is overigens wel de bedoeling dat ik nu gelijk de goede onderdelen koop en niet over een jaar weer van alles moet gaan aanschaffen.
Doel is 400 pk (ook al duurt het 3 jaar ...) Ik heb ook nog niks aan het blok gedaan behalve onderdelen verzamelen dus ik kan alle kanten nog op ..... |
#3
|
|||
|
|||
KR met GTX3071R en 9:1 compressie is prima om 400 te halen. De 3071 is niet zo'n heel grote turbo hoor en met 9:1 spoelt hij prima op.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie !
Wat zou jij aanraden ? 9:1 of 8,5:1 en met welke boring ? Bedoeling is om met KDFI te gaan rijden trouwens... |
#5
|
|||
|
|||
Mel wat doe je dan met de nokkenassen?
Aangezien het mij lijkt dat je de overlapping eruit willen hebben |
#6
|
||||
|
||||
mocht je nog intresse hebben in een stel nieuwe drijfstangen,dan moet je maar even mailen.Ik heb nog een set hagelnieuwe liggen van ''van kronenburg'' deze zijn goed voor 500+ pk
Mvg Ruud http://www.ruud16v-g60.nl |
#7
|
|||
|
|||
He Ruud,
Bedankt voor het aanbod ,Maar ik heb al een setje Scat drijfstangen besteld.... |
#8
|
|||
|
|||
Standaard nokkenassen zijn prima geschikt, ik zou voor 9:1 gaan dat rijd het beste off boost en maakt de motor feller. Ik zou geen KDFI of andere soortgelijke megasquirt systemen gebruiken. Een DTA S40 is ook niet duur en vele malen beter.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
||||
|
||||
heb splinternieuwe gt3071r liggen
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |
#10
|
|||
|
|||
Dit zijn antwoorden waar ik wat mee kan !
KDFI ga ik dus gewoon vergeten.... Oke ik begin het langzamerhand op een rijtje te krijgen Compressie 9:1 Boring 82,5 Std nokkenassen Dta S40 Garrett GTX 3071R Scatt drijfstangen Krukaslagerkapverstevigingsplaat ABF oliepomp ACL lagerschalen Arp bouten Spesso koppakking Tot zover ben ik nu.. Als iemand nog op of aanmerkingen heeft ? Mel Bedankt voor de info! |
#11
|
||||
|
||||
denk ook goed aan je carter ontluchting op de kleppendeksel
|
#12
|
|||
|
|||
Hey, Jazeker heb ik aan gedacht komt een extra aansluiting in het kleppendeksel..
Thanx ! |
#13
|
||||
|
||||
Is dat een must, die carterontluchting in de kleppendeksel?
Of dient die er te komen vanaf een bepaald vermogen?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#14
|
|||
|
|||
Ik hoor goede verhalen over rosten-performance drijfstangen.
Ga je nog iets met de (uitlaat) kleppen doen? Weet of niet of de std. exemplaren de veel hogere temperaturen aankunnen. |
#15
|
|||
|
|||
Erik>>
Het schijnt dat de std carterontluchting voor problemen gaat zorgen bij geblazen 16v"s, wat precies de reden daarvan is weet ik niet. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de plek van de std ontluchting op het onderblok Dat gewoon de plek, op het onderblok de boosdoener is... Syncro86 > Ik heb nu een nieuwe SCAT set op de kop kunnen tikken, maar anders had ik zelf ook die van rosten besteld.. Ook met andere onderdelen zijn ze erg interessant Std kleppen kunnen genoeg hebben, maar was wel van plan om andere kleppen te monteren... (Bij Rosten-Performance) |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#17
|
|||
|
|||
Niet ?
|
#18
|
|||
|
|||
Er kan te veel vacuum/overdruk verschil onstaan onder de zuigers individueel. Dit is een typisch 16v probleem bij hoge toeren en/of onder boost. Vaak word het nog slechter omdat motoren niet goed in elkaar gezet zijn of versleten zijn. hier een foto van een STW 16v (te koop in ander topic) en hoe ze het daar opgelost hebben:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m...&album=4C8KOHLD
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#19
|
|||
|
|||
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen dan ?!
|
#20
|
||||
|
||||
Ff een oud topic omhoog halen;
Iemand die toevallig weet hoe het off boost rijdt met een 8,5:1 cr? En is er iemand die weet welke cr je krijgt met 2e zuigers in een abf onderblok met standaard koppakking? |