Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2015, 22:29
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default Verlies remdruk

Hallo VW Fanaten (net als mij),

Ik heb sindskort alle vacuumleidingen weer helemaal goedliggen en deze keer ook met de goede diameter van slangen (i.v.m. valse lucht). Echter verlies ik nu remdruk, zelfs met uitgeschakelde motor.

Bij koude stationair draaiende motor heb je meteen volle druk, echter bij het vasthouden van het rempedaal zakt die steeds dieper. Tijdens het rijden ben ik er al achtergekomen dat zodra het pedaal onderin zit de remdruk vol op het rechtervoorwiel wordt gezet.

Wat resulteert in een blokkerend rechtervoorwiel, Heb vanaf gisteren de auto stilstaan, aangezien dit me niet veilig lijkt om het erop te gaan gokken. Ik kan bij geen van de 4 wielen een vloeistoflek ontdekken, voor heb ik schijven en achter trommels.

Het lijkt me dus sterk dat dit met vacuum te maken heeft, aangezien dit ook met uitgeschakelde motor voordoet?

Groet, Mark.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2015, 23:12
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Geen remcilinder lek achter?
Soms is het ook zo als je pedaal opeens heel ver ingeduwd wordt, je de dichting van de hoofdremcilinder eruit/stuk duwt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 05-01-2015, 10:46
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Dan vermoed ik dat het de hoofdremcilinder is, maar dit kan ook zonder lekkage?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-01-2015, 17:59
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Probleem is opgelost, was een lekke hoofdremcilinder en er bleek bij 1 wielcilinder het draad kapot te zijn. Meteen de ontsteking goed afgesteld, en golfje is nu tiptop voor een nieuw meetingseizoen en de lange ritten erheen!
Reply With Quote
  #5  
Old 07-01-2015, 18:08
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Even aanvullend: dit kan zonder lekkage omdat er achter je 1 seal nog een seal zit in verbinding staat met je reservoir, pas als deze lek is heb je zichtbare lekkage, sommige auto's hebben hier jaren last van omdat je dit bij een apk station met een platenremmentestbank niet altijd merkt. (Je remt namelijk maar kort, bij een rollenremmentestbank laat je de rem als het ware wat langer slepen om te conroleren op ovale trommels e.d.)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2015, 19:13
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Bij mij viel het pedaal bij aanraken meteen naar de bodem, en na geen zichtbare lekkage bij de verdeler en elke rem. Ook niet bij het reservoir heb ik het na laten kijken en toen kwam mijn eigen idee er al uit dat het de hoofdremcilinder was en dit was idd in de cilinder zelf.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum