#1
|
|||
|
|||
Verlies remdruk
Hallo VW Fanaten (net als mij),
Ik heb sindskort alle vacuumleidingen weer helemaal goedliggen en deze keer ook met de goede diameter van slangen (i.v.m. valse lucht). Echter verlies ik nu remdruk, zelfs met uitgeschakelde motor. Bij koude stationair draaiende motor heb je meteen volle druk, echter bij het vasthouden van het rempedaal zakt die steeds dieper. Tijdens het rijden ben ik er al achtergekomen dat zodra het pedaal onderin zit de remdruk vol op het rechtervoorwiel wordt gezet. Wat resulteert in een blokkerend rechtervoorwiel, Heb vanaf gisteren de auto stilstaan, aangezien dit me niet veilig lijkt om het erop te gaan gokken. Ik kan bij geen van de 4 wielen een vloeistoflek ontdekken, voor heb ik schijven en achter trommels. Het lijkt me dus sterk dat dit met vacuum te maken heeft, aangezien dit ook met uitgeschakelde motor voordoet? Groet, Mark. |
#2
|
||||
|
||||
Geen remcilinder lek achter?
Soms is het ook zo als je pedaal opeens heel ver ingeduwd wordt, je de dichting van de hoofdremcilinder eruit/stuk duwt. |
#3
|
|||
|
|||
Dan vermoed ik dat het de hoofdremcilinder is, maar dit kan ook zonder lekkage?
|
#4
|
|||
|
|||
Probleem is opgelost, was een lekke hoofdremcilinder en er bleek bij 1 wielcilinder het draad kapot te zijn. Meteen de ontsteking goed afgesteld, en golfje is nu tiptop voor een nieuw meetingseizoen en de lange ritten erheen!
|
#5
|
||||
|
||||
Even aanvullend: dit kan zonder lekkage omdat er achter je 1 seal nog een seal zit in verbinding staat met je reservoir, pas als deze lek is heb je zichtbare lekkage, sommige auto's hebben hier jaren last van omdat je dit bij een apk station met een platenremmentestbank niet altijd merkt. (Je remt namelijk maar kort, bij een rollenremmentestbank laat je de rem als het ware wat langer slepen om te conroleren op ovale trommels e.d.)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
Bij mij viel het pedaal bij aanraken meteen naar de bodem, en na geen zichtbare lekkage bij de verdeler en elke rem. Ook niet bij het reservoir heb ik het na laten kijken en toen kwam mijn eigen idee er al uit dat het de hoofdremcilinder was en dit was idd in de cilinder zelf.
|