Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-11-2014, 20:13
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default 'Cut and shut' twee goede halve auto's aan elkaar lassen

http://www.leek-news.co.uk/Driver-L...tail/story.html

Zag het voorbij komen, dacht dat het toch best was hier eens te posten zodat mensen die het niet kennen het weten. Kwestie van hier altijd aandachtig voor te zijn als je een auto koopt. Zeker gezien de potentieel dodelijke ongevallen die eruit voort kunnen komen. Een mens kan niet genoeg gewaarschuwd worden
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #2  
Old 27-11-2014, 20:28
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Goed gedaan hoeft t echt geen probleem te zijn.
Heb zelf jaren in een 2=1 golf GTD gereden.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-11-2014, 20:33
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Je wilt niet weten wat er met sommige autos gebeurd hoor.
En soms is het zo mooi gedaan dat je t niet ziet en dus ook niet weet, totdat je een keer een klapper maakt... Tegenwoordig hebben ze wel een wok melding als ze een goede tik gemaakt hebben hoor. Dus moet ie na herstel ter keuring worden aangeboden bij de rdw. Maar dat zegt ook niks over de crash veleig heid van zo'n auto...
Druk maar eens een colablikje inelkaar. En probeer m dan weer netjes te maken.
En druk m dan nog eens inelkaar

Ligt er echt aan waar hij klap gehad heeft en hoe hij weer aanelkaar gezet wordt..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 27-11-2014, 22:08
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Een wok melding krijg je soms al als je velg stuk is gereden. Heeft met de agent te maken niet met de staat van de wagen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 28-11-2014, 01:22
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

vroegere garagist hier in het dorp deed dat ook wel eens.
Had een zelfgemakte richtbank waar hi 2 delen van een mercedes opzetten en ze dan aan elkaar laste.

Auto's gingen steeds naar het buitenland.
Ik vond het vroeger wel knap dat het kon maar volledig vertrouwen doe ik het niet.

Ken ook iemand die een cut and shut MK3 cabrio had.
Deze ging op een gegeven moment doorhangen waardoor de dueren niet open konden. Na wat zoekwerk bleek deze ook uit 2 autohelften te bestaan.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2014, 06:51
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

werd vroeger wel meer gedaan..
en misschien nu nog wel..ik kan een heel lijstje wegzetten van wat 'wij' vroeger in de autoschade deden...persoonlijk heb ik dit ook meerdere keren gedaan..
en ergens is het zelfs beter dan uren proberen een kromme langsligger recht te dozeren..warm stoken met de pit voor dat laatste beetje
als je hem netjes laat overlappen (niet koud aanbakken)..en goed vastlast..
is er echt niks aan de hand..
de fabriek doet feitelijk niks anders tijdens productie..
ik heb zelfs menig keer een compleet dak vervangen ..een Mr Ed ,Bambi of trailerschade noemden we dat..(paard ,hert of een stilstaande trailer opgeladen)
als je weet wat je doet en de fabrieks specificaties aanhoud ,maakt het niks uit..
heeft hier jarenlang een Renault 25 v6 rondgereden met een 'nieuw' dak,heeft de eigenaar nooit iets van geweten..
ook hier geld weer..er zijn altijd figuren die het zelf achter in de tuin even doen ,zonder enige kennis van zaken en ditto gereedschap..en dan krijg je dit..
al was dit zeer zeker een beste klap...dat zeker wel
Reply With Quote
  #7  
Old 28-11-2014, 11:07
PvdP's Avatar
PvdP PvdP is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 405
Default

Was die oude grijze Quattro ook niet aan elkaar gelast ?
__________________
Polo 1.3i G60
"Soon" on the road (i hope)
Reply With Quote
  #8  
Old 28-11-2014, 11:11
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Gebeurt in rusland nog steeds. Alhoewel op een betere manier als ik hier zie.

Was ergens zo'n site van waar ze totall loss auto's weer helemaal in nieuwstaat brachten.
Bijvoorbeeld door 2 auto's aan elkaar te lassen of de hele zijwand te vervangen voor een nieuwe. Allemaal erg uitgebreid in beeld gebracht.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #9  
Old 28-11-2014, 11:11
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Als de door de fabriek opgegeven snijlijnen worden gepakt en als de puntlassen goed gezet worden en er niet met koper gelast word moet dit geen probleem zijn.

Ik heb zelf altijd meer me twijfels bij het stoken, richten en lassen aan de chassispoten waardoor deze sterker worden ipv zwakker. Als de berekende kreukelzones in deze balken niet meer functioneren zoals ooit bedoelt is kan het gevaar misschien nog groter zijn als dat de auto uit elkaar valt.

Niemand wil tijdens een aanrijding een chassispoot die i.p.v. opfrommelt gewoon het compartiment van de inzittende inschiet.

En toch kom ik ook hier op het forum vaak laswerk aan de chassispoten tegen, voor nieuw type motorsteunen op te kunnen monteren of inkepingen te maken voor de aandrijfassen.!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 29-11-2014, 09:39
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Het zal aan mij liggen , maar ik kan geen sporen vinden op de foto`s dat deze auto gescheurd is op een plek waar deze doormidden is geweest in het verleden. Alles wat ik zie was nog origineel fabrieks gepuntlast .
Wel zie ik een deuk die in het linkerachter zijpaneel heeft gezeten welke is uitgedeukt waarschijnlijk mbv een brander om de plaat te krimpen. Ook is de A stijl rechtsonder en boven flink aangetast door roest waardoor dit zeker erg verzwakt is geweest.
Heb zo mijn twijfels een beetje bij dit verhaal.
Dat neemt niet weg dat er flink met sommige schade auto`s achter in schimmige schuurtjes wordt geprutst om deze weer op de weg te krijgen
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #11  
Old 29-11-2014, 10:33
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Ik heb hier de ballen verstand van, in het artikel staat dat de twee auto helften net achter de voorstoelen zijn verbonden en dat ie daar ook doormidden is gescheurd. Dat is volgens mij te zien op de laatste foto. Verder staat er dat deze verbinding alleen was gepuntlast zodat niet al het materiaal met elkaar was verbonden.
Reply With Quote
  #12  
Old 29-11-2014, 13:45
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Inderdaad de auto was doormiddel van puntlassen aan elkaar gemaakt. Een stevige manier van lassen als het goed gedaan wordt EN op de juiste plaats gedaan wordt, maar niet op deze manier. Er is geen enkele snijlijn in de bodemplaat die dwars over de auto loopt.

Als je een richtbank van VW gebruikt, het laat doen door specialisten van VW met de juiste opleiding en enkel puntlast op plaatsen waar in de fabriek ook platen aaneen gezet worden dan zou er misschien wel garantie kunnen zijn dat het goed gedaan is. Maar ik durf er voor wedden dat je de auto's die op die manier gerepareerd zijn op 1 hand kan tellen.

Er is altijd een kans dat het wel goed gedaan is, net zoals er altijd een kans is dat ik morgen de lotto win.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 29-11-2014 at 13:49.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-11-2014, 15:41
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Onzin, er zijn genoeg mensen die goed werk afleveren. Alleen is het zo dat de consument niet wil betalen en hierdoor slecht werk accepteerd. Maar een erkend schadebedrijf wil z'n naam niet in verband brengen met dit pruts werk!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 29-11-2014, 15:49
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Onzin, er zijn genoeg mensen die goed werk afleveren. Alleen is het zo dat de consument niet wil betalen en hierdoor slecht werk accepteerd. Maar een erkend schadebedrijf wil z'n naam niet in verband brengen met dit pruts werk!



idd wou net zeggen dit is wel even tegen de schenen schoppen van een ieder schadeherstelbedrijf die achter zijn werk staat
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 29-11-2014, 16:18
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Tja ieder zijn mening, en die van mij is dat ik dit soort reparaties nooit zou vertrouwen.
Er is een kans dat het goed gedaan is, ja. Maar bedenk wel dat je hier over potentieel dodelijke ongevallen spreekt. Als het goed gedaan is win je niks, de kans om iets te verliezen is echter des te groter. Ja er kunnen schadebedrijven zijn die het wel goed doen, maar hoe kan je weten dat het goed gedaan is? Dat kan je niet, tot het te laat is.

Daarom dat ik zeg, tenzij je het laat doen door officiele VW mensen met officieel VW gereedschap, en je garantie hebt van VW dat de auto hersteld is conform de fabrieksnormen, vertrouw ik dit soort reparaties niet.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #16  
Old 29-11-2014, 16:24
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Tja ieder zijn mening, en die van mij is dat ik dit soort reparaties nooit zou vertrouwen.
Er is een kans dat het goed gedaan is, ja. Maar bedenk wel dat je hier over potentieel dodelijke ongevallen spreekt. Als het goed gedaan is win je niks, de kans om iets te verliezen is echter des te groter. Ja er kunnen schadebedrijven zijn die het wel goed doen, maar hoe kan je weten dat het goed gedaan is? Dat kan je niet, tot het te laat is.

Daarom dat ik zeg, tenzij je het laat doen door officiele VW mensen met officieel VW gereedschap, en je garantie hebt van VW dat de auto hersteld is conform de fabrieksnormen, vertrouw ik dit soort reparaties niet.



ik zou vanaf nu in een plastic bubbel gaan leven en niet meer de deur uitgaan. Is de koffie die je net gedronken hebt wel getest? Want schijnbaar alleen in een nieuw geleverde volkswagen overleef je een crash. De andere partij ( vrachtwagen bv) is totaal niet aan de orde.

Want man o man wat heb je boter op je hoofd

Ik zie hierboven een aantal reacties van vakmensen ( klaas oa) die ik eerder vertrouw aan een auto dan een vakgarage van vw omdat daar de stempel opstaat
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 29-11-2014 at 16:26.
Reply With Quote
  #17  
Old 29-11-2014, 19:53
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Tja ieder zijn mening, en die van mij is dat ik dit soort reparaties nooit zou vertrouwen.
Er is een kans dat het goed gedaan is, ja. Maar bedenk wel dat je hier over potentieel dodelijke ongevallen spreekt. Als het goed gedaan is win je niks, de kans om iets te verliezen is echter des te groter. Ja er kunnen schadebedrijven zijn die het wel goed doen, maar hoe kan je weten dat het goed gedaan is? Dat kan je niet, tot het te laat is.

Daarom dat ik zeg, tenzij je het laat doen door officiele VW mensen met officieel VW gereedschap, en je garantie hebt van VW dat de auto hersteld is conform de fabrieksnormen, vertrouw ik dit soort reparaties niet.


Ik heb het idee dat jij niet weet waar een erkend schadebedrijf aan moet voldoen vandaag de dag, om o.a. verzekeringswerk te mogen verrichten.

Ga eens langs zo'n bedrijf en vraag eens om een rondleiding en je zal voortaan een stuk minder zorgen hoeven maken in je leven!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 29-11-2014, 20:35
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
ik zou vanaf nu in een plastic bubbel gaan leven en niet meer de deur uitgaan. Is de koffie die je net gedronken hebt wel getest? Want schijnbaar alleen in een nieuw geleverde volkswagen overleef je een crash. De andere partij ( vrachtwagen bv) is totaal niet aan de orde.

Want man o man wat heb je boter op je hoofd

Ik zie hierboven een aantal reacties van vakmensen ( klaas oa) die ik eerder vertrouw aan een auto dan een vakgarage van vw omdat daar de stempel opstaat


Ik wil gewoon de mensen die het nog niet kenden waarschuwen om er voor op te passen, is dat zo erg? Als het verborgen wordt is het meestal een teken dat het niet helemaal ok is hé. Moeten we elkaar niet helpen en waarschuwen voor dergelijke praktijken?? En met dergelijke praktijken bedoel ik het onvakkundig uitvoeren van deze herstellingen, want ik denk dat je er zeker mag van zijn dat een groot deel van de cut and shut herstellingen gedaan worden door mensen die twee wrakken kopen, de goede stukken aaneen lassen en de auto verkopen zonder de geschiedenis erbij te vermelden om zo winst te kunnen maken.

Misschien moet ik mijn vorige post een beetje beter uitleggen:
Het was helemaal niet mijn bedoeling de mensen uit het schadeherstel hier voor de schenen te schoppen. Auto's die dit soort herstelling nodig hebben zijn meestal een economische totalloss waardoor ik denk dat de kans veel groter is dat je te maken hebt met een auto die hersteld is door een louche handelaar die er winst uit wil halen dan dat je te maken hebt met een auto die hersteld is door bekwame mensen.
Daarom dat ik zeg, goedkeuring van VW of ik vertrouw het niet. De kans is namelijk veel te groot dat het hersteld is door onbekwame mensen. Als je de mensen die het hebben hersteld kent en vertrouwt is het een andere zaak natuurlijk.
Ik wil dus niet zeggen dat enkel VW deftig werk levert.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #19  
Old 29-11-2014, 22:31
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

voor mij persoonlijk maakt het me niet zoveel uit hoeveel certificaten of titels een bedrijf bezit of aan de gevel heeft hangen..
ikzelf heb wel eens werk gezien van een bekende 'schadeorganisatie' (ik noem geen namen)...waarmee ik zelf nooit van zijn leven mee weg zou kunnen komen zonder door de klant afgefikt te worden, tot aan mijn enkels ...
ik kom al 20 jaar bij een bedrijfje gerunt door 3 broers ,die gasten doen voor mij het spuitwerk..oud pandje maar netjes..en nergens bij aangesloten geen Focwa -KZS-Bovag en al die ongein..
die gasten werken zo proper en secuur..investeren in goed gereedschap en alles.
ze stikken ook van het werk, varieerend van een E-type full resto tot een nieuwe 7 serie die een koprol heeft gemaakt..je weet gewoon niet wat je ziet daar..
die mogen mij rustig een M3 verkopen die uit 2-3 auto's bestaat..daar hoeft geen 3 jaar Focwa garantie bij...ik geloof dat wel..

nu is het wel zo dat in 99% van de nederlandse gecertificeerde schadebedrijven zelden of nooit meer doodsklappers of kop-kont gerepareerd worden...
daar kunnen ze niks meer aan verdienen..het uurloon te duur en de dagwaarde te laag..
dus de kans dat dit gedaan word tegenwoordig (cut n shut) is eigenlijk te verwaarlozen..
dat dit nog wel gebeurd in Polen ofzo ,dat geloof ik wel degelijk..of ergens bij een hobbyist in het schuurtje..het zou zo maar kunnen...
echter is dan het resultaat er bijna altijd naar..
Reply With Quote
  #20  
Old 29-11-2014, 22:51
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
nu is het wel zo dat in 99% van de nederlandse gecertificeerde schadebedrijven zelden of nooit meer doodsklappers of kop-kont gerepareerd worden...
daar kunnen ze niks meer aan verdienen..het uurloon te duur en de dagwaarde te laag..
dus de kans dat dit gedaan word tegenwoordig (cut n shut) is eigenlijk te verwaarlozen..
dat dit nog wel gebeurd in Polen ofzo ,dat geloof ik wel degelijk..of ergens bij een hobbyist in het schuurtje..het zou zo maar kunnen...
echter is dan het resultaat er bijna altijd naar..

Exact wat ik bedoel, de kans dat zo een cut and shut gedaan wordt door een bekwaam bedrijf is klein.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum