![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wie o wie ?
Vandaag waterpomp (+dbriem) vervangen met werkplaats handboek , distributie riem op advies spanning gezet ( kwartslag tussen duim en wijsvinger ) Motor gestart en nog steeds janken net als met de oude waterpomp , gegoogled " riem losser zetten" , dat dus geprobeert hij loopt erbijna af (bijwijze van) maar nog steeds dit gierende geluid , dynamo in elke situatie los gehad dus die is het niet , het komt echt bij de waterpomp vandaan , wat zou dit nu kunnen zijn ? ( uiteraard wel eerst systeem gevult voordat ik starte ) Iemand dit probleem weleens opgelost ? Mvg Boudewijn Alvast bedankt voor de reacties |
|
||||
|
||||
![]() ben bang dat de waterpomp lager echt kaduuk is.
idd op de 1.3 moet de riem redelijk los om dat lager te sparen. Heb je wel een imi pomp gebruikt? Deze lagers zijn robuuster dan het origineel.
|
||||
|
||||
![]() Zit ook verschil in tanden van de riem en de poeli's.
Niet toevallig oud model watepomp en nieuw model riem? |
|
||||
|
||||
![]() Er is een hoekig model tand en een iets afgeronde tand, als ik het goed zeg.
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een imi set bij Rijsbergen vandaan , pomp plus riem .
Als ik m nu nog losser doe kan ik hem van de nokkenas afblazen zo los zit ie dan. Lijkt mij ook niet de bedoeling . In Vraagbaak en op internet staat overal kwartslag kunnen draaien , maar ik heb hem nu zelfs al veel losser staan . |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zit wel wat in , maar als ik set bestel doos met pomp en riem lijkt mij dat dat op elkaar is afgestemt , en een NZ motor uit 91 . Zouden de tanden van de riem anders zijn dan krukastandwiel ? Op de nokkenas sluiten ze goed aan . Last edited by greenmk116v : 10-12-2014 at 10:02. |