#1
|
|||
|
|||
LVS Carparts Limburg
Beste mede leden,
graag wil ik jullie waarschuwen voor de handel van LVS Carparts in Limburg. Ik zelf had daar een armsteun gekocht en had vantevoren nadrukkelijk gevraagd of deze volledig schade vrij zou zijn. De reactie was; "De armsteun verkeerd in zeer nette staat zonder op of aanmerkingen." Zo heb ik dus op goede vertrouwen de armsteun besteld, maar bij binnenkomst bleek hij helemaal niet zo in nette staat zonder aanmerkingen. De bekerhouder veer was lam, er zaten schroevendraaier putjes in en deuken en krassen op het plastic. Helaas trekt deze verkoper voor de verkoop zijn verantwoordelijkheid al weg door dit te melden bij betaling: "Zodra het bedrag is voldaan gaat u als consument akkoord met onze voorwaarden." Voorwaarden: "Verzending vindt plaats per pakketdienst in opdracht van de consument. Ook kunt u de goederen zelf ophalen tijdens openingstijden van ons bedrijf. Er wordt geprobeerd zo spoedig mogelijk te leveren. Indien levering niet mogelijk is wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Wij zijn nooit aansprakelijk voor schade of vermissing van verzendopdrachten na inname van pakketdienst. Verzending is in opdracht van de consument deze draagt ook het risico van verzending van het product. Bij foutieve bestelling of retourzending zijn de verzendkosten voor rekening van de consument. Op gebruikte onderdelen wordt geen garantie gegeven. Ook nemen wij geen onderdelen retour." Wees dus bedacht op je aankoop bij deze partij, zoals boven genoemd gaven ze geen gehoor meer op mijn klacht. Laat staan dat ze met een passende oplossing kwamen. Dit wou ik graag even met jullie delen. Dit om verdere teleurstellingen te voorkomen. Gr. Tammoh |
#2
|
||||
|
||||
2e hands spul is altijd een risico om te laten verzenden. Niet alleen bij bedrijven, ook particulieren. Je weet nooit of ze wel eerlijk zijn.
Anderzijds: die voorwaarden stellen juridisch gezien weinig voor. Als het een erg prijzige aankoop was, zou ik er wel achteraan gaan.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
||||
|
||||
Ja gewoon achteraan gaan. Aarzel ook niet om te zeggen dat als er geen gehoor wordt gegeven aan je klacht je nog steeds een stukje kan schrijven op facebook en verschillende autoforums. Veel bedrijven luisteren daar wel naar.
Juridisch gezien stellen hun voorwaarden niets voor, gezien het duidelijk is dat de schade die er is niet kan veroorzaakt zijn door verzending. (schroevendraaierputjes enz). Stel er wordt geen gehoor gegeven aan je klacht zou ik eens met je advocaat samen zitten en horen wat je kansen zijn hierin. Want ik neem aan dat het je wel wat meer gekost zal hebben dan 20€? |
#4
|
|||
|
|||
Ben regelmatig bij Loek van Sebillen geweest en heb over hun niks te klagen.. het leer met alcantara interieur van mijn ouwe passat kwam daar vandaan.
Probleem is natuurlijk wel dat het voor jou een pokke eind rijden is en je dat niet doet voor een armsteuntje
__________________
'04 *koda Superb 1.9 TDI '09 Seat Ibiza 1.9TDI '99 Volkswagen Polo Harlekin 1.6 |
#5
|
|||
|
|||
Eerst even een vraag: heb je al contact opgenomen met LVS en je onvrede geuit? Misschien is er wel helemaal geen man overboord en lossen ze t gewoon netjes op.
Lijkt mij dat daar alle aanleiding voor is. Ze hebben immers niet geleverd wat jij op basis van de beschrijving mocht verwachten. Dan kun je wel van alles in voorwaarden zetten, maar het product zal m.i. gewoon moeten worden teruggenomen en jij kan het aankoopbedrag terug ontvangen. En als t een net bedrijf is en een beetje meezit, betalen ze ook netjes de door jouw gemaakte verzendkosten. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb precies dezelfde ervaring met lvs, ik zocht een schade,roest en krasvrij voorscherm voor mn caddy. In de mailwisseling,en telefonisch nog benoemd, is hij niet schadevrij,hoef ik m niet! Nee ding was zonder op of aanmerkkngen. (Letterlijke woorden)
Vervolgens krijg ik een perfect verpakt,zwaar gehavend spatbord binnen met 8 parkeerdeukemn,roest aan onderzijde en zware lakschade. mailtje gestuurd,en nooit geen reactie gekregen. t was geloof ik 40 euro ofzo,heb spatbordje zelf opnieuw gespoten,maar is iig laatste keer bij lvs...
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 13-11-2014 at 11:03. |
#7
|
|||
|
|||
Dit is de laatste mail die ik heb gestuurd heb. Er zijn daarvoor alle vele mailtjes vestuurd.
Aan LvsCarParts Karreweg-noord 43 5995MG Kessel Betreft: Vernietiging overeenkomst wegens dwaling Surhuisterveen, 29 oktober 2014 Geachte heer/mevrouw, op 21 oktober 2014 sloten wij een overeenkomst voor armsteun midden console vw polo 6r 09 5-drs. Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan voor een armsteun zonder beschadigingen. Ik had immers contact gehad met Sander Bonger, die mij als antwoord gaf op de vraag of de armsteun ook beschadigd is; "De armsteun verkeerd in zeer nette staat zonder op of aanmerkingen. De bevestigingsbouten zijn niet meer aanwezig dit zijn normale boutjes M8". Als ik had geweten wat de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vernietig de gesloten overeenkomst. Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen. Met vriendelijke groet. |
#8
|
|||
|
|||
Ik zou maar eens beginnen met aangetekende brieven te sturen.
Dan bouw je een dossier op en kun je bewijzen dat de desbetreffende persoon jou bericht in ontvangst heeft genomen. Foto's maken, alle mail wisselingen vooraf moet je bewaren. Ik weet niet of je voor de kosten van zo'n steun de stap wil nemen om het voor de rechter te brengen. Maar als je zelf al het een en ander aan bewijs hebt verzameld sta je sterker dandat je dat niet doet. |
#9
|
||||
|
||||
Het is toch gewoon wettelijk geregeld? Iedereen kan zijn aankoop binnen 14 dagen ontbinden..punt. Ze hebben dus geen poot om op te staan.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits |
#10
|
|||
|
|||
Maar als de verkoper niet thuis geeft, zul je toch echt zelf stappen moeten ondernemen. Hoe unfair dat ook lijkt/is.
|