#1
|
||||
|
||||
Imbusbouten dolgedraaid aandrijfassen..
Ik wilde de aandrijfassen van mij oude 1.5C blok afhalen, maar nu heb ik maar 4 bouten in totaal goed los kunnen krijgen, de rest is allemaal dolgedraaid.. Iemand trucjes om deze los te krijgen..
Bedankt weer! |
#2
|
||||
|
||||
met een scherpe beitel en een hamer de bouten losslaan...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#3
|
||||
|
||||
twaalfkant inkloppen en zo proberen los te draaien of zoals johan zegt met een beitel en een hamer
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#4
|
||||
|
||||
@ Johan, ik moet dan zegmaar tussen het kopje en de rand van de aandrijfas zegmaar, de beitel zetten, en flink op slaan.. Gaat dit wel goed i.v.m het schroefdraad?
Last edited by TimMK1 : 14-06-2005 at 12:59. |
#5
|
||||
|
||||
je moet aan de zijkant van de boutkop een soort deuk in de kop slaan met die beitel zodat je er grip op krijgt...
dan kantel je de beitel in tegengestelde richting van losdraaien zet de beitel in de beschadigging die je erin geslagen heb... en sla in de goede richting de bout los...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#6
|
||||
|
||||
je moet zo en zo nieuwe bouten halen uiteraard...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#7
|
||||
|
||||
Oke hardstikke bedankt! Ga het meteen proberen..
|
#8
|
||||
|
||||
Tim MK1 wat jij bedoeld is dat je de kop eraf wil slaan :o doe dit niet want dan heb je echt een probleem... dan zit de bout nog in de flens van de versnellingsbak...
doe het zo als ik net uitgelegd heb...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#9
|
||||
|
||||
Altijd weer die kl*re inbusbouten bah... heb het ook al een aantal keer gehad.
Maar gelukkig altijd losgekregen zoals Johan zegt
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#10
|
||||
|
||||
Johan ik heb het net geprobeerd hoe jij het zei.. Kost veel pijn en moeite maar het is niet gelukt.. Laat ze er wel lekker opzitten.. Maar bedankt in ieder geval!
|
#11
|
||||
|
||||
Wat je als allerlaatste zou kunnen doen, is de kop eraf slaan/zagen, aandrijfas verwijderen, en dan met een grote griptang de bouten uit de flens draaien.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#12
|
||||
|
||||
Henk, ik laat het maar lekker zo doen. Stel dat ik ze er niet uit gedraaid krijg.. ben ik nog verder van huis.. Ga wel langs de sloop om een paar andere!
Bedankt voor het meedenken iig! |
#13
|
||||
|
||||
en wat ga je dan halen op de sloop?? je moet eerst de boutjes loskrijgen!
is de versnellingsbak uitgebouwd of niet? als die uitgebouwd is kan je doen wat henk heeft gezegd en dan ipv van de griptang te gebruiken een bout op de bouten lassen, en zo alles eruit draaien.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#14
|
||||
|
||||
Ik wilde de assen eruit halen om op een andere bak te zetten.. Kga dus gewoon om andere aandrijfassen op de sloop voor die andere bak.. En laat deze lekker zitten
|
#15
|
||||
|
||||
ahhh zo, dat is ook een oplossing dan
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#16
|
||||
|
||||
hehe jupppp
|
#17
|
||||
|
||||
griptang (oftewel lasklem) gaat best op de bouten doe het meestal zo als ik mijn dop er door heen draai. de dop is duurder dan de bout zelf.
__________________
Like @ G-60 ! |
#18
|
|||
|
|||
Maar met een dure dop krijg je het vrijwel altijd los, goed in de bout meppen en losdraaien..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#19
|
||||
|
||||
en volgens mij is ok zon bout geen inbus maar een 12 kant torx dus daar ben je de fout mee in gegaan en die bouten kan je voor een paar tientjes nieuw halen
|
#20
|
||||
|
||||
mocht hij nu echt rond zijn geworden kan je er ook een moer of bout(kort) oplassen.
|