#1
|
||||
|
||||
WOK keuring punten en ervaring,... Wie?
Ik heb nu een Golf erbij gekocht en kreeg er (dankzij mezelf helaas) ook vrij direct een WOK melding bij omdat de 16V motor die erin ligt niet op het kenteken staat,...
Nu wil ik dus de auto binnenkort om laten keuren maar heb hier totaal geen ervaring mee, mijn vraag is dus; Wie weet de punten waaraan de auto echt 100% móet voldoen om de keuring door te komen. Ik vraag dit vooral omdat er op de hoek wat roest in een wielkast achter zit, is dit b.v een punt wat eerst gedaan moet worden of kijken ze enkel naar de motor/remmerij upgrades Hoor het graag, Greetz, Stijn
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#2
|
||||
|
||||
Maandag gewoon even bellen naar de Rdw. of hij kwa APK ook gewoon goed moet zijn.
Wel eens een brommer met WOK gekocht. en die had een WOK door een ongeluk. frame krom. Wist niet dat je zoiets ook kon krijgen door een verkeerde motor?? En wat voor motor dan? een 16v heeft net zoveel cilinders als origineel. Hoe heb je die gekregen dan? tijdens APK ofzo? ? Maar roest in de wielkast mag gewoon. zolang het structureel niet door gerot is maar het niet uit.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb toendertijd een WOK melding op mn kenteken gekregen omdat ik een Golf 2 G60 niet op kenteken had... Alle papieren die je hebt kun je mee naar het RDW station en word gekeken naar je remmen en word dan ook op een remmembank gezet. Verder kijken ze of de bedrading deugt (niet alles met kroonsteentjes aan elkaar etc), handrem, gordels, verlichting, ophanging etc. Co2 meting hangt van de auto af.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#4
|
||||
|
||||
Bij rdw ligt de focus op de motor, als eerst moet je aantonen waar de motor vandaan komt. Een kenteken vragen ze naar. Of en aankoopsbon. (Dit moet ook te controleren zijn)
Dan de inspectie, Alles moet er netjes inzitten. Motorcode op de juiste plaats en origineel. Motor moet er netjes in gemonteerd zitten: alles netjesop de originele plaatsen en manier. Verder lopen ze even wat verder naar achter om te kijken of de uitlaat, remmen goed zijn. Daarna, lichtveld en hoogte controle. Daarna de weegbank op. Achter en vooras apart gewogen. Daarna uitstoot test. Klaar.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Bij mij keken ze alleen wat er veranderd was. De motor dus. Uitlaatgas meting gedaan zodat hij zonder kat op kenteken kon. En ze hebben hem opnieuw gewogen. Voor de rest idd papieren laten zien van de donor.
Succes
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#6
|
||||
|
||||
Hoeft niet bij oudere auto's Ik heb bij beide keren aangegeven dat ik een motorblok van Marktplaats had gekocht en daarbij verder niks ervan wist. In werkelijkheid was ik t kenteken vergeten maar het mag niet uitmaken.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#7
|
||||
|
||||
Okay,.. De motor en remmerij komen van eenzelfde donor waarvan het kenteken al bekend is...
Zit enkel een sportuitlaat onder die ik er zowiezo al onderuit wou hebben dus dan enkel ff de kat en einddemper vervangen en eigenlijk zijn we dan al good to go.. Roestplek wordt de gok.. Hopelijk valt dat binnen de tolerantie.. De dank is groot voor de reacties tot nu
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#8
|
|||
|
|||
Controleren ze het chassisnummer ook? Of deze niet omgekat is?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ja |
#10
|
|||
|
|||
hoe staat het nu
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#11
|
||||
|
||||
Voor mij is de kous af, nadat ik de auto zo goed als gestript had kwamen we enkel meer en meer roest tegen, zowel structureel als plaatwerk/bodemdelen en heb ik het besluit genomen de auto tot t chassis uit elkaar te trekken en de kas af te gaan voeren,.... Helaas
Het pluspunt in deze voor mij: Morgen gaat de GT16V naar binnen voor een motorwissel, na 4 jaar eindelijk weer de weg op.... Maar daarover ga ik in een ander thread wel verder...
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |