#1
|
||||
|
||||
Keuze koppeling 1.8t Leon topsport
Hoi,
Motor is origineel 180pk maar Getuned tot 225pk en trekt door de koppeling. Blijkt een vast vliegwiel van een g60 in te zitten met vr6 koppelingset wat mij sowieso een slechte keus lijkt. De boel moet dus vervangen worden maar wat is aan te raden? Liever geen sportset ivm zwaarder pedaal. Kan er bijvoorbeeld een s3 set in met 2 massa vliegwiel?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#2
|
||||
|
||||
Een leon topsport heeft een 6 bak (02m). Een g60 vliegwiel past hier niet op. De dia van een vr6 koppeling is ook maar 228mm en die van de leon is 240mm. De originele koppeling moet 225 pk wel aankunnen. Als er niet teveel km opstaan.
|
#3
|
||||
|
||||
Bedankt voor de info! Ik heb geen kaas gegeten van 1.8t modellen. De huidige eigenaar heeft de auto zo gekocht met bovenstaande info.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
||||
|
||||
De koppeling die je kunt gebruiken hangt natuurlijk af van de gebruikte bak. Als er nu een G60 vliegwiel en koppeling (zelfde dan VR6) in zit dan hangt er een G60, ABF of 20VT bak aan, maar zeker in de 2-assige bouwvorm 02A of 02J. De 02M als hier boven beschreven, de 3-assige bak is een stuk groter en is niet zo maar in te bouwen en passend te maken.
Als je niet meer wilt dat hij doorslipt dan kun je maar twee dingen doen: - een nieuwe monteren om de tijd dat hij weer doorslipt, kan goed om de week zijn dan. - een verzwaarde drukgroep monteren, al dan niet met een sterkere koppelingsplaat (wel aan te raden) maar dan zal je pedaaldruk ook iets toenemen. Maar het is zeker niet zo dat je hem niet meer ingedrukt krijgt hoor. Het koppel van de 20vt motor is gewoon op één punt in één keer volledig aanwezig, waar het bij een G60 of VR6 geleidelijk opgebouwd werd en ook nog lager bleef, lees: ongeveer de helft
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#5
|
|||
|
|||
Is die koppelingset niet gewoon in verre staat van ontbinding of vet?
225 pk op een standaard koppeling is nou niet echt bruut te noemen. Al zal het slippen van de koppeling eerder met het koppel van de motor te maken hebben. |
#6
|
||||
|
||||
Een VR6 koppeling moet gewoon goed werken, heb hem zelf op een 275 pk R32 Golf 2 zitten, en niks slippen.. Ook met vast vliegwiel..
Diameter maakt niks uit als je vliegwiel en koppeling bij elkaar houd , 2 massa heeft 240mm, een G60/VR6 228mm..
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#7
|
|||
|
|||
Kan gewoon g60 vliegwiel in zitten met vr6 koppeling. Je kunt vulbus krijgen dat je vliegwiel meer na buiten toe komt. Al is dit zeker niet de manier. Ma inderdaad standaard koppeling moet dit makkelijk asn kunnen kwa vermogen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#8
|
||||
|
||||
Thanks voor alle info, het gaat een compleet originele set worden met 2 massa vliegwiel.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |