#1
|
|||
|
|||
Dilemma
Beste allemaal,
Mijn naam, remco mouthaan. Mijn dilemma... Door omstandigheden ben ik in het bezit gekomen van een golf 2 (voormalig) 1.8 8 klepper bj 1990 wolfsburg edition. Waar nu inmiddels een 1.8t20v blok van een 180pk tt in zit. Dashboard etc. ook, chargecooler van pwr en loopt verder prima. Nu zit er aardig wat werk aan de wagen, en ben ik om heel eerlijk te zijn niet echt een golf man. Mijn vraag is nu eigenlijk, wat is verstandig? Zijn deze wagens nog wat waard nu dat er een ander blok in zit? Ik weet dat het niet op kenteken staat, dus dat is misschien al een dilemma. Ik zat met het idee te spelen om de wagen te koop aan te bieden, maar gezien zijn geschiedenis is dat ook een moeilijk verhaal. Werk wat er bijvoorbeeld aanzit, is een gehele losse hemel, mist de voorste deurpanelen, interieur heeft een hele grote schoonmaakbeurt nodig. Heeft een klein roestplekje onder het linker achterraam. Voorschade door een kleine tik op een trekhaak, scheur in koplamp, en zo nog een tig aantal kleine dingen. Zal zsm wat fotos plaatsen. Groeten en merci, Remco |
#2
|
|||
|
|||
Als je geen golfman bent, wat voor man ben je dan? Ben je stiekem bereid om veel geld te betalen voor een grotere auto?
Schades die jij opnoemt.. naja.. als je kind een vinger breekt, ga je die ook niet gelijk begraven toch.. |
#3
|
|||
|
|||
Wil niet schelden hier..maar hou me normaal gesproken bezig met delta integrale's.
Nu heeft ook vw dezelfde tekenaar mogen zien . Begraven was/is geen optie, maar als de wagen van de hand gaat dan het liefst naar een liefhebber gezien de geschiedenis. |
#4
|
|||
|
|||
eerlijk = eerlijk, ik zie liever ook een Intergrale dan een Golf 2.
ondanks grote van VW.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#5
|
|||
|
|||
Haha. Ssssttt. Straks wordt ik er gelijk uitgeknikkert.. .
Wat fotos komen vananond. Krijg het zo met de tel. niet zo snel voor elkaar. |
#6
|
||||
|
||||
Integrales zijn hier van harte welkom hoor.
In het CarCafé gedeelte kan je met elk merk terecht
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
||||
|
||||
Ben benieuwd, laat maar eens wat pics zien van de golf....
Maar Integrales zijn ook weer gaaf!
__________________
Dodge RAM 1500 |
#8
|
|||
|
|||
Delta Integrale is ook een mooie wagen Wat onderdelentoegankelijkheid betreft lijkt een Golf mij toch veel makkelijker, of heb ik het mis?
Misschien kun je jouw Golf vergelijken met andere Golfs hier in de verkoop- of marktplaatstopic. Het probleem is: meestal zijn de mensen niet bereid om genoeg voor een gebouwde auto te betalen, omdat manuren hoe dan ook niet meetellen.. en het dan niet om zeldzame onderdelen gaat. Zie talrijke dicussietopics over prijzen van autos. Ik schat dat als je de imperfecties laat zitten, je er niet meer dan 3000 voor kunt verwachten. maar dat is slechts mijn idee, ik denk dat anderen hier meer ervaring mee hebben |
#9
|
|||
|
|||
Onderdelen van zo'n auto zal idd wat prijziger zijn dan van een Golf 2.
Maar wat zou ik graag een keer in zo'n auto willen rijden! Zo heb ik dat ook met een Thema 8.32. http://link.marktplaats.nl/m927548948 Maar goed nu dwalen we wat af. In ieder geval welkom hier op het forum!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! Last edited by gti-er : 10-05-2015 at 16:45. |
#10
|
|||
|
|||
Zonder teveel af te dwalen... onderdelen zijn goed te doen. Alleen zijn de prijzen de laatste jaren flink gestegen.
En dan voornamelijk de carrosseriedelen, de rest is goed te doen. 8.32 is idd leuk, maar weer een heel ander verhaal. Ik zal kijken of het wat wordt met een evt. verkoop van de wagen. Voor echt weinig kan ik hem niet van de hand doen, maar aan marktwaarde valt weinig te doen. Dan blijft ie gewoon in het bezit en gaan we maar opknappen en pk's toevoegen, uiteraard beginnend met het spruitstuk/turbo en uitlaatsysteem. Merci voor de reply's in ieder geval. Ook voor het hartelijke welkom. |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
|||
|
|||
|
#13
|
|||
|
|||
|
#14
|
|||
|
|||
Bij deze wat foto's, deze zijn niet recent. De 17 inch bbs velgen zijn er niet meer, en staat de wagen inmiddels gewoon op zijn orginele 15" bbs velgen.
Meer foto's zal ik moeten zoeken nog. Nogmaals merci Remco |
#15
|
||||
|
||||
Origineel hier geleverde edition, daar zijn wel liefhebbers voor te vinden.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#16
|
|||
|
|||
ziet er toch niet slecht uit.. ook geen rotzooi onder de kap, zo op het 1e gezicht
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk, dat klinkt positief in ieder geval. Op hoop van zegen, eerst maar eens wat recentere fotos maken, en dan maar even afwachten. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Onder de kap is het inderdaad redelijk netjes nog, en moet zeggen dat het aardig rijdt. Alles is van de tt over gezet, vliegwiel en koppeling zijn van eip(vr6 dacht ik). |
#19
|
||||
|
||||
zo op de foto's afgaand is het absoluut geen troep.maar een mooie kar!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Na ja, zoals gezegd zijn de fotos niet recent, behalve die van onder de kap dan. De wagen heeft zijn orginele lak, en hier en daar wat dingetjes. De wagen heeft voor 90% van zijn leven altijd binnen gestaan, dus gelukkig ook geen echte roestvorming oid. Behalve dan wat ik zei onder het achterruitje links een plekje. Verder had ie nog een (booskijker...), maar die vloog eraf bij 2xx plus op weg naar werk een paar maanden terug. Toen is ook de voorschade erbij gekomen(trekhaak), en is houtje touwtje gerepareerd toen omdat de wagen tijdelijk als woon/werk werd gebruikt. Ook is bijvoorbeeld het schermpje in het tt dashboard naar de knoppen, geeft blurrie aan ipv normale data. En hapert de toerenteller. Ik heb er verder nog niet naar gekeken ivm tijd, maar echt spannend zal het niet wezen. Leuk is dat er maar voor zover ik weet 2 eigenaren zijn geweest, het idd een orginele nederlander is(voor zover dat wat scheelt). Het blok/bak/kabelboom/dashboard enz. Toen bij Koen is gehaalt uit een verse schade tt en verder in hele goede staat is. Ander inlaatspruitstuk, chip(230pk), chargecooler, maar dan wel weer bagger remmen, zeker voor het blok wat er nu in zit. |