#1
|
|||
|
|||
MarjolijnW
Hoi, ik ben Marjolijn en ik rijd sinds een jaar in m'n eerste auto: een Polo 6N uit 1997. Na wat problemen in het begin (katalysator, roest, accu, multiriem) heb ik er nu ruim 10.000 km lekker in gereden. Helaas viel hij vanmorgen zomaar uit en daarvoor wil ik jullie om hulp vragen, dus ik open zo een thread
|
#2
|
||||
|
||||
Welkom!
Slaat hij nu wel aan of dat ook niet? Als dat zo is zou ik eerst de bobine eens vervangen. |
#3
|
||||
|
||||
Welkom hier Marjolein!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
welkom; de eerste stap is beginnen met een diagnose (laten) stellen.
In essentie heb je lucht, brandstof en een vonk nodig. De eerste stap die je kunt doen is de auto proberen te starten voor 20 seconden, en dan een bougie eruit draaien. Is ie nat, dan krijg je wel brandstof, is ie kurkdroog, dan krijgt ie geen brandstof en is dat je eerste aanknopingspunt. Is de bougie inderdaad nat, dan ga je kijken of je een vonk krijgt. Maak de losse bougie weer vast aan de bougiekabel, leg de bougie zo neer dat het metaal het metaal van de motor raakt en dat je hem precies kan zien vanuit de bestuurdersstoel. Ga in de auto zitten en start weer; let op of je de bougie ziet vonken. Of, je gooit het over een andere boeg en (laat) de auto uitlezen. Uit eigen ervaring heb ik hetzelfde gehad door een hallgever die kapot was gegaan. (hierdoor krijg je geen vonk) |