Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-08-2020, 13:33
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default Golf mk2 1.6 automaat > 1.8 20vt 5bak

Goedemiddag,

Na bijna een half jaar onderdelen bij elkaar zoeken is het nu eindelijk tijd om aan mijn project te beginnen.

In oktober een leuke golf 2 1.3 gekocht met de bedoeling om daar een 1.8 20vt in te hangen. In januari een golf 4 1.8 20vt bjx met 5 bak gekocht en 3 week lang getest. Reed als een zonnetje👌🏼 Na 3 week motor blok er uit gehaald en de auto in onderdelen verkocht, helaas blok een dag te vroeg er uit gehaald aangezien van de daily een dag later De distributie riem knapte... dus een tijdje te lang in de golf gereden naar werk toe. En helaas een paar dagen voor dat de daily klaar was van achteren aangereden in de golf.. Total loss. Sindsdien in het bezit van een 1.6 automaat. Tot aan nu veel onderdelen gekocht voor de ombouw, golf 3 gti subframe draagarmen en fusee’s, vr6 remmerij. Golf 3 tank, en een golf 3 TDI dieselbak. En veel onderdelen van de 1.3 bewaard.

Gisteravond de 1.6 motor er uit gehaald en de 1.8 20vt weer uit de hoek gehaald. Bak er achter weg en de TDI bak zover klaar gemaakt, alleen vliegwiel en koppeling moet nog aan het motorblok en is dat verder klaar.

Vanochtend de pedalen box er uit gehaald, en een begin gemaakt aan het passend maken van de mk4 pedalen box. De rem en gas pedaal zitten nu goed, alleen de koppeling nog uitzoeken aangezien dat net niet pas tussen de stuurstang en de zekeringkast. Ook de rembooster en hrc van de mk4 passend gemaakt, dit is met abs maar zit nu nog te twijfelen of ik dat ga in bouwen. Ook staat de auto achter al op 5x100.

De plannen voor vanavond zijn om de subframe te vervangen voor de mk3 plus onderstel en het blok met bak klaar te maken.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Jeffrey

Edit: weet iemand hoe je het best foto’s kunt uploaden

Last edited by Jeffreymk2 : 18-08-2020 at 13:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2020, 14:08
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,573
Default

Poah, ik ben erg benieuwd hiernaar! Vergeet je geen foto's te maken van het hele proces? Wel zo leuk om dat hier te plaatsen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2020, 14:09
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Poah, ik ben erg benieuwd hiernaar! Vergeet je geen foto's te maken van het hele proces? Wel zo leuk om dat hier te plaatsen.


Vandaar de vraag hoe ik het best foto’s kan uploaden 😅
Reply With Quote
  #4  
Old 18-08-2020, 14:19
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,573
Default

Quote:
Originally Posted by Jeffreymk2
Vandaar de vraag hoe ik het best foto’s kan uploaden 😅



Via onderstaande link en dan die URL's die eruit komen rollen hier plaatsen tussen [IMG]*IMAGE URL*[/IMG]:
http://www.volksforum.com/albums/upload.php
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline
Reply With Quote
  #5  
Old 18-08-2020, 16:01
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Waarom naar een TDI bak toe als ik vragen mag? Zo'n 1,8T heeft normaal een 02J bak en die past ook gewoon perfect in een Golf 2. Daarbij zijn deze bakken berekend op de karakteristiek van de motor: Als je op je toerental met max. vermogen terugschakeld, komt je op het toerental van je maximum koppel uit.

Met een TDI bak klopt er niks meer van deze sprong. Je eerste 3 versnellingen zijn zo kort dat je deze binnen 0 - 90 km/h al door bent en de 4 en 5 zijn ineens weer zo lang dat je na de 100 km/h enorm veel gang mist.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-08-2020, 16:27
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Er zat namelijk een 02j bak achter die bij het motorblok hoort, uit een polo gti. Motor hoorde officieel niet in de golf 4. Maar de bak die er bij zit was prima alleen is de bak de nieuwere 02j behuizing waar een abf of g60 steun niet op past. Dus zou ik zelf iets moeten lassen maar daar vertrouw ik niet op en op oem wel wat meer. Motor blok heeft volgens de vorige eigenaar 230 pk dus een dieselbak zou wel moeten lukken lijkt mij. En de bak die er bij hoorde is voor 17 inch wielen en de TDI voor 15 inch wat ik graag wil rijden. En het hoeft voor mij niet extreem snel op te trekken, en van cruisen hou ik meer dus dan komt de 5e goed uit met lage toeren.

En ik kon de TDI bak vrij goedkoop krijgen met vliegwiel koppeling startmotor en beide steunen
Reply With Quote
  #7  
Old 18-08-2020, 19:48
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Ik heb al eens een 20vt bam in een golf1 gebouwd met een TDI bak erachter en verhoudingen waren juist super. Motor heeft zat koppel en in de 5 bij 120 mooi rond de 2500 toeren.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 18-08-2020, 22:31
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Vanavond niet veel tijd gehad maar toch nog wat kunnen doen

De pedalen set zit er naar mijn mening nu goed in, ik heb toch de mk4 booster vervangen voor de mk3 omdat dit beter uitkwam. Hier heb ik wel 4 gaten voor moeten boren in het schutbord. Tevens hetzelfde voor de koppelingspedaal.




En ook heb ik de vliegwiel met koppeling op de motor gezet en de bak er achter gezet.




Morgen de auto weer boven de kelder en dan uitlaat verwijderen en de schakel toren er in zetten. En als ik tijd over heb de subframe er onderweg. En die van mk3 er onder.

Jeffrey
Reply With Quote
  #9  
Old 19-08-2020, 17:56
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Vandaag weer genoeg kunnen doen aan de golf.

Aan de binnenkant heb ik de schakeltoren in de auto gezet, een snelheidsmeter van een 1.3 aangesloten en de gaskabel naar binnen gewerkt.

De subframe heb ik ook vervangen voor die van een golf 3 gti. En staat nu weer netjes op zijn wielen, 5x100 ☺️.

Ook zitten de steunen al aan de bak, alleen achterzijde motor moet morgen nog (moet aangepast worden, olie retour leiding van turbo loopt voor een bout gat langs...)

En morgen de garage opruimen en dan ‘s avonds met hulp van een vriend de motor er in takelen!

Foto van 5x100 (remmen worden nog vervangen)

Reply With Quote
  #10  
Old 19-08-2020, 19:00
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,573
Default

Ik heb nog een setje 312mm remmen van een Audi TT/S3 liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel!

Ziet er gaaf uit zeg.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline
Reply With Quote
  #11  
Old 19-08-2020, 20:05
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Ik heb nog een setje 312mm remmen van een Audi TT/S3 liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel!

Ziet er gaaf uit zeg.


Dankje!

Ik heb bijna alles al bij elkaar gesmokkeld, dus ook nieuwe remmen. Maar toch bedankt 👍
Reply With Quote
  #12  
Old 21-08-2020, 10:23
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Goedemorgen, gister een druk avondje gehad.

De motor hangt er nu goed in, past goed met een 2.0 8v distributie steun. versnellingsbak en voorste steun van een TDI!

De schakelkabels ook al aangesloten alleen gaat nu heel moeilijk in zijn versnellingen, ik neem aan dat dit makkelijker gaat als het afgesteld is.

Helaas moest de schuur leeg voor een verjaardag dus de bumper, grill en motorkap er weer op gezet zodat hij voor bij de weg kan staan.

Maar maandag avond gaan we verder met de uitlaat en brandstof tank. En dan volgen er nog vele kleine dingen voor dat hij loopt, het gene waar ik tegen op zie is de Kabelboom. Iemand daar tips voor, wil het graag allemaal zelf proberen

Maandagavond volgt er weer een update!
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2020, 17:04
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Goeden dag

Vorige week niet veel aan de auto gedaan, fmic plaats gegeven en buizen passend gemaakt, en de radiateur er weer voor. En wat kleine dingen

Alleen ik wou de Kabelboom zelf passend maken maar stap daar toch van af. Zoveel vertrouw ik mezelf ook weer niet...
Dus iemand hier die de Kabelboom passend kan maken? De Kabelboom is al eens aangepast van Ibiza cupra naar golf 4

Jeffrey
Reply With Quote
  #14  
Old 28-09-2020, 18:02
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Goedendag,

Al een hele tijd geen update geschreven aangezien ik weinig met de auto bezig ben geweest.

3 week geleden de Kabelboom weg gebracht en na 2 dagen kon ik hem weer ophalen. Alles aangesloten en de blok liep!

Afgelopen zaterdag de hele dag bezig geweest en de oude tank en uitlaat er onderweg gehaald. Downpipe er onder gezet en de mk4 pomp in een golf 3 tank geplaatst. Toen de auto proberen te starten en wou hij helaas niet lopen terwijl er wel brandstof in zat. Dit was natuurlijk te weinig dus een jerrycan vol er in gegooid en de motor loopt als een zonnetje 👌🏼

Ook 1 kant aan de voorzijde de vr6 remmerij er onder gezet met 288mm schijven, helaas past dit net niet met originele bbs vr6 velgen (zijn denk ik alleen met de 280mm schijven geleverd.

Dus eerst de 280 mm remmerij er weer onder.

Ik heb ook nog aandrijfassen nodig van een plus onderstel, iemand in het noorden (Groningen Drenthe of oost Friesland) die ze over heeft en wil verkopen?

Jeffrey
Reply With Quote
  #15  
Old 01-01-2021, 21:40
gerold1234 gerold1234 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 110
Send a message via AIM to gerold1234
Default

Hoi Jeffrey

Ik heb ongeveer dezelfde inbouw dit jaar gedaan. maar dan in een mk3
Ook een 1.8 BJX met TDI versnellingsbak. Ik had het zelfde probleem met de versnellingsbak.

Maar was die golf 4 al omgebouwd naar gasKABEL? Op een 1.8 BJX zit normaal een elek. gaspedaal..?
__________________
MK3 GOLF JUBI 20VT
6P IBIZA ST 1.0 TSI
Reply With Quote
  #16  
Old 06-01-2021, 12:39
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by gerold1234
Hoi Jeffrey

Ik heb ongeveer dezelfde inbouw dit jaar gedaan. maar dan in een mk3
Ook een 1.8 BJX met TDI versnellingsbak. Ik had het zelfde probleem met de versnellingsbak.

Maar was die golf 4 al omgebouwd naar gasKABEL? Op een 1.8 BJX zit normaal een elek. gaspedaal..?


Goedemiddag,

In de golf 4 was hij al omgebouwd naar gasKABEL. Wat heb jij er aan gedaan om hem soepeler te laten schakelen?

Bij mij staat de auto er nog steeds hetzelfde bij als bij de laatste post, ben druk met verhuizing etc. Binnenkort ga ik er weer aan beginnen en hoop hem voor de zomer af te krijgen!

Jeffrey
Reply With Quote
  #17  
Old 07-01-2021, 16:11
gerold1234 gerold1234 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 110
Send a message via AIM to gerold1234
Default

Ik heb een schakelbox van een golf 3 TDI eronder gebouwd. Deze heeft kabels en is geschikt voor 02a versnellingsbak. Het was wel zoeken naar een versie die redelijk speling vrij was. En even goed afstellen op de bak.

Gr Gerold.
__________________
MK3 GOLF JUBI 20VT
6P IBIZA ST 1.0 TSI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum