#1
|
||||
|
||||
verlichting vooraan uit
heb ineens een raar probleem, men voorste verlicting doet het niet meer.
geen dimlichten, geen grootlichten. op men tellerunit gaat wel het blauwe lichtje aan van de grootlichten. zoemer gaat ook af als ik de deur open met de lichten aan en contact uit (met contact aan zoemt die niet). achterlichten gaan, nr plaat verlichting gaat en standlichten vooraan gaan. voor zover ik weet heb ik geen defecte zekeringen. met de zekeringkast ook het volgende probleem. het plastiek deksel waar alle zekeringen en uitleg staan komt niet overeen met mijn zekeringkast. zekering 6 zou mistlicht zijn en heb geen zekering 6 steken. nogthans gaat mistlicht wel. volgens dat deksel zou ik 4 zekeringen verlichting hebben (gewoon licht links, gewoon rechts, groot links, groot rechts). die zijn allemaal goed heb al wat op het forum gezocht en velen gevonden die gelijkaardig hadden maar wel meer defecten. bij mij gaat de chauffage wel nog, ruitenwissers ook, pinkers ook, radio ook, sigarettenplug krijgt spanning. ik vermoed dus dat ik contactschakelaar kan uitschakelen, maar dat de lichtschakelaar zou kapot zijn? als ik de lichtschakelaar zachtjes indruk, gaat in stand 1 mijn standlichten branden. als ik ff zacht doordruk naar stand 2 knipperen ze eens (tussen de 2 standen gaan ze ff uit en dan in stand 2 weer aan). hard doordrukken naar stand 2 doet verder ook niks. morgenvroeg haal ik de schakelaar er eens uit en probeer ik manueel door te verbinden (denk niet dat ik nog zo een reserve schakelaar heb en op zondag zal het niet lukken er eentje te vinden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 03-05-2015 at 00:07. |
#2
|
||||
|
||||
Type, bouwjaar ??
Hoewel... als het blauwe controlelampje wél brandt gaat er sowieso +12 naar het rechter grootlicht (gele draad). Alle lampen stuk lijkt me sterk, dan blijft alleen de massaverbinding van beide koplampen over; check die eerst eens? Last edited by Erik Baas : 03-05-2015 at 00:30. |
#3
|
||||
|
||||
mk2 1.6D 1988 tour editie.
2dagen geleden gingen de lichten zeker nog (ben ondergrondse parking in gereden). gisterenmiddag ook in die parking gereden, lichten aangezet maar geen idee of ze nog werkten. ik ga straks met de multimeter buiten want morgenvroeg moet ik om 4h10 vertrekken naar het werk. desnoods moet ik maar een +kabel van de accu rechtstreeks naar de lampen leggen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#4
|
||||
|
||||
Blokje onder het contact slot defect misschien. Dan krijg je ook van die rare storingen.
|
#5
|
||||
|
||||
problem solved.
schakelaar gedemonteerd: alles schakeld goed door, contacten zijn licht ingebrand maar ok. alles uitgetest hoe die werkt (2contacten n het midden die dicht bij elkaar staan doorverbinden voor verlichting). dus ik in de auto, klein draadluske gepakt, en in de fiche geplugd. geen verlichting maar hoor een relais klikken . ik dacht dat VW geen relais gebruikte maar rechtstreeks via de schakelaar aanstuurde (vandaar inbranding contacten). dus maar een lange kabel gemaakt zodat ik van onder de motorkap de schakelaar kon overbruggen. en jaja, aan de linkerkant onder de ruitenwisser 2 gefoefelde relais (goed oud en verroest door vocht). 1 relais voor de gewone lichten, 1 voor de grootlichten, beide aan elkaar verbonden via een dikke rode draad aan klem 30 (voeding van accu). Hmmmm, 1 gemeenschappelijke voedingsdraad...beide verlichtingen uit... gefoefel door vorige eigenaar.... bijgelegde draden... WAAR ZIT DE ZEKERING en jaja, achter de accu, zwevend tussen de kabel een geel/bruine zekering gevonden, maar een speciale versie die rond zen as plooit (lees: GESMOLTEN, en t was ooit volledig geel, nu bruin). zekering eruit en die viel haast uit elkaar. ff een andere van 15A ingeplugt en de lampen werken weer. zekeringhouder half gesmolten ook, geen zekeringen van 20A op overschot
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 03-05-2015 at 08:21. |
#6
|
||||
|
||||
Ai, dat stond niet in mijn schema... ;-) Mooi dat het opgelost is.
|
#7
|
||||
|
||||
het lipje dat korter is, was nog evenlang, maar viel uit elkaar door corrosie/warmteontwikkeling
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |