Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-09-2014, 21:08
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default Hulp gezocht! Monopoint nachtmerrie(weber vervanger)

Beste Forummers,

Ik heb steeds problemen met mijn monopoint(carb) injectiesysteem.Graag wil ik deze vervangen voor een weber 32/35 van een ford ohc motor.
Heeft iemand hier ervaring mee? Past het? past het niet?
Na mijn weten wel maar moet het zeker weten voordat ik deze via speurders hierheen laat sturen.

Hoop op goede raad.
M.v.g
Dennis van der Werf

Last edited by Golf116vmk1 : 16-09-2014 at 21:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-09-2014, 06:41
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Heb je nu een pierburg 2e oid? of heb je een monopoint injectiesysteem?
Dat zijn wel 2 verschillende zaken.
Een carb kun je redelijk makkelijk vervangen voor zo'n 2 traps weber, maar als ie van een Ford af komt moet alles wel opnieuw afgesteld worden en waarschijnlijk ook wel andere sproeiers.
Forumlid hier reviseert die originele pierburg carbs en dan rij je weer zuiniger en fijner als een weber hoor;

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=109056
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2014, 08:13
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Monopoint injectie systeem. Sorry voor onduidelijkheid. Maar ik wil graag op 2traps weber rijden
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2014, 08:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

als je van injectie naar carb. gaat zal je ook weer een mechanisch pompje moeten monteren.
Inlaatspruitstuk van een carb. motor moet erop want die kan je zo niet kwijt op je huidige.
Ik heb geen idee wat er op je kenteken staat, maar het co. bij een motor met geregelde kat. is ook belangrijk, niet dat je straks na de ombouw bij de apk staat en je co niet klopt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2014, 09:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Kant en klare vervangingsweber kopen bij Fastroadcars.co.uk. Kost meende iets van 300eu, maar is het geld zeker waard.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2014, 10:04
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
als je van injectie naar carb. gaat zal je ook weer een mechanisch pompje moeten monteren.
Inlaatspruitstuk van een carb. motor moet erop want die kan je zo niet kwijt op je huidige.
Ik heb geen idee wat er op je kenteken staat, maar het co. bij een motor met geregelde kat. is ook belangrijk, niet dat je straks na de ombouw bij de apk staat en je co niet klopt.


Ik meende dat inlaatspruitstuk van monopoint inject en pierburg carb gewoon hetzelfde zijn. ja klopt idd brandstof pomp inbouwen.
Ja zit idd katalysator onder.
En zon weber vervaningcarb is ook een idee idd.
Het co moet niet zon probleem zijn. dan schroef ik uhm voor de keuring gewoon helemaal dicht.

Last edited by Golf116vmk1 : 17-09-2014 at 10:06.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-09-2014, 10:07
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik snap je probleem met een monopoint niet zo

Dingen hebben eigenlijk nooit proplemen dus waarom al die moeite om op een carburateur te gaan rijden waar je dan ook nog mee aan het afstellen moet
Reply With Quote
  #8  
Old 17-09-2014, 11:15
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Ik snap je probleem met een monopoint niet zo

Dingen hebben eigenlijk nooit proplemen dus waarom al die moeite om op een carburateur te gaan rijden waar je dan ook nog mee aan het afstellen moet


Beste Jelle,

Starten gaat moeilijk, slaat steeds af als ik terug schakel en rem voor een rotonde, stotterd als een gek als ik rij en optrek. slaat steeds af als die koud is. al met al kan geen drempel, rotonde over zonder dat de motor uitslaat.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-09-2014, 13:28
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Wat voor motor heb je? 1.8?, controleer dan eens bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap, check de vacuumslangen inclusief die van de carterventilatie en rembekrachtiging. Als dat niet helpt controleer brandstofdruk en injector, lambdasonde en bedrading daarvan. Temperatuursensor van de motor (de blauwe) stuurt ook de injectie aan.
Dit zijn klusjes die niets kosten en waarschijnlijk jouw probleem oplossen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 17-09-2014, 15:08
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Wat voor motor heb je? 1.8?, controleer dan eens bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap, check de vacuumslangen inclusief die van de carterventilatie en rembekrachtiging. Als dat niet helpt controleer brandstofdruk en injector, lambdasonde en bedrading daarvan. Temperatuursensor van de motor (de blauwe) stuurt ook de injectie aan.
Dit zijn klusjes die niets kosten en waarschijnlijk jouw probleem oplossen.


Ik heb een 1.6 motor. 68pk
Reply With Quote
  #11  
Old 17-09-2014, 15:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Huh? 1.6? die zijn in de golf2 nooit geleverd met injectie.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 17-09-2014, 15:28
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Huh? 1.6? die zijn in de golf2 nooit geleverd met injectie.


ABF in een mk1 ook niet

Waarschijnlijk een PN die door de vorige eigenaar is omgehobbybobt . In dat geval zou ik voor de optie van René gaan.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #13  
Old 17-09-2014, 15:33
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Hangt van de aanvulling op je kentekenbewijs af, als jij u9 of k6 en een lambdasonde hoort te hebben op die auto....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #14  
Old 17-09-2014, 15:45
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

U9 van voor 93 hoeft volgens mij alleen maar onder de 3,5% CO te zitten.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #15  
Old 17-09-2014, 19:40
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.

Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint
Reply With Quote
  #16  
Old 17-09-2014, 20:04
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.

Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint


Ja heb de 2e2 versie opgezocht. dat lijkt toch sterk wat ik er op heb zitten.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-09-2014, 21:07
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.

Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint

KLopt heb een pierburg 2e met electronisch geregeld gasklep.
Als de auto stationair loopt trekt ie de gasklep steeds te ver dicht en slaat de motor af. Hetzelfde als afremmen voor een rotonde koppeling in. Dan slaat ie ook uit. waar kan dat aan liggen dat ie de gasklep helemaal dichttrekt dan?
Reply With Quote
  #18  
Old 17-09-2014, 21:28
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Gewoon een weber kopen, is het geld zeker waard! laats zelf ook gedaan.
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #19  
Old 17-09-2014, 21:44
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

De 2EE is de elektronische carburateur.
We hadden hetzelfde probleem. Ik heb het inlaatspruitstuk-sensor vervangen en de alle vacuum slangen vernieuwd. Toen was het weg.

Bij de 2EE geeft de gasklepregelaar of de stationaire potmeter problemen.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #20  
Old 18-09-2014, 08:30
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
De 2EE is de elektronische carburateur.
We hadden hetzelfde probleem. Ik heb het inlaatspruitstuk-sensor vervangen en de alle vacuum slangen vernieuwd. Toen was het weg.

Bij de 2EE geeft de gasklepregelaar of de stationaire potmeter problemen.



Dankje wel, ik zal er van het weekend naar kijken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum