#1
|
|||
|
|||
Hulp gezocht! Monopoint nachtmerrie(weber vervanger)
Beste Forummers,
Ik heb steeds problemen met mijn monopoint(carb) injectiesysteem.Graag wil ik deze vervangen voor een weber 32/35 van een ford ohc motor. Heeft iemand hier ervaring mee? Past het? past het niet? Na mijn weten wel maar moet het zeker weten voordat ik deze via speurders hierheen laat sturen. Hoop op goede raad. M.v.g Dennis van der Werf Last edited by Golf116vmk1 : 16-09-2014 at 21:17. |
#2
|
||||
|
||||
Heb je nu een pierburg 2e oid? of heb je een monopoint injectiesysteem?
Dat zijn wel 2 verschillende zaken. Een carb kun je redelijk makkelijk vervangen voor zo'n 2 traps weber, maar als ie van een Ford af komt moet alles wel opnieuw afgesteld worden en waarschijnlijk ook wel andere sproeiers. Forumlid hier reviseert die originele pierburg carbs en dan rij je weer zuiniger en fijner als een weber hoor; http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=109056
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Monopoint injectie systeem. Sorry voor onduidelijkheid. Maar ik wil graag op 2traps weber rijden
|
#4
|
||||
|
||||
als je van injectie naar carb. gaat zal je ook weer een mechanisch pompje moeten monteren.
Inlaatspruitstuk van een carb. motor moet erop want die kan je zo niet kwijt op je huidige. Ik heb geen idee wat er op je kenteken staat, maar het co. bij een motor met geregelde kat. is ook belangrijk, niet dat je straks na de ombouw bij de apk staat en je co niet klopt. |
#5
|
||||
|
||||
Kant en klare vervangingsweber kopen bij Fastroadcars.co.uk. Kost meende iets van 300eu, maar is het geld zeker waard.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ik meende dat inlaatspruitstuk van monopoint inject en pierburg carb gewoon hetzelfde zijn. ja klopt idd brandstof pomp inbouwen. Ja zit idd katalysator onder. En zon weber vervaningcarb is ook een idee idd. Het co moet niet zon probleem zijn. dan schroef ik uhm voor de keuring gewoon helemaal dicht. Last edited by Golf116vmk1 : 17-09-2014 at 10:06. |
#7
|
|||
|
|||
Ik snap je probleem met een monopoint niet zo
Dingen hebben eigenlijk nooit proplemen dus waarom al die moeite om op een carburateur te gaan rijden waar je dan ook nog mee aan het afstellen moet |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Beste Jelle, Starten gaat moeilijk, slaat steeds af als ik terug schakel en rem voor een rotonde, stotterd als een gek als ik rij en optrek. slaat steeds af als die koud is. al met al kan geen drempel, rotonde over zonder dat de motor uitslaat. |
#9
|
||||
|
||||
Wat voor motor heb je? 1.8?, controleer dan eens bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap, check de vacuumslangen inclusief die van de carterventilatie en rembekrachtiging. Als dat niet helpt controleer brandstofdruk en injector, lambdasonde en bedrading daarvan. Temperatuursensor van de motor (de blauwe) stuurt ook de injectie aan.
Dit zijn klusjes die niets kosten en waarschijnlijk jouw probleem oplossen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb een 1.6 motor. 68pk |
#11
|
||||
|
||||
Huh? 1.6? die zijn in de golf2 nooit geleverd met injectie.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ABF in een mk1 ook niet Waarschijnlijk een PN die door de vorige eigenaar is omgehobbybobt . In dat geval zou ik voor de optie van René gaan.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#13
|
||||
|
||||
Hangt van de aanvulling op je kentekenbewijs af, als jij u9 of k6 en een lambdasonde hoort te hebben op die auto....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
||||
|
||||
U9 van voor 93 hoeft volgens mij alleen maar onder de 3,5% CO te zitten.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#15
|
|||
|
|||
Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.
Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ja heb de 2e2 versie opgezocht. dat lijkt toch sterk wat ik er op heb zitten. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
KLopt heb een pierburg 2e met electronisch geregeld gasklep. Als de auto stationair loopt trekt ie de gasklep steeds te ver dicht en slaat de motor af. Hetzelfde als afremmen voor een rotonde koppeling in. Dan slaat ie ook uit. waar kan dat aan liggen dat ie de gasklep helemaal dichttrekt dan? |
#18
|
||||
|
||||
Gewoon een weber kopen, is het geld zeker waard! laats zelf ook gedaan.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#19
|
||||
|
||||
De 2EE is de elektronische carburateur.
We hadden hetzelfde probleem. Ik heb het inlaatspruitstuk-sensor vervangen en de alle vacuum slangen vernieuwd. Toen was het weg. Bij de 2EE geeft de gasklepregelaar of de stationaire potmeter problemen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje wel, ik zal er van het weekend naar kijken. |