#1
|
|||
|
|||
Polo 6n2 1.4TDI schakelproblemen
Beste,
Sindskort eigenaar van een leuk Polo 6n2 1.4TDI (2000) met een AMF motor met 129pk en 292nm Ding rijd echt heel lekker, en doet een GTI zonder pardon het dikke nakijken Klinkt ook best lekker voor een 3 pitter, al is het wel wennen tozv mijn Audi a4 2.5tdi die ik hiervoor had. ik rijd gemiddeld 1:24.5, en dat met een hele zware rechtervoet. Maargoed, de Polo Schakelt wat beroerd Terugschakelen 5 naar 4 Terugschakelen 4 naar 3. Verder beweegt de pook wat stroef, als ik het juiste punt opzoek schakelt hij wel goed (als je er eenmaal mee overweg kunt is het geen probleem) Is er wat aan te stellen ? zoja hoe doe ik dit ? of zijn de circa 300nm koppel het bakje toch wat veel ? Gr. |
#2
|
||||
|
||||
Denk dat je het antwoordt zelf al geeft, van 80 naar 129pk en bijna 300nm is wel heel heftig voor een standaard bakje...
VWMK2DRIVER hier op t forum past bakken aan voor meer vermogen e.d.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Zou er eens een keer nieuwe olie in gooien. Bak begeeft het toch wel met dat vermogen, maar het stroef schakelen komt meestal door te oude of te weinig olie in de bak.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#4
|
||||
|
||||
@Audi1981: De 3 Cilinder TDI is de enige Polo / Lupo met een fatsoenlijke bak. Dit is een standaard 02A bak zoals je in alle eerste TDI's zag. Die kunnen zonder aanpassingen aardig wat meer vermogen aan dan wat er nu uit de AMF komt.
Ik zou zelf ook even contact opnemen met iemand van het forum die bakken reviseert. Zoals bijvoorbeeld Jan
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#5
|
||||
|
||||
Serieus? Cool, hadden ze bij de benzine versies en de SDI beter ook gedaan
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Jepz, dat ben ik het helemaal met je eens. Maar de 3 pitter is smaller en daardoor is er meer ruimte.
Waarschijnlijk ook een stukje gewicht en kosten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
||||
|
||||
Niks mis met een 085 polo bak, kunnen wel 275 pk aan, na enige aanpassingen.
Dingen zijn gemaakt voor een autootje van 600 kg maar worden ook gebruikt in auto's van 950 kg Maar met te weinig olie, een slecht lager of verkeerd afstelling gaat uiteindelijk alles kapot. De 02A/J bakken voor een 3 cilinder kunnen na een kleine aanpassing jaren mee, ook met een hoog koppel. |