Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2014, 22:23
WimWimWim WimWimWim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 6
Default distributie ketting R32 Turbo

Hallo

ik ben redelijk nieuw hier maar ik zit met een probleem.
ik ben bezig met de spacer van men cilinderkop te vervangen, maar als ik nu de distributie ketting wil opleggen lijkt me deze te kort te zijn.
Ik heb een cilinderkop spacer gekocht van 2mm bij Xparts en er zitten 2 oem dichtingen tussen.
Nu heb ik ongeveer een ophooging van 4mm.
Is deze spacer teveel? of gaat het probleem liggen bij de ketting?
De motor werkte er voor met een spacer van 2mm en 1 oem dichting totaal +-3mm maar begrijp niet echt hoe dit goed kan afdichten met 1 dichting.
Ik hoop det iemand me kan helpen.
Vriendelijke groeten Wim
Reply With Quote
  #2  
Old 02-09-2014, 06:47
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Waarschijnlijk de spanner terugstellen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 02-09-2014, 07:21
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Krijg je de ketting er niet op of zit hij te strak? Als je 1 mm dikker gaat kwa koppakking moet je vulbus al 2mm dikker worden. Die tussen je spanner moet.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-09-2014, 09:15
WimWimWim WimWimWim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 6
Default

Ik krijg de ketting juist opgelegt. Zit gewoon te strak. Zodat ik zelfs het bovenste distibutie deksel niet gemonteerd krijg.
De onderste ketting heb ik niet los gedaan
Reply With Quote
  #5  
Old 02-09-2014, 19:14
WimWimWim WimWimWim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 6
Default

Pewi wat bedoel je juist met die vulbus? Heb je daar een foto van?
Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2014, 05:45
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Je bent nog een spacerring nodig voor de kettingspanner, die hadden ze je er gelijk eigenlijk bij moeten leveren... maar goed

hier wat meer duidelijkheid... als het nog niet helemaal duidelijk is
http://www.vr6clubholland.nl/forum/...t=5217&p=129244
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2014, 06:49
WimWimWim WimWimWim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 6
Default

Ja ik heb dit ook al gelezen maar dat is uitgelegd op een vr6 blok en ik wist niet dat is dat ook met een r32 motorblok moest doen.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2014, 14:33
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Jawel, je creert meer ruimte tussen kop en onderblok... dat moet toch gecompenseerd worden
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum