|
|||
|
|||
distributie ketting R32 Turbo
Hallo
ik ben redelijk nieuw hier maar ik zit met een probleem. ik ben bezig met de spacer van men cilinderkop te vervangen, maar als ik nu de distributie ketting wil opleggen lijkt me deze te kort te zijn. Ik heb een cilinderkop spacer gekocht van 2mm bij Xparts en er zitten 2 oem dichtingen tussen. Nu heb ik ongeveer een ophooging van 4mm. Is deze spacer teveel? of gaat het probleem liggen bij de ketting? De motor werkte er voor met een spacer van 2mm en 1 oem dichting totaal +-3mm maar begrijp niet echt hoe dit goed kan afdichten met 1 dichting. Ik hoop det iemand me kan helpen. Vriendelijke groeten Wim |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk de spanner terugstellen?
|
|
|||
|
|||
Krijg je de ketting er niet op of zit hij te strak? Als je 1 mm dikker gaat kwa koppakking moet je vulbus al 2mm dikker worden. Die tussen je spanner moet.
|
|||
|
|||
Ik krijg de ketting juist opgelegt. Zit gewoon te strak. Zodat ik zelfs het bovenste distibutie deksel niet gemonteerd krijg.
De onderste ketting heb ik niet los gedaan |
|
|||
|
|||
Pewi wat bedoel je juist met die vulbus? Heb je daar een foto van?
|
|
|||
|
|||
Je bent nog een spacerring nodig voor de kettingspanner, die hadden ze je er gelijk eigenlijk bij moeten leveren... maar goed
hier wat meer duidelijkheid... als het nog niet helemaal duidelijk is http://www.vr6clubholland.nl/forum/...t=5217&p=129244
|
|||
|
|||
Ja ik heb dit ook al gelezen maar dat is uitgelegd op een vr6 blok en ik wist niet dat is dat ook met een r32 motorblok moest doen.
|
|
|||
|
|||
Jawel, je creert meer ruimte tussen kop en onderblok... dat moet toch gecompenseerd worden