#1
|
||||
|
||||
golf 1 supersprint past niet goed
mijn supersprint GR.A uitlaat wil niet echt goed passen, heb al meerder dingen geprobeert, verdraait, verschoven, maar krijg hem gewoon niet goed passend.
op een of andre manier zit hij tegen de schakeltoren aan, en hij past niet echt perfect tussen de achteras, en vanaf de flens van het spruitstuk naar de bocht voor de achteras loopt hij naar beneden... iemand enig idee wat ik verkeerd doe, of wat er gewoon niet goed is? de einddemper zit hierdoor ook tegen de carrosserie aan...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
||||
|
||||
Heb je een spaghetti spruitstuk? Zoja kan wezen dat die scheef gelast is wat mijn tip zal zijn ff een flexibel deel kopen en die er tussen laten lassen.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
ja heb idd een spaghettispruitstuk, van TA-technix, de flens van de middenpijp kan ik wel verdraaien maar hij zou idd een stuk op moeten schuiven, gaat dat lukken met een flexibel stuk dan? want eigenlijk hoort dat niet tussen een sportuitlaat toch?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
||||
|
||||
hahahaha
mooie grap ja...ik weet wat er niet helemaal jofel is met 60mm...das de auto die er omheen zit.. gaat gewoon nooit fatsoenlijk lukken onder een Golf 1 (MK1 voor de jongeren hiero).. ik heb het eronder gehad ooit ,is doffe elende ...beter Groep N pakken..heb je ook meer koppel onderin.. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb t er ook onder. En idd, het is passen en meten. Heb mn spruitstuk verlast om t er netjes onder te krijgen. Heel soms rammelt t een beetje maar zoals eerder aangegeven idls er weinig ruimte. Warm wordt het trouwens ook. De uitlaat zit dicht op de carroserie en vooral voor en bij de tunnelbak voel je de warmte stralen. Achter bij de as heb ik de buis iets verbogen en nu past t redelijk. |
#6
|
||||
|
||||
ik had net gezelfde voor bij mijn scirocco maar toen met spaghetti spruitstuk van supersprint en de rest van de lijn van powersprint
ik heb dit zo opgelost wat een S bochtje al niet kan doen , het past veel beter maar toch zit het overal erg krap
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Idd waarom een voledige groep A Wessel is niet nodig toch met jouw vermogen. Je had idd beter de groep N kunnen halen met een groep A einddemper. Dit is wel heel erg krap krap geen idee wat het beste is wat je nu kan doen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, het is niet echt nodig, alleen ik kwam het setje op marktplaats tegen voor 200 euri's en ik had zoiets van dat kan ik niet laten staan, ik dacht dat ik er nog wel iets van kan maken, wat dus redelijk goed gelukt is. Maar aangezien het gemaakt is voor een golf vind ik dat je er vanuit mag gaan dat het ook past, haha niet dus. ik baal ervan dat ik nog niet vaak ge tig last heb anders had ik het zo opgelost...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb je dan beweging in je uitlaat, want meestal moet er of een flexibel stuk of twee flenzen met veren en bouten tussen zitten zodat je uitlaat bewegen kan... ?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#10
|
||||
|
||||
Het verende gedeelte zit bij mij een stuk verder naar achter dichter bij de motor.
Mijn spaghetti spruitstuk is vele maler korter denk ik waar jij nu klem zit is mijn voorpijp al lang begonnen. En dan zou je idd zo'n s-bochtje kunnen nemen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
klopt , maar ik heb zelf ondervonden dat zo'n stuk met veren niks doet ... en als u motor goed vast zit in de koets dan hoeft er niks te veren toch ?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#12
|
||||
|
||||
je kunt proberen wat ik toen gedaan had..
omdat ik best wel een ver getunde DX had met redelijk scherpe nokkenas lag het blok gewoon te veel te schudden stationair..met gevolg dat die uitlaat altijd wel ergens tegenaan zat te raggen..werd er knettergek van poging 2 was toen alle motorrubbers in de Proflex..en de hele uitlaatlijn in keiharde rubbers hangen...gevolg daarvan is ,is dat je weer knettergek word van de resonantie in de kas..heel het GTItje stond stationair te dansen ...wegrijden en de koppeling op laten komen was een fiasco.. poging 3 was ,heel de rotzooi eronder uit en verkocht aan iemand uit de autocross heb toen alles van Supersprint genomen uit Groep N.. een 4-2-1 Spaghetti ,tussendempertje en een einddemper..gaf nagenoeg weinig verschil in vermogen winst tegenover 60mm.. en nu kwam het mooiste..bij snelwegsnelheden zowat STILLER dan mijn originele daily GTI...dat was nog het gekste.. |
#13
|
||||
|
||||
dat is dus ook waar ik nu over aan het twijfelen ben,
als ik nu allemaal tijd en moeite ga spenderen terwijl ik misschien straks mezelf kapot irriteer op de snelweg aan het ´zoemende´ geluid, is het allemaal voor niks geweest.. maarja een tussen demper ga ik er waarschijnlijk toch niet tussen krijgen...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#14
|
||||
|
||||
alles weg dan..uitlaat is niet zo erg bepalend in jouw atmosferische motor ..tis geen 2 takt
gewoon een spaghetti met een goede einddemper in standaard maat is al een stuk beter dat gietijzeren uitlaatspruitstuk ding snel vergeten das troep.. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
dat gietijzeren ding ligt a 5 dagen in de oudijzerbak dus daar heb ik geen last meer van maar ik kan rijden in principe nu, hij zit wel tegen de carrosserie aan enz. maar hij raakt verder nog niets, ik wil eigenlijk van de week als de auto uitgelijnd is enz. een stukje mee op de snelweg of 80 weg rijden, zodat ik weet hoeveel lawaai het maakt en in hoeverre ik er tegen kan. maar het ging me ook niet om het vermogen of iets dergelijks, maar ik vind dat pruttelgeluid gewoon gaaf, dat wil ik eigenlijk graag houden
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#16
|
||||
|
||||
kom je toch niet vanaf..prutellen doen ze allemaal
|
#17
|
||||
|
||||
heheheh Ik heb een Simons 52mm systeem met tussen demper en een aangepaste Supersprint groep A einddemper en nog geeft het te veel lawaai.
Rijksweg ritten langer dan 100km zetten je aan het denken om de boel te veranderen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#18
|
||||
|
||||
zou het dan op te lossen zijn als ik het systeem 45mm maak (wat het spruitstuk nu ook is) tot aan de einddemper? dat past waarschijnlijk beter, alleen geeft het dan ook minder lawaai op de snelweg e.d.? of moet er dan ook nog een middendemper tussen?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#19
|
||||
|
||||
Ik zou zeggen, middendemper erbij. Die dempt veel db's
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#20
|
|||
|
|||
Het is inderdaad een beetje krap maar met wat geduld en misschien wat aanpassenpast het prima had er no ook it geen last mee onder mn mk1. Wat betreft motorrubbers, vergis je niet ik had in mn crossauto de motor volledig in stalen steunen hangen in mn scirocco mk1 en toch op de testbank zie je de motor kantelen. Alles met een verschrikkelijke kleine passing gemaakt en met 'maar' 168pk'
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |