#1
|
||||
|
||||
Golf slaat niet aan.
Hallo,
Vraagje, Ik heb hier een golf staan die niet wil starten. Startmotor gaat netjes rond en heb wel stroom bij de onsteking. De benzinepomp onder de auto joelt heel erg. Heb wel benzine bij de spinnekop maar er komt niks uit de injectoren. Wat denken jullie. Pomp kapot? Er hangt ook een orginele draad los bij de pomp maar als ik hem vastpak voel ik wel dat hij pompt. Iemand een idee? Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor motor en brandstofsysteem hebben we het over?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Sorry. K tronic. Jh motor.
Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#4
|
|||
|
|||
Gaat je luchtweger wel los tijdens het starten?
Ik had bij m'n 16v ook geen brandstof maar dat kwam door "valse lucht" Slang van de rembekrachtiger was er af.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#5
|
||||
|
||||
Staat de wagen al langs stil? Dan is het de plunjer in de spinnenkop. Die gaat vastzitten. Je ziet dan het rubber vacuüm trekken, maar even luchtfilterbak los nemen en even voelen.
|
#6
|
||||
|
||||
Ok thanks. Ga ik die morgen even los halen.
Ik laat het weten.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#7
|
||||
|
||||
|
#8
|
||||
|
||||
Vanmiddag ff gekeken naar de spinnekop. Plunjer ging soepel. Daarna het bovenste gedeelte eraf gehaald om te kijken naar de metalen pen. Deze ging niet heel soepel maar na licht duwen met de hand ging het beter. Alles weer in elkaar gedraaid maar nog steeds geen benzine uit de injector. Iemand nog tips?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#9
|
||||
|
||||
Vanmiddag nog even bezig geweest.
Grote rubberdop van de spinnenkop gehaald en met een schroeven draaier de klepel opgezet. Toen sloeg hij wel aan. De klepel komt dus niet zelf omhoog. Waar kan dit aan liggen? Groet arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#10
|
||||
|
||||
Vacuüm lek in de slang/buis er naartoe.
|
#11
|
||||
|
||||
zoiets ,denk toch dat de plunjer niet soepel genoeg beweegt...of niet weggezogen word..als de pomp genoeg druk levert om de injectoren open te duwen en systeembegrenzer is goed, zou hij bij iets geopende plunjer moeten starten...
|
#12
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie reacties. Dus de spinnekop maar gaan reinigen?
En gaat het dan om de hevel onderin of het druk gedeelte bovenin? Ik geloof niet dat er een lek in het slangen gedeelte zit. Ziet er allemaal netjes uit.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#13
|
||||
|
||||
Net even de slangen nagelopen en alles ziet er goed uit. Pomp giert wel als een gek maar er komt wel benzine bij de spinnekop. Kan het zijn dat als hij te weinig druk leverd hij de hevel ook niet omhoog krijgt?
Ik heb hier een filmpje neergezet van het gieren van de pomp. filmpje
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#14
|
||||
|
||||
niemand?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#15
|
|||
|
|||
Zal toch iets met die spinnekop zijn. Een tijdje terug stond er een advertentie op marktplaats van iemand die de spinnekop kon reviseren. Was niet eens heel duur volgens mij.
|
#16
|
||||
|
||||
Hoi Arno,
Dit is de reden waarom ik G60 ben gaan rijden. Diegene die echt weten waar het overgaat (k-jet) zitten of niet op internet of kijken inmiddels tegen het plafond aan van de kerk. Als je de pomp niet vertrouwd haal je de banjo bout los voor je benzine filter. Hierop zet je een bezinedruk meter tot 10 bar. Je moet dan een paar keer starten en minimaal 7 bar hebben. Een uitslag tot 8 tot 10 bar is ook goed. Het k-jet werkt verder op hoge druk (6,7 bar) geloof ik. Het hele systeem werkt op vaccuum en tegendruk. Het echte afstellen is mij nooit gelukt (er is een bezinedruk regelaar namelijk) en net zoals velen meer spinnekoppen uitgewisseld altijd met wisselende resultaten..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Dit was voor mij idd ook de reden om mn 16v op g60 management te laten lopen. Alles van die oude motor zat of vast, of was verroest enz.. enz.. Nu werkt ie mooi met een verstelbare brandstofdruk regelaar op +-3.5bar. |