Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-07-2014, 19:38
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default Golf slaat niet aan.

Hallo,

Vraagje, Ik heb hier een golf staan die niet wil starten. Startmotor gaat netjes rond en heb wel stroom bij de onsteking. De benzinepomp onder de auto joelt heel erg. Heb wel benzine bij de spinnekop maar er komt niks uit de injectoren.

Wat denken jullie. Pomp kapot? Er hangt ook een orginele draad los bij de pomp maar als ik hem vastpak voel ik wel dat hij pompt.

Iemand een idee?

Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #2  
Old 17-07-2014, 10:02
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Wat voor motor en brandstofsysteem hebben we het over?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 17-07-2014, 14:36
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Sorry. K tronic. Jh motor.

Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #4  
Old 17-07-2014, 16:38
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Gaat je luchtweger wel los tijdens het starten?

Ik had bij m'n 16v ook geen brandstof maar dat kwam door "valse lucht"

Slang van de rembekrachtiger was er af.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #5  
Old 17-07-2014, 17:26
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Staat de wagen al langs stil? Dan is het de plunjer in de spinnenkop. Die gaat vastzitten. Je ziet dan het rubber vacuüm trekken, maar even luchtfilterbak los nemen en even voelen.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-07-2014, 17:48
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Ok thanks. Ga ik die morgen even los halen.

Ik laat het weten.
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #7  
Old 17-07-2014, 18:12
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Reply With Quote
  #8  
Old 18-07-2014, 18:49
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Vanmiddag ff gekeken naar de spinnekop. Plunjer ging soepel. Daarna het bovenste gedeelte eraf gehaald om te kijken naar de metalen pen. Deze ging niet heel soepel maar na licht duwen met de hand ging het beter. Alles weer in elkaar gedraaid maar nog steeds geen benzine uit de injector. Iemand nog tips?
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2014, 18:38
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Vanmiddag nog even bezig geweest.
Grote rubberdop van de spinnenkop gehaald en met een schroeven draaier de klepel opgezet. Toen sloeg hij wel aan. De klepel komt dus niet zelf omhoog. Waar kan dit aan liggen?

Groet arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #10  
Old 20-07-2014, 19:15
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Vacuüm lek in de slang/buis er naartoe.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-07-2014, 19:27
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
Default

zoiets ,denk toch dat de plunjer niet soepel genoeg beweegt...of niet weggezogen word..als de pomp genoeg druk levert om de injectoren open te duwen en systeembegrenzer is goed, zou hij bij iets geopende plunjer moeten starten...
Reply With Quote
  #12  
Old 20-07-2014, 20:58
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Bedankt voor jullie reacties. Dus de spinnekop maar gaan reinigen?
En gaat het dan om de hevel onderin of het druk gedeelte bovenin?
Ik geloof niet dat er een lek in het slangen gedeelte zit.
Ziet er allemaal netjes uit.
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #13  
Old 22-07-2014, 19:02
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Net even de slangen nagelopen en alles ziet er goed uit. Pomp giert wel als een gek maar er komt wel benzine bij de spinnekop. Kan het zijn dat als hij te weinig druk leverd hij de hevel ook niet omhoog krijgt?

Ik heb hier een filmpje neergezet van het gieren van de pomp.

filmpje
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #14  
Old 24-07-2014, 08:26
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

niemand?
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #15  
Old 26-07-2014, 20:41
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Zal toch iets met die spinnekop zijn. Een tijdje terug stond er een advertentie op marktplaats van iemand die de spinnekop kon reviseren. Was niet eens heel duur volgens mij.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-07-2014, 15:16
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Hoi Arno,

Dit is de reden waarom ik G60 ben gaan rijden. Diegene die echt weten waar het overgaat (k-jet) zitten of niet op internet of kijken inmiddels tegen het plafond aan van de kerk.

Als je de pomp niet vertrouwd haal je de banjo bout los voor je benzine filter. Hierop zet je een bezinedruk meter tot 10 bar. Je moet dan een paar keer starten en minimaal 7 bar hebben. Een uitslag tot 8 tot 10 bar is ook goed.

Het k-jet werkt verder op hoge druk (6,7 bar) geloof ik. Het hele systeem werkt op vaccuum en tegendruk. Het echte afstellen is mij nooit gelukt (er is een bezinedruk regelaar namelijk) en net zoals velen meer spinnekoppen uitgewisseld altijd met wisselende resultaten..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #17  
Old 28-07-2014, 15:43
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Hoi Arno,

Dit is de reden waarom ik G60 ben gaan rijden. Diegene die echt weten waar het overgaat (k-jet) zitten of niet op internet of kijken inmiddels tegen het plafond aan van de kerk.

Als je de pomp niet vertrouwd haal je de banjo bout los voor je benzine filter. Hierop zet je een bezinedruk meter tot 10 bar. Je moet dan een paar keer starten en minimaal 7 bar hebben. Een uitslag tot 8 tot 10 bar is ook goed.

Het k-jet werkt verder op hoge druk (6,7 bar) geloof ik. Het hele systeem werkt op vaccuum en tegendruk. Het echte afstellen is mij nooit gelukt (er is een bezinedruk regelaar namelijk) en net zoals velen meer spinnekoppen uitgewisseld altijd met wisselende resultaten..


Dit was voor mij idd ook de reden om mn 16v op g60 management te laten lopen.
Alles van die oude motor zat of vast, of was verroest enz.. enz..
Nu werkt ie mooi met een verstelbare brandstofdruk regelaar op +-3.5bar.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum